Moment istoric: Maserati a livrat ultimul exemplar Quattroporte

de Alexandru Monenciu
Luni, 05.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Italienii de la Maserati au livrat două exemplare speciale. Este vorba despre ultimul exemplar Quattroporte, denumit Quattroporte Grand Finale, dar și un MC20 unicat.

După șase generații, Maserati Quattroporte a ajuns la final de drum. Ultimul exemplar, denumit sugestiv Quattroporte Grand Finale, a fost livrat unui client din Statele Unite ale Americii. În colecția acestuia a intrat, de asemenea, și un MC20 unicat.

Dar să le luăm pe rând și să vorbim prima data despre ultimul exemplar Quattroporte.

Așa cum spuneam, el a primit numele Quattroporte Grand Finale și este finisat în nuanța exterioară Blu Nobile. Pachetul aerodinamic este confecționat din fibră de carbon, iar etrierele sunt în culoarea aluminiului.

Pe parbriz, dar și pe fețele portierelor, Maserati a imprimat numărul de identificare 999999. Ultimul exemplar Quattroporte este cu atât mai special cu cât sub capotă ascunde un motor V8 fiind, totodată, ultimul model al mărcii echipat cu acest propulsor.

Interiorul este la fel de special ca exteriorul. Regăsim aici diverse ornamente din lemn, inserții din piele, logo-ul Maserati brodat pe tetiere, dar și o emblemă specială Grand Finale.

De cealaltă parte, exemplarul unicat Maserati MC20 Iris are ca sursă de inspirație curcubeul și toate culorile care îl alcătuiesc.

Numele și tema nu au fost alese întâmplător, având în vedere că "iris" este latinescul pentru "curcubeu".

Culoarea exterioară a fost denumită AI Aqua Rainbow. Aceeași nuanță poate fi întâlnită și în habitaclu, mai ales la nivelul cusăturilor. Tunelul central și volanul au fost îmbrăcate într-o piele specială.

Așa cum spuneam, Maserati Quattroporte Grand Finale și MC20 Iris au ajunsîn colecția unui client din SUA. Ambele exemplare speciale au fost livrate în cadrul unui eveniment care a avut loc pe malul lacului Maggiore din Italia.

via Maserati

Comentarii (7)

  • Duoamna Romina fostă Gingașu
    Maserati este poziționat sub Ferrari.
    Mult sub Ferrari.
    1 3
  • Maserati a reușit sa facă profit anul trecut, cu toate c-a vândut puțin, asta înseamnă marjă de profit mare pe mașină, anul acesta au scăzut vânzările la jumătate, nu sunt convins ca n-a mai avut deloc profit, dar ce face cap pătrat Tavares ? Decide oprirea producției Quttroporte, nu se știe dacă va mai avea succesor, ( poate prin 2028 o versiune electrică ce va face mega profit ), apoi modelul mai mic și mai ieftin, Ghibli, care ar fi putut face niște volume, n-a mai fost actualizat deloc, interiorul în special, cireașa de pe tort, oprirea producție SUV-ului Levante în primăvara, care reprezenta mai mult de jumătate din vânzările Maserati, 100% aducea bani, chiar și cu volume mai mici.

    A mai rămas modelul coupe/cabrio GranTurismo, cu preț de pornire de 200k, fiind și cel mai nou model, nu va ajuta cu nimic .

    Dacă asta nu se cheamă subminarea acestei mărci, atunci nu știu cum se cheamă, ce pretenții sa mai aibă americanii pentru mărcile lor din cadrul Stellantis, dacă acest Tavares nu știe ce sa facă nici cu Maserati, Lancia, posibil și Alfa pe viitor .

    Tavares ar trebui concediat, nu sa primească zeci de milioane pe an .
    9 1
  • N-a avut gusturi rele americanul : )))
    Sincer, și eu aș prefera oricând un Quattroporte decât un Rolls "constipat".
    3 2
  • Modelul din anii 2000 mi s-a parut, la egalitate cu BMW E38, cel mai frumos sedan construit vreodata. Intr-o perioada vedeam destul de multe pe strada, era o masina care ma bucura dar ma si intrista in acelasi timp, fiind o poveste care s-a repetat prea des la italieni: un exterior care te face sa visezi, un interior care aduce a infrangere. Sa pui tu componente de pe Chrysler sau alte masini americane?
    3 1
  • @dan_grc
    De Grecale ai uitat, el reprezinta motorul vanzarilor Maserati in ultimii doi ani.
    3 0
  • Da, am uitat de Grecale, în 2023, primul an complet de producție, a vândut puțin peste 17.000 unități, binișor, dar având în vedere ca pe primele 6 luni din 2024 vânzările totale au căzut cu 50%, foarte probabil și Grecale a scăzut, care rămâne cel mai nou model ce poate face un oarecare volum .

    Dar vreau sa rămân cu tunurile pe Tavares, pentru ca Grecale a fost prezentat în prima parte a lui 2022, Stellantis s-a format în 2021, proiectul acestui SUV era deja în stare avansată, nu e meritul domnului CEO, nici în momentul de față nu are pregătit nimic nou pentru Maserati, sau în ce direcție o va lua, spune doar ca " nu renunță la Maserati ".

    La Alfa la fel, modelele în care s-a investit cel mai mult, de la zero, Giulia și Stelvio, au apărut în perioada Marchionne, în perioada Tavares doar Tonale, pe platformă de Jeep și electrica Junior, investiții minime, în 2021 declara ca " în următorii 10 ani vom investiții susținut în Alfa, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge " . Si-n Chrysler a investit de a rupt, zero, de departe cea mai subminata marcă.
    4 0
  • ///COR/// 33'
    Un model cu stil dar usor disproportionat.
    Oricand prefer generatia veche de prin 2005 dar pacat ca au dat rateu la fiabilitate atunci.
    Masertati ori iti place ori nu. Nu e pentru oricine sau de masa. E de nisa...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru