La începutul acestui an, Klaus Froehlich, șeful departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul BMW, a declarat că unitățile cu ardere internă încă mai au un viitor. Totodată, reprezentantul producătorului bavarez a punctat că motoarele diesel vor rămâne în ofertă pentru încă 20 de ani, în timp ce motoarele pe benzină vor "rezista" cel puțin 30 de ani.
Acum, Markus Duesmann, directorul departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul Audi, face o serie de declarații asemănătoare cu cele ale lui Klaus Froehlich.
Într-un interviu acordat publicației Automotive News, reprezentantul Audi spune că motoarele cu ardere internă încă mai au un viitor, în ciuda faptului că oficialii din Ingolstadt au anunțat o gamă cu 20 de modele electrice până la jumătatea acestei decade.
"Viitorul motoarelor cu ardere internă va fi, într-un final, o chestiune politică, iar soarta acestora nu va fi decisă la nivel global în același timp", a declarat oficialul Audi.
"Avem o strategie clară în ceea ce privește electrificarea.
Dar în viitorul care poate fi anticipat, vom avea mulți clienți care încă își vor dori motoare cu ardere internă. Iar noi vom continua să lucrăm pentru a face propulsoare eficiente. Scopul nostru este să avem o amprentă neutră de carbon până în 2050", a completat reprezentantul Audi.Mai mult decât atât, oficialul constructorului din Ingolstadt menționează că în acest moment, cele mai eficiente motoare din gamă sunt cele diesel.
"Dintre toate sistemele noastre de propulsie care folosesc motoare cu ardere internă, variantele cu unități diesel sunt cele mai eficiente. Dar din cauza sistemelor pentru tratarea gazelor de eșapament, aceste unități au devenit din ce în ce mai scumpe și nu mai reprezintă o opțiune atractivă în toate segmente. Din moment ce clienții încă iubesc unitățile diesel, vom continua să oferim acest tip de sistem de propulsie", a încheiat Markus Duesmann.
Via | ANE (înreg.)
Ce as adauga acum e ca ma bucur. Pentru ca supa de dinozaur o sa fie mai ieftina. Diversificarea transportului va duce inevitabil la o ieftinire a surselor de energie, din cauza de concurenta. Deci pentru noi, petrolheads, astea sunt vesti bune.
Sa le uram asadar mult succes electrificatilor! Si sanatate cardiovasculara! Ca vb aia, nu-i putin lucru sa inghiti cate 10 cafele pe zi + croissantele aferente incarcand pe baterii in portbagaj. :))
Hai s-aveti bafta dragi arcuri electrice si ramane cum am stabilit: Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
...Deși nu-s deloc fan m.a.c., mai ales cu toate complicațiile aferente... recente.
Mai clar: uree en-gros de-ți mănâncă și din portbagaj, ”n” filtre de particule, presiuni de injecție astronomice, turbine stricătoare, catalizatoare amețitoare etc.
Pariez deci pe progresul benzinarelor până la egalarea scorului eficienței diesel -- și cu costuri mai mici.
Chiar citeam deunăzi un test italian al (semi)hulitului Golf-8 1.5 TSI 150 CP DSG și m-a surprins plăcut consumul efectiv mediu realmente mic, de 5,74 l/100 km, raportat la performanțe (222 km/h reali și 8,1 s pt 0-100 km/h tot efectiv măsurate.)
P.S Nu mai zic (că-i timp pierdut) de teoria abiotică (și nu sauriană) a originii petrolului, tot mai credibilă din 1001 motive logice.
1. Greu de inteles de ce e hulit noul Golf. Mie mi se pare overall o masina reusita. Interiorul e punctul lui slab.. L-au facut aiurea, nu au tinut cont de clientelea traditionala. Schimbarea e prea dramatica si a fost intr-adevar criticata de cam toti "ziaristii auto". Softul de la ecranele alea nu functioneaza cum trebuie (o sa-l repare in timp). Insa designul bordului ar fi putut fi mai bun. Dar exterior imi place f mult. E mai frumos decat 7-le. In ansamblu insa, cred ca e o evolutie.
2. Daca n-ar fi scos 1.6-le TDI, consumul 1.5-ului TSI ar fi fost mare. Chiar si asa, sunt convins ca 2.0 TDI de 116 CP il bate lejer la consum + trage infinit mai bine. Normal, nici la Dieselul asta nu i-au pus automata, ca asa sunt ei, "jmekeri", sa te faca sa scoti mai multi bani daca vrei automata. Ca sa fie bine, sa nu fie rau. Pentru ei.
3. Eu am vandut trotineta electrica. E faina ideea, dar adevarul e ca e complicat s-o folosesti la modul real. Prea greu sa te strecori cu ea, pietonii te injura, soferii te injura, biciclistii vor sa te rupa-n bataie ca le ocupi spatiul vital, mai trebuie sa porti si protectie, mai umbli si cu incarcatul de baterii, cand intri cu ea in magazin se uita la tine ca la gandaci, in fine. M-am scapat de ea si bine am facut. Intind piciorul mai mult pe jos cand am nevoie de mers distante scurte. Ceea ce iti recomand si tie. Face bine la sanatate. :) Si daca tot veni vorba, pana-n ce bani te-a adus trotineta + reparatiile alea? Ca deja cred ca e o suma frumusica...
Consumul minuscul al benzinarului pomenit demonstrează oricum progresul Otto/m.a.s. din ultima vreme (răposatul meu Clio Williams 2.0 tot de 150 CP consuma efectiv DUBLU acum un sfert de secol și era mai ușor cu vreo 200 de kile...)
Aș fi cârcotaș aiurea să neg și vâna TDI-urilor, cu micul disclaimer al unora mai debile la demarajul inițial, chiar dacă după aia trag ca surdu” clopotele, vorba lui @inexo (era să zic ”regretatului”...:-))
Și mă întreb dacă un Golf-8 GTD de 200 CP nu m-ar face să uit de partizanatul meu benzo-japo. :-)
P.S. Nu-mi mai reaminti te rog de troti-controllere a 100 € bucata sau baterii a 500 € kilowattu”. :-)
N-o mărit totuși că-mi place prea mult s-o forjez la semafoare vs. reisări cu beamve (nu-i Xiaomi utilitară), chiar dacă distracția e-n final mai usturătoare la portofel ca la o supersportivă.