Sărbătoare mare în cadrul Grupului Renault: SUV-ul Duster a ajuns deja la un milion de unităţi produse, după numai patru ani de activitate. Modelul 4x4, vândut fie sub logo-ul Dacia, fie sub cel Renault, s-a bucurat de o primire bună pe 100 de pieţe mondiale.
Dacă Dacia Duster a răsturnat toate prejudecăţile în materie de preţ şi versatilitate, versiunea franceză Renault Duster a reuşit să câştige clienţi în pieţe îndepărtate, mizând pe versiuni adaptate frigului din Rusia, pe versiuni flex-fuel în Brazilia şi pe versiuni cu interior specific şi volan pe dreapta în India.
După mai puţin de patru ani de la debutul producţiei, Duster trage linie şi trece în revistă primele cinci ţări în care a obţinut rezultate excepţionale. Pe primul loc se află Rusia, unde Renault Duster s-a comercializat în 151.633 de unităţi. Pe locul doi vine Franţa, unde Dacia Duster a cucerit 145.612 clienţi. Pe locurile trei, patru şi cinci, vin Brazilia, India şi Germania.
POZIŢIA | ŢARA | MODELUL | EXEMPLARE VÂNDUTE |
1 | Rusia | Renault Duster | 151.633 |
2 | Franţa | Dacia Duster | 145.612 |
3 | Brazilia | Renault Duster | 117.303 |
4 | India | Renault Duster | 85.974 |
5 | Germania | Dacia Duster | 70.159 |
Exemplarul Duster cu numărul un milion a ieşit de pe poarta uzinei Renault Curitiba din Brazilia, una dintre cele cinci fabrici mondiale în care ia naştere modelul 4x4.
Uzinele în care se produce Duster
Cariera lui Duster a început în 2010 la uzina din Mioveni, unde au fost produse maşini pentru Europa, Turcia şi Magreb. Din iunie 2010 au început să ia naştere şi maşini cu logo-ul Renault, destinate pieţelor din Orientul Mijlociu, Egipt, alte pieţe africane şi din zona Golfului. Din octombrie 2011, Duster a început să fie produs şi în Brazilia, la Curitiba, sub sigla Renault, pentru a alimenta piaţa locală şi pe cea din Argentina.
Din februarie 2012, şi uzina Envigado din Columbia a început să producă SUV-ul românesc pentru piaţa locală şi pentru Mexic, Ecuador, Chile, Peru şi America Centrală. În Rusia, asamblarea a început la Moscova în decembrie 2011.
Ultima uzină care s-a alăturat producţiei a fost cea din Chennai, India, unde Renault Duster a fost creat pentru piaţa locală, pentru Africa de Sud şi pentru Indonezia. Tot aici se naşte şi Dacia Duster pentru pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta.
http://www.automarket.ro/stiri/uzina-dacia-de-la-mioveni-a-produs-500000-de-exemplare-duster-54280.html
500.000 doar la Mioveni, 1 mil productia globala
Nu se stie ce facea sau ce gandea Alin Popa in acele momente. In orice caz, daca luam in calcul forta impactului, nu prea mai are importanta ce model de masina era.
Imi mentin si eu parerea despre tine.Dar pentru ca aceasta sa nu-mi fie cenzurata in dulcele stil Automarket, prefer sa nu o exprim.
cei care au CLS nu scriu pe aici. Ca iti doresti un CLS este o alta discutie. In principiu toti ne dorim masina pe care nu o putem avea, personal mi-as dori Honda Accord dar este la ani lumina (ca pret), am cutezat catre o Octavia, facand bilantul pret/la ce-m trebuie mi-am cumparat Duster pana la urma, atentie am criticat-o pentru ce este de criticat dpmdv, nu este masina perfecta, dar nici o catastrofa nu este!
Revenind la articol 1Mil este o cifra frumoasa, dar Ford Focus a facut un scor de 1,09 mil in 2013, nu este SUV, este o masina unde concurenta este mult mai complicata.
La mai multe!
Fiecare are dreptul la o parere si fiecare trebuie sa suporte consecintele, am "furat-o de multe ori" crezandu-ma mai destept, mai cunoscator sau mai pasionat, de multe ori am jignit fara sa-mi dau seama, de cateva ori am facut-o intentionat.
Nu inteleg ce are Iasi cu CLS, si nu cred ca ai CLS