În 1905, Václav Laurin și Václav Klement au condus Voiturette A, prima mașină construită de compania lor la Mlada Boleslav. Cei doi au renunțat atunci la producția de biciclete și s-au concentrat exclusiv pe producția de automobile. Hala unde a fost produsă prima lor mașină găzduiește în prezent muzeul Škoda.
Ulterior, Laurin & Klement a devenit Škoda Auto, iar constructorul ceh se bucură astăzi de o popularitate ridicată la nivel global.
Uzina Škoda din Mlada Boleslav sărbătorește acum 15 milioane de mașini produse, exemplarul festiv fiind un Enyaq iV în nuanța Arctic Silver Metallic.
Škoda produce șase modele de serie la uzina principală din Cehia: Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq și Enyaq iV. Fabrica din Mlada Boleslav este responsabilă pentru două treimi din producția globală a cehilor.
Constructorul mai deține unități de producție la Kvasiny și Vrchlabí, acolo sunt produse modele precum Superb, Superb PHEV sau SUV-urile Kodiaq și Karoq, dar și transmisii DSG.
Mașinile Škoda sunt produse și în Slovacia, Ucraina, China, India și Rusia.
În total, brandul a asamblat 24.8 milioane de mașini la nivel global începând din 1905.Via Škoda
Asteptam in continuare de la tine masini de calitate, SIGURE si la preturi rezonabile!!!!
Sunteti smecheri? Furati tehnologia de la chinezi si strageti-i de boase pe Vintu, Voiculescu si Ghita sa bage banii furati in productia de masini electrice!
De asta arata portul Constanta ca dupa razboi si nu avem autostrazi? Ca sa nu ne cumperere olandezii?
Va rog sa notati: Nu adoptam comunismul chinez in Romania! Vreti tehnologie chinezeasca? faceti rost...