Administrația Fondului pentru Mediu intenționează să aducă o serie de modificări programelor Rabla Clasic și Rabla Plus în 2023. Proiectele au fost deja puse în dezbatere publică, iar pentru a deveni oficiale trebuie aprobate de Ministerul Mediului și publicate în Monitorul Oficial.
Până atunci, hai să trecem în revistă modificările propuse de către autorități.
Așadar, în cazul programului Rabla Clasic, prima de casare va crește la 7.000 de lei, pentru achiziționarea unei mașini noi în schimbul casării unui vehicul uzat. Dacă sunt casate două mașini uzate, valoarea ecotichetului crește la 10.000 de lei.
Rămân valabile bonusurile care pot fi adăugate la prima de casare: 1.500 de lei pentru o mașină nouă cu emisii mai mici de 120 g CO2, 1.500 de lei pentru o mașină pe GPL/GNC, 3.000 de lei pentru mașinile cu sistem de propulsie hibrid și 1.500 de lei pentru casarea unei mașini cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și cu normă de poluare Euro 3 sau inferioară.
Bonusurile menționate mai sus pot fi cumulate.
Totodată, instituțiile publice nu mai sunt obligate să predea un vehicul uzat în schimbul unei mașini noi.
În ceea ce privește programul Rabla Plus, autoritățile introduc un plafon de 75.000 de euro la achziția unui model cu zero emisii. electrice noi sau 54.000 de lei dacă sunt casate două vehicule uzate.
Românii vor primi în continuare 51.000 de lei pentru achiziționarea unei mașiniȘi aici vorbim despre un bonus de 1.500 de lei, dacă mașina casată are o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și o normă de poluare Euro 3 sau inferioară.
Așa cum spuneam, proiectele de modificare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus sunt deja în dezbatere publică.
via Economica
Trebuia plafonul redus la 55 - 60.000Eu maxim-maxim.
- bonusul de 51k ron pt achiziția unei mașini electrice se primește pur și simplu sau trebuie casata o masina veche? Nicăieri nu scrie clar ca pt acest bonus trebuie casata o masina veche
- suma de 51k ron are tva inclus (adica sunt 42.8k ron + tva)? Întrebarea este pentru a determina suma neta de care poate beneficia o firma platitoare de TVA.
Multumesc!
Aceste sume sunt gandite pentru a se acorda clientilor si a compensa efectul de noutate si pret mai mare al masinilor electrice si nu a ingrosa buzunarele vanzatorilor.
Dar vanzatorii cresc constant preturile. Daca un Id3 la lansare era 31.000 euro pret de lista acum e 42.000 pret de lista. Hopa, direct cat e ecotichetul.
Dacia Sping e 20.000 euro, cand de fapt pretul de vanzare in china we vreo 9000 dolari.
Renault isi baga in buzunar diferenta de pret pe care statul o da ca program rabla.
Orice cetatean daca vrea poate contacta unul din multii comercianti din china si sa cumpere renault kze (dacia spring) cu o echipare care sa contina extra elementele pe care spring le are si cu tot cu transport si taxe tot ajunge la vreo 12.000 euro cel mult
Deci cumparat retail de la un tert si apoi adus singur masina pe transport. Pai dacia din start nu are astfel de costuri fiind aceasi companie.
Un Spring ar avea pret corect in Romania 10.000 euro.
"Merkel pledged support for carmakers, which form the core of Germany’s automotive industry, which is the country’s biggest private sector employer."
Statul n-a chestionat pe nimeni, așa a venit directiva, contribuabilul îngrașă porcii.
Românul mediu e în mare cumpănă dacă să opteze pentru un cazan de 3000 euro sau o mașină nou-nouță, balonată de subvenții, de vreo 30-140 mii euro. Stă cu firul de iarbă între dinți și gândește zgomotos.
Mai iesiti frate din satul natal si nu mai puneti botul la ce va mint televiziunile si site-uril de propaganda.