Producătorul român de automobile Dacia a luat ființă în 1968, sub denumirea UAP sau, cu alte cuvinte, Uzina de Autoturisme Pitești. Cele trei inițiale puteau fi regăsite și pe prima emblemă a companiei, alături de un vultur care stă pe vârful unui lanț muntos (ca o trimitere la Carpați).
Numele Dacia a apărut pentru prima oară în 1980, atunci când constructorul de la Mioveni a primit un nou logo, cu fundal negru.
În 1999, Grupul Renault achiziționează Dacia, iar în 2003 facem cunoștință cu a treia emblemă din istoria companiei, în care denumirea este scrisă pe un fundal albastru. A fost, de altfel, primul logo Dacia care avea să fie cunoscut și dincolo de granițele României, mulțumită modelului Logan, care a debutat în 2004.
Deși, inițial, Logan trebuia să fie comercializat doar în țara noastră, acesta a ajuns să fie vândut și pe alte piețe din Europa de Est. Apoi au urmat și altele de pe Bătrânul Continent.
Patru ani mai târziu, Dacia lansează modelul Sandero și, o dată cu el, o nouă emblemă.
Albastrul a dispărut, iar locul său a fost luat de o nuanță de gri. În 2021, constructorul român a prezentat emblema modernă, pe care o vedem în ziua de azi pe cele mai noi modele.Dar, revenind la momentul 2004, în ultimii 19 ani, modelele Dacia au ajuns să fie comercializate în 44 de țări din jurul Mării Mediterane. Franța este piața principală de desfacere, urmată de Italia. România se află în top 5.
Pentru al doilea an consecutiv, Dacia conduce topul mărcilor de retail din Europa. Mai mult, din 2017 și până în prezent, Dacia Sandero este cea mai comercializată mașină de pe piața de retail din Europa. Duster a fost pe locul 2 anul trecut.
În zilele noastre, portofoliul Dacia cuprinde modele ca Spring, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger și, desigur, Logan.
Toate au contribuit la atingerea pragului de 8 milioane de mașini vândute în ultimii 19 ani. Dar, cel mai popular a fost de departe Sandero (și Sandero Stepway) cu 2.78 milioane de exemplare.
Urmează Duster cu 2.26 milioane de unități și Logan cu 1.97 milioane de exemplare.Înainte de 2012, Dacia avea o singură uzină, cea de la Mioveni. Aici se asamblează modele ca Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Jogger.
În 2012 a fost inaugurată fabrica din Tanger, Maroc, acolo unde se produce, de asemenea, Logan, Sandero, Sandero Stepway și Lodgy.
Șapte ani mai târziu, producția lui Logan, Sandero și Sandero Stepway a fost extinsă și la uzina din Casablanca, Maroc.
via Dacia
Noroc cu Renault că a revitalizat o marcă ajunsă în anii 90 prilej de glume. Și încă o dată mulțumiri P$D Argeș că nu a permis ARO să ajungă la Renault, era rău dacă acum se produceau Duster și Bigster acolo?
Nu-i nimic, surplusul de dacii pentru export se face în Maroc iar dâmbovițenii și o parte din votanții partidului stat din zonă și-au căutat de lucru prin Spania.
Sper sa-si păstreze orientarea si să-i lase pe alții sa creadă că toți clienții caută la mașini briz-briz-uri si ecrane… unii chiar au și fac treabă cu mașina.
Ce toate dotările poate avea o panaramă de pseudo-mașină?
Dacă omul a spus că are toate dotările de care are nevoie înseamnă ca așa este… nevoile lui, banii lui, alegerea lui. Când o să învățam să ne respectăm? Ca de răutacisme si înțepături suntem buni… prea buni.
PS Dacia a vândut 8 mil. it’s a fact!!!
Merita aprecieri…
În mod normal, caracterul și buna creștere nu mi-ar permite să răspund și să cobor la nivelul unui oarecare și, mai mult, să justific alegerile pe care le fac. Dar cum individul depășește limita unui comportament coerent și normal, mă gândesc că este un biet samsar disperat care simte că va muri de foame cât de curând. Ce să faci când la orice mașină nouă vândută samsarul pierde un potențial client? Eh, nasoală treabă! Așa că un sincer bâști, mă, d'aci!