Sezonul 2024 al Campionatului Mondial de Rally Raid va reprezenta pentru totdeauna un moment istoric pentru motorsportul românesc. Asta pentru că Dacia a câștigat Raliul Marocului, ultima etapă a calendarului W2RC din acest an.
Echipa Dacia Sandriders a obținut o victorie istorică chiar la prima sa participare. Echipajul câștigător este format din Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger. Cu această victorie, pilotul qatarez devine campion mondial al seriei W2RC pentru a treia oară consecutiv.
Raliul Marocului a început în 6 octombrie, pe un traseu total de 2468 de kilometri, dintre care 1512 kilometri au fost contra cronometru. Raliul s-a desfășurat pe 5 probe speciale, iar drumul către victorie a început încă din prima probă cronometrată, câștigată de Al-Attiyah.
Pe parcursul întrecerii, Dacia Sandriders a câștigat 3 din cele 5 probe speciale. Alături de victoria de probă a qatarezului, Dacia a mai bifat două victorii de probă, ambele semnate de echipajul Sebastien Loeb/Fabian Lurquin.
Celelalte două probe au fost câștigate de Toyota și Ford.
Dacia se pregătește acum pentru cea mai mare cursă de rally-raid din istorie: Raliul Dakar 2025. Noua ediție a celei mai dificile curse din lume se va desfășura în perioada 3 – 17 ianuarie 2025. Raliul Dakar va da startul viitorului sezon al Campionatului Mondial de Rally-Raid.
via W2RC
Fenomenală performanță de la prima participare.
Așteptăm Dakar. O victorie acolo va fi cea ma bună reclamă pentru lansarea lui Bigster (sau cum se va numi).
Dacia va avea două modele cu capabilități off-road.
Sper să nu apară habarniștii să spună cu nu e Dacia, bla bla bla. Toate mașinile din categoria Ultimate se construiesc de la zero. Au numai marca pe caroserie.
Mașina este constuită de Pro Drive sub conducerea Dacia, care dă și banu'. Așa că este Dacia.
FIA class: Ultimate T1+
Chassis: tubular
Body: carbon fiber
Engine: V6, 3 liters, twin-turbo, direct injection
Maximum power: 265kW/360bhp at 5,000rpm
Maximum torque: 539Nm at 4,250rpm
Transmission: 4X4
Gearbox: 6-speed sequential
Front/rear suspension: double wishbone
Suspension travel: 350mm
Wheels: 17in aluminum
Tires: BF Goodrich, 37in
Length x width x height: 4,140 x 2,290 x 1,810mm
Wheelbase: 3,000mm
Front/rear overhang: 590/550mm
Masa proprie: +2 000 kg.
Sper să şi reuşească.
Renault a facut foarte bine ca a aruncat in lupta brandul DACIA (cu pregatire adecvata), decat sa continue sa arunce bani pe fereastra cu F1