Moment istoric: Ford a început să livreze primele mașini electrice fabricate în România

de Tiberiu Safta
Vineri, 14.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a început să livreze primele mașini electrice fabricate în România, la uzina de la Craiova. Noile modele electrice produse în țara noastră vor fi comercializate în toată Europa.

Ford Otosan marchează astăzi un moment istoric cu începerea livrărilor de mașini electrice fabricate în România. Uzina Ford Otosan de la Craiova produce în prezent nu mai puțin de 3 modele electrice: Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier. Toate cele 3 modele electrice produse în țara noastră vor fi comercializate în toată Europa.

„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan față de inovație, electrificare și excelență în producție”, a declarat Guven Ozyurt, directorul general Ford Otosan. „Capacitatea noastră de a produce 6 versiuni diferite de vehicule în aceeași unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci și dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg. Fiind primul producător de vehicule electrice din România, suntem mândri să fim în fruntea transformării industriei și să contribuim la un viitor mai sustenabil”, a mai adăugat Ozyurt.

Uzina Ford de la Craiova a inaugurat o nouă linie de asamblare în octombrie 2024, dedicată special producției de mașini electrice.

Investiția a fost în valoare de 500 milioane euro.

via Ford

Comentarii (8)

  • Elektrikkk
    Dacia zace jos, prea jos
    3 9
  • Producție auto România 2024: Ford 250 mii, Dacia 309 mii.
    Vânzări europa 2024:
    Ford 426 mii (scădere 17%)
    Dacia 578 mii (creștere 3,9%)

    Pare că nu e bine, electrollul vrea ca Dacia să producă pe stoc fiare de călcat cu baterii, că poate așa se vor vinde. Oricum, aduce Renault destule Dongfeng-uri, singurele electrice la preț decent.

    Deci eu aș zice că Renault face bine cu Dacia, mai bine ai plânge pentru viitorii șomeri de la GîgaFabrica de lângă Berlin.
    13 2
  • O oferta slaba.
    Nu ne intereseaza utilitarele, ci masinile, recte puma e
    La 30.000 euro baterie de ~40kwh si fara optiune de heatpump.
    Asta se numeste shrinkflation.
    Se lauda cu pret mai mic dar de fapt iti ofera mai putina calitate.
    Un produs anti consumator, de asteptat de altfel din partea producatorilor traditionali, care nu vor sa vanda electrice, dar daca o fac, sa arda consumatorul cat mai rau posibil.
    4 4
  • Daca tu zici ca ala e pret decent, esti dus cu capul.
    Pretul real este 7-8000 euro, si era de la inceput asa, cand spring era oferit cu 21.000 euro.
    Si acum cu 14.000 euro, o nesimtire crunta., jaf pe fata al fondurilor de la guvern. Cand erau 10.000 si mai nou 5000, astia sunt furt pe fata, pretul umflat artificial, cu aceasta suma.
    In china, guvernul lor le-a dat bonificatii la producatori, dar i-a si obligat sa vanda corect.
    Adica acele subventii acordate sa nu se duca in buzunarul lacomilor de producatori, ci sa se reflecte direct catre consumator.
    China este mai eco decat europa si america la un loc.
    Aia forteaza ca bonificatiile care au rolul sa faciliteze trecerea la noua tehnologie, sa se resimta la cei care au nevoie, clientii finali. Nu sa ingroase buzunarele monopolistilor.
    0 7
  • anti-suv
    ce broaste!!
    4 3
  • Mă, băieți, stați liniștiți că nu va obligă nimeni să cumpărați "broaște" dongfeng-uri, "electrocasnie" și alte chestii. Ideea esta că sunt două fabrici care oferă j-de-mii de locuri de muncă, ele în sine cât și pe inustria adiacentă. Altfel mulți ar da cu sapa prin alte părți. Că sunt bune, scumpe, au ba, o spune piața.
    9 1
  • Banditos
    @@Kap

    cravata rosie de pionier iti mai lipseste, in rest dai din trompeta de parca ai incerca sa castigi locul intai la Cantarea Chinei, editia aXIVa
    8 1
  • Fratilor, trebuie sa producem orice. Aici nu este despre fite si nici conspiratii, totul e legat de economia de piata. Intelegeti ca altfel nu avem nici o sansa!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru