Deşi Dacia este un brand care şi-a bazat modelul de business pe modele ieftine care oferă pachete foarte bune de avantaje şi dotări, strategia pe care o adoptă marca românească este una dintre cele mai bune din industria auto actuală. Morgan Stanley, una dintre cele mai importante companii de analiză financiare ale lumii, susţine că Dacia are o marjă operaţională de 9% în 2014, asemănătoare brandurilor premium de pe piaţă şi mai bună decât a majorităţii mărcilor de volum.
O marjă operaţională de 9% înseamnă, în traducere liberă, că pentru fiecare 91 de euro investiţi de Dacia, marca încasează 100 de euro. Cea mai bună marjă operaţională de pe piaţă este cea a mărcii Porsche, circa 18%.
De altfel, Dacia tinde să devină una dintre cele mai profitabile investiţii ale marilor constructori ai lumii. Rating-ul Fitch al celor de la Renault a crescut ieri de la BBB- la BB+ datorită rezultatelor remarcabile pe care le reuşeşte Dacia la nivel mondial.
Conform celor jurnaliştilor reputatei publicaţii economice Bloomberg, "profitabilitatea Renault creşte pentru că această companie îşi lărgeşte raza de acţiune mult peste baza sa europeană cu ajutorul vehiculelor produse prin brandul Dacia".Încasările Renault din cel de-al treilea sfert al anului 2014 au crescut cu 7%, până la 8.53 de miliarde de euro, iar vânzările foarte bune ale modelelor Duster, Sandero şi Captur au fost cheia rezultatelor excelente reuşite de constructorul francez.
Asta este total gresit din punct de vedere economic. "Marja operationala" este o traducere al termenului "operating margin", ceea ce inseamna proportia vanzarilor care nu este pierduta pe cheltuieli variabile, cum ar fi materiale prime si forta de munca.
O interpretare mai buna ar fi "Pentru fiecare 100 de euro de vanzari, lui Dacia ii raman 9 euro sa isi acopere cheltuielile indirecte, cum ar fi marketing, curent si personal auxiliar.
Acelari raport spune ca Renault are o "marja operationala" de 0.4%, adica pentru fiecare 100 de euro de vanzari, lui Renault ii raman 40 de eurocenti sa-si acopere cheltuielile indirecte.