Principalele piețe auto europene au raportat și în luna ianuarie o scădere accelerată a vânzărilor de mașini cu motoare diesel, pe măsură ce clienții preferă propulsia clasică pe benzină sau opțiuni hibride.
Potrivit oficialilor Citroen, motoarele diesel sunt căutate în prezent în special de companiile care au nevoie de flote, ca urmare a distanțelor mari parcurse cu mașinile de serviciu. Totuși, aceștia avertizează că, în cazul în care companiile vor face de asemenea trecerea la mașini alimentate cu benzină, propulsia diesel va avea practic zilele numărate.
"Semnele sunt că cumpărătorii privați favorizează predominant benzina. Rămâne de văzut dacă există o explicație clară în această privință. Dar dacă clienții de flote care au amânat achizițiile decid să facă trecerea la benzină, atunci va fi greu pentru diesel să recupereze. Trebuie să se întâmple ceva dramatic pentru ca diesel-ul să recâștige cotă de piață", spune Linda Jackson, CEO-ul Citroen.
Aceasta a oferit ca exemplu faptul că 75% dintre unitățile de Citroen C3 Aircross comercializate până în prezent în Europa au avut propulsie pe benzină.
Constructorii auto au început deja să elimine propulsia diesel de pe modelele mai mici, iar cel mai recent exemplu în acest sens este Skoda Fabia facelift.Pe de altă parte, Jackson afirmă că mașinile electrice nu reprezintă unica alternativă viabilă la propulsia diesel. "Sunt sigur că mașinile electrice fac parte din soluție, dar încă sunt întrebări la care așteptam răspunsuri, de la cine face și plătește pentru infrastructură până la siguranța furnizării de baterii", a adăugat ea.
Via Autocar
Comentarii (0)