Moment istoric: Dacia Logan MCV devine Lada Largus în Rusia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Acum ceva mai mult de 20 de ani, pe când Dacia era maşina României iar Lada era mândria industriei sovietice de automobile, cele două mărci se aflau într-o concurenţă interesantă, fiind două dintre puţinele mărci ale blocului est-european care reuşiseră să se impună pe pieţele lor de origine. Evident, "concurenţa" nu însemna pe atunci ce înseamnă astăzi, cele două mărci fiind protejate de graniţe, regim şi orânduirea economică a vremurilor. Pe atunci, însă, nimeni nu se gândea că la sfârşitul anului 2011 vom vedea primul model Lada care sub sigla mărcii ruseşti are o caroserie de... Dacie.
Şi totuşi, se întâmplă. Dacia Logan MCV devine Lada Largus în Rusia pe filieră Renault, constructorul francez fiind în acelaşi timp deţinătorul Dacia şi AvtoVAZ, producătorii mărcii Lada. În aceste condiţii, francezii au profitat de frăţia indirectă instalată între cele două mărci istorice ale fostului blocul comunist şi de faptul că Dacia nu există ca marcă pe piaţa rusească pentru a scoate pe piaţa rusească Loganul MCV sub sigla Lada.
Modelul va fi lansat la Salonul Auto de la Moscova, noul Lada Largus urmând să fie produs chiar la Togliatti, în uzina deţinută de Lada, dar cu piese trimise pachet de la Mioveni.
Mai mult, Lada va utiliza platforma B0 a lui Logan la producţia următoarelor modele ale mărcii, chiar dacă ele vor semăna sau nu cu cele din gama modelului românesc.Pe lângă sigla nouă şi câteva detalii subtile exterioare, principalele diferenţe dintre Logan MCV şi Lada Largus rezidă în faptul că modelul rusesc va fi plasat ceva mai sus pe piaţă din punctul de vedere al poziţionării de preţ. Astfel, modelul Lada va dispune în standard de elemente precum servodirecţie, ABS, închidere centralizată sau volan reglabil pe înălţime şi adâncime.
via | Lada | Renault
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, și-a dat demisia. Portughezul pleacă de la conducerea grupului multinațional cu un an înainte de finalul mandatului. Succesorul său va fi anunțat anul viitor. (02.12)
-
Mercedes-Benz marchează 40 de ani de la debutul modelului de clasă executive Seria 124. Modelul a fost ulterior rebotezat Clasa E la începutul anilor '90. (27.11)
-
Primul monopost de Formula 1 al celor de la Mercedes-Benz este scos la vânzare. Mașina cu care Juan Manuel Fangio a câștigat două titluri mondiale în anii 50 are o valoare estimată la 50 de milioane euro. (26.11)
- Noul Volkswagen Tayron a intrat în producție
- Mild-hybrid sau PHEV? Răspundem cu ajutorul noilor Ford Puma facelift și Kuga facelift
- KTM, producătorul austriac de motociclete, ia masuri pentru evitarea falimentului
- Viitorul Volkswagen Golf va fi dezvoltat împreună cu Rivian
- Mercedes-Benz: 40 de ani de la debutul Seriei 124, ulterior devenită Clasa E
Parca vad romanasii nostri nationalisti , care maine;si vor lua Lada din imagine sa aiba si ei masina straina' :)
Dacia nu a furat nici un patent, s-a platit pt a avea acel patent, pe de alta parte, da, Dacia e romaneasca doar cu numele, dar tot e mai bine decat sa fi disparut, cum s-a intamplat cu Aro
Dacia C**A Europei !!!
..din pacate din definitia de "bananiera" se pastreaza doar partile negative ... cum ar fi babuinii de pe strazi.. gibonii de la conducere...
Este mandria inginerilor si producatorilor din Romania. Nu stiu daca este corect articolul , dar dupa mine ar trebui sa se numeasca Renault Logan MCV .
Toate drepturile de autor , conform legii ii revin companiei Renault , prin urmare are dreptul sa faca tot ce doreste.
In cazul in care dintre patronatele din Romania , va apare un grup care vor dori sa fabrice un autoturism, acesta va fi un brand romanesc.
O detinere de 25% nu inseamna ca Renault este detinatorul AvtoVAZ.
La multe "succesuri"!