Producătorul de nișă Morgan a expus noul Plus Six în cadrul salonului Auto de la Geneva. Modelul constructorului britanic primește o arhitectură nouă fabricată din aluminiu și mult mai rigidă.
Totodată, britanicii spun că arhitectura CX-Generation integrează și o ramă din lemn de frasin, însă utilizarea acestui material nu afectează masa totală a structurii (100 de kilograme). Prin utilizarea acestei platforme, ampatamentul a crescut cu 20 mm comparativ cu valoarea oferită de Plus 8, în timp ce spațiul disponibil pentru cei doi ocupanți este și el mai generos cu 20 de centimetri. Totodată, britanicii spun că au fost regândite spațiile de depozitare.
Spre deosebire de vechiul Plus 8, noul Plus Six renunță la motorul V8 și integrează un propulsor pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Morgan continuă parteneriatul cu BMW, unitatea fiind preluată din gama constructorului german.
Motorul de 3.0 litri produce 340 CP și 500 Nm, valori identice cu cele oferite în cazul lui BMW Z4.
Unitatea este cuplată la o cutie automată cu 8 trepte, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.2 secunde, cu 0.4 secunde mai rapid comparativ cu roadsterul bavarez. Performanța este justificată și de faptul că Morgan Plus Six are o masă totală de doar 1.075 de kilograme. Viteza maximă anunțată de producătorul britanic este de 267 km/h. Singurul ajutor electronic pe care Morgan îl oferă pe Plus Six este sistemul ABS.Interiorul este unul tradițional Morgan: ceasuri de bord cu aspect retro poziționate central, scaune îmbrăcate în piele și o planșă de bord curată. Cu toate acestea, Plus Six trece de barierele clasice și oferă și un ecran de mici dimensiuni prin intermediul căruia șoferul va putea accesa diverse informații. Morgan oferă și o variantă cu plafon hard top, în timp ce britanicii anunță că primele 50 de unități vor fi comercializate exclusiv în versiunea First Edition.
Morgan își propune să producă 200 de unități Plus Six până la finalul anului.
Prețul de pornire pentru noul model este de 77.995 de lire (90.675 de euro). Versiunea First Edition are un preț de bază de 89.995 de lire (104.625 de euro).
Motorizarea, o alegere interesanta din punctul meu de vedere.
Interiorul, frumos facut/lucrat.
O singura chestie nu imi place deloc:
Schimbatorul ala de BMW. Mi se pare ca strica toata linia...
Din cate am gasit, BMW nu mai are optiunea unei cutii manuale pe 40i, ma astept ca aceasta optiune sa lipseasca tot din cauza costurilor.
Ce ma deranjeaza pe mine este pozitionarea turometrului. Nu cred ca poate fi vazut prea bine pe o masina cu volan pe stanga, fiind blocat de mana stanga a soferului si de volan.
Imi place mult interiorul masinii argintii, versiunea cu mult lemn la interior nu e pe gustul meu. Acum mai trebuie sa castiga la loto, si imi iau si eu ... un Wiesmann :))