Contractul, în valoare de 80 de milioane de euro, pentru tronsonul Nușfalău - Suplacu de Barcău, parte din Autostrada Transilvania A3, a fost semnat în toamna anului 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în februarie 2021, iar termenul de finalizare era februarie 2023.
În ciuda mai multor întârzieri, constructorul este acum pe cale să definitiveze cei 13.55 kilometri. Pe majoritatea lungimii autostrăzii, a fost deja instalat parapetele de protecție, iar mare parte din marcaje au fost trasate.
Mai rămâne de turnat stratul de uzură pe câteva zone mici și se fac finisajele finale.
Teoretic, cu cei aproape 14 kilometri au acestui lot, România depășește pragul de 1.000 de kilometri de drum de mare viteză, adică autostradă și drum expres. În prezent, țara noastră are circa 955 de kilometri de autostradă și aproximativ 40 de kilometri de drum expres.
Practic, însă, lotul Nușfalău - Suplacu de Barcău va fi dat în folosință de abia peste câteva luni.
Motivul? Autoritățile nu au autorizat la timp o descărcare provizorie a traficului la capătul celor 13.55 kilometri, la Porț.Tronsonul de autostradă are un nod rutier, 7 pasaje, 5 poduri și o parcare de scurtă durată.
via HotNews
In loc sa ne bucure, acest moment ne face sa injuram.
Hai Romania ca se poate!
Acum ca cizmarului ii placeau canalele si nu autostrazile, el deplasandu-se mai ales cu elicopterul, e ghinionul nostru. Dar putem recupera, cu ajutorul UE repet, desi Romania e inca o tara foarte saraca.
Cizmarului i-au placut intr-adevar canalele dar alea de irigatie. "Canalul" ala a fost inceput de Gheorghiu-Dej la sfatul lui Stalin cu scopul la care a si fost "folosit" initial. Cizmarul din contra, a cam stopat "procedura cu canalul".
Cat despre autostrazi, intr-adevar cizmarul nu le-a dat mare importanta pentru ca utilitatea lor intr-o tara industrializata era destul de mica. A prioritizat in schimb linia ferata construind in Romania cea mai densa retea de linie ferata din Europa. Ca una e sa transporti 1000 de tone de marfa cu o locomotiva electrica si 20 de vagoane si alta e sa transporti 1000 de tone cu 40 de camioane. Dar nah, era o economie orientata spre productie si mai putin spre consum.
Azi, consum cat incape, munca la strini daca se poate si vandut si ultimul petic de pamant si industrie.
Daca era vreo intentie sa se construiasca pe vremea cizmarului vreo autostrada, era construita la un sfert de pret si detimp fata de acum.