Moment istoric: Dacia a câștigat Raliul Marocului, la prima sa participare

de Tiberiu Safta
Vineri, 11.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Sandriders a câștigat Raliul Marocului, cu echipajul format din Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger. Aceasta este prima participare oficială a mărcii românești într-o cursă de rally-raid, iar Dacia devine primul constructor român care bifează o victorie într-un campionat mondial.

Sezonul 2024 al Campionatului Mondial de Rally Raid va reprezenta pentru totdeauna un moment istoric pentru motorsportul românesc. Asta pentru că Dacia a câștigat Raliul Marocului, ultima etapă a calendarului W2RC din acest an.

Echipa Dacia Sandriders a obținut o victorie istorică chiar la prima sa participare. Echipajul câștigător este format din Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger. Cu această victorie, pilotul qatarez devine campion mondial al seriei W2RC pentru a treia oară consecutiv.

Raliul Marocului a început în 6 octombrie, pe un traseu total de 2468 de kilometri, dintre care 1512 kilometri au fost contra cronometru. Raliul s-a desfășurat pe 5 probe speciale, iar drumul către victorie a început încă din prima probă cronometrată, câștigată de Al-Attiyah.

Pe parcursul întrecerii, Dacia Sandriders a câștigat 3 din cele 5 probe speciale. Alături de victoria de probă a qatarezului, Dacia a mai bifat două victorii de probă, ambele semnate de echipajul Sebastien Loeb/Fabian Lurquin.

Celelalte două probe au fost câștigate de Toyota și Ford.

Dacia se pregătește acum pentru cea mai mare cursă de rally-raid din istorie: Raliul Dakar 2025. Noua ediție a celei mai dificile curse din lume se va desfășura în perioada 3 – 17 ianuarie 2025. Raliul Dakar va da startul viitorului sezon al Campionatului Mondial de Rally-Raid.

via W2RC

Comentarii (4)

  • Bravo, Dacia!

    Fenomenală performanță de la prima participare.

    Așteptăm Dakar. O victorie acolo va fi cea ma bună reclamă pentru lansarea lui Bigster (sau cum se va numi).

    Dacia va avea două modele cu capabilități off-road.

    Sper să nu apară habarniștii să spună cu nu e Dacia, bla bla bla. Toate mașinile din categoria Ultimate se construiesc de la zero. Au numai marca pe caroserie.

    Mașina este constuită de Pro Drive sub conducerea Dacia, care dă și banu'. Așa că este Dacia.
    12 4
  • Bixente
    Monstrul din Colibași - Dacia Sandrider

    FIA class: Ultimate T1+
    Chassis: tubular
    Body: carbon fiber
    Engine: V6, 3 liters, twin-turbo, direct injection
    Maximum power: 265kW/360bhp at 5,000rpm
    Maximum torque: 539Nm at 4,250rpm
    Transmission: 4X4
    Gearbox: 6-speed sequential
    Front/rear suspension: double wishbone
    Suspension travel: 350mm
    Wheels: 17in aluminum
    Tires: BF Goodrich, 37in
    Length x width x height: 4,140 x 2,290 x 1,810mm
    Wheelbase: 3,000mm
    Front/rear overhang: 590/550mm
    Masa proprie: +2 000 kg.
    3 3
  • Jian de la Calafat
    Daca o sa castige Dakar-ul de la prima participare o sa fie o lecție pentru multi.
    Sper să şi reuşească.
    2 0
  • SUPER
    Renault a facut foarte bine ca a aruncat in lupta brandul DACIA (cu pregatire adecvata), decat sa continue sa arunce bani pe fereastra cu F1
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru