Ford Otosan marchează astăzi un moment istoric cu începerea livrărilor de mașini electrice fabricate în România. Uzina Ford Otosan de la Craiova produce în prezent nu mai puțin de 3 modele electrice: Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier. Toate cele 3 modele electrice produse în țara noastră vor fi comercializate în toată Europa.
„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan față de inovație, electrificare și excelență în producție”, a declarat Guven Ozyurt, directorul general Ford Otosan. „Capacitatea noastră de a produce 6 versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci și dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg. Fiind primul producător de vehicule electrice din România, suntem mândri să fim în fruntea transformării industriei și să contribuim la un viitor mai sustenabil”, a mai adăugat Ozyurt.
Uzina Ford de la Craiova a inaugurat o nouă linie de asamblare în octombrie 2024, dedicată special producției de mașini electrice.
Investiția a fost în valoare de 500 milioane euro.via Ford
Vânzări europa 2024:
Ford 426 mii (scădere 17%)
Dacia 578 mii (creștere 3,9%)
Pare că nu e bine, electrollul vrea ca Dacia să producă pe stoc fiare de călcat cu baterii, că poate așa se vor vinde. Oricum, aduce Renault destule Dongfeng-uri, singurele electrice la preț decent.
Deci eu aș zice că Renault face bine cu Dacia, mai bine ai plânge pentru viitorii șomeri de la GîgaFabrica de lângă Berlin.
Nu ne intereseaza utilitarele, ci masinile, recte puma e
La 30.000 euro baterie de ~40kwh si fara optiune de heatpump.
Asta se numeste shrinkflation.
Se lauda cu pret mai mic dar de fapt iti ofera mai putina calitate.
Un produs anti consumator, de asteptat de altfel din partea producatorilor traditionali, care nu vor sa vanda electrice, dar daca o fac, sa arda consumatorul cat mai rau posibil.
Pretul real este 7-8000 euro, si era de la inceput asa, cand spring era oferit cu 21.000 euro.
Si acum cu 14.000 euro, o nesimtire crunta., jaf pe fata al fondurilor de la guvern. Cand erau 10.000 si mai nou 5000, astia sunt furt pe fata, pretul umflat artificial, cu aceasta suma.
In china, guvernul lor le-a dat bonificatii la producatori, dar i-a si obligat sa vanda corect.
Adica acele subventii acordate sa nu se duca in buzunarul lacomilor de producatori, ci sa se reflecte direct catre consumator.
China este mai eco decat europa si america la un loc.
Aia forteaza ca bonificatiile care au rolul sa faciliteze trecerea la noua tehnologie, sa se resimta la cei care au nevoie, clientii finali. Nu sa ingroase buzunarele monopolistilor.
cravata rosie de pionier iti mai lipseste, in rest dai din trompeta de parca ai incerca sa castigi locul intai la Cantarea Chinei, editia aXIVa