În urmă cu două luni, Renault a vândut uzina sa din Moscova către primăria capitalei. Această mișcare a făcut parte din planul constructorului francez de a se retrage din Rusia ca urmare a sancțiunilor impuse acestui stat pentru declanșarea războiului din Ucraina. De atunci, guvernul rus a anunțat renașterea mărcii Moskvitch, care a produs ultima sa mașină în urmă cu 20 de ani, în 2002.
Compania a dat faliment în 2006 și, pentru mult timp, părea că numele Moskvitch va rămâne doar în paginile istoriei. Odată cu readucerea la viață a fostei mărci sovietice, uzina Renault din Moscova a fost naționalizată. Acum, potrivit agenției de presă Ria Novosti, fosta uzină Renault poartă numele JSC Moskvitch.
La această uzină ar urma să fie produse mai multe modele ale mărcii JAC din China, precum iEVS 4 sau iEV 7S. Ambele modele vor avea atât motoare termice cât și electrice, iar Moskvitch dorește să devină, în viitorul apropiat, o marcă pur electrică.
Între timp, modelul Renault Duster, produs până recent la această uzină, va fi comercializat în această țară sub marca Lada.
via Economica
Altfel, Moskvici va fi o altă chinezarie, in ton cu ceea ce produce JAC Motors, adică copii după mărci occidentale. JAC având o vastă experiență în domeniu.
Vestul a produs o situație pe care orice strateg american se lupta să o evite. O apropiere între Rusia și China.
Degeaba se străduiesc acum, zarurile au fost aruncate.
Binomul China + Rusia poate funcționa excelent pentru că este complementar. Rușii au energie și resurse, iar China are know how-ul și puterea economică.
Eu nu-i plâng pe ruși. După ce situația se va mai stabiliza, rușii cu bani o să-și cumpere Audi, BMW, Mercedes made din China.
În rest, poporul o să meargă și cu mașină chinezească sau cu un Duster cu sigla Lada.
... și-i doare în cur de Greta
PS copii oligarhilor stau in continuare la studii in vilele din vest.