Modificări în proiectul fabricii Tesla de lângă Berlin: fără producție de baterii și piese din plastic; capacitate de 100.000 de unități

de Paul Cosma
Joi, 02.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a revizuit planurile privind viitoarea fabrică de lângă Berlin, astfel că liniile de producție pentru baterii și componentele din plastic au fost scoase din proiect, potrivit documentelor prezentate de autoritățile germane. Uzina ar urma să aibă o capacitate anuală de 100.000 de mașini electrice.

Tesla a anunțat în luna noiembrie 2019 că va construi prima sa uzină din Europa în apropierea orașului german Berlin și că vizează producția a 500.000 de unități Model 3 și Model Y începând din 2021.

Autoritățile germane susțin însă că Tesla a venit cu modificări ale planurilor inițiale, astfel încât proiectul să primească toate aprobările.

Potrivit unor documente oficiale, producătorul a renunțat la liniile de producție pentru baterii și componente din plastic, iar înălțimea clădirii va fi redusă cu până la 15 metri.

Uzina Tesla din Gruenheide va avea o capacitate anuală de 100.000 de mașini electrice “sau mai mult”, conform autorităților din Germania. Obiectivul lui Elon Musk este ca noua fabrică să înceapă producția în luna iulie a anului viitor.

Tesla a primit acordul “preliminar” pentru lucrări la noua fabrică, iar autoritățile spun că proiectul nu are “probleme majore” care să împiedice emiterea tuturor autorizațiilor. 

Via Automotive News

Comentarii (9)

  • De la 500.000 la 100.000 unitati este o diferenta foarte mare, investitorii tot optimisti ? Astept bursa de saptamana viitoare sa vad daca reactioneaza.
    14 3
  • netam-nissan
    cam cum va ziceam deci se mai revine cu capu din norii prea incarcati electric la legatura cu pamintul prin talpile crizate.

    sau ca electro-vrabia prea mihai viteazu, ba chiar unu cu o tesla-n mana in loc de halebarda.
    18 3
  • Nemtii se teme de concurenta?
    8 4
  • " Tesla a revizuit planurile...."

    Daca se temeau, Tesla nu construia o fabrica in Germania.
    Interesant este si faptul ca Tesla3 incepe sa nu mai fie cel mai vandut model electric pe anumite piete europene.

    Singura cunoscuta este valoarea la bursa peste vreo doi ani, posibil sa atinga trilionul.
    10 2
  • @dan_grc
    Eu ma mir ca dau germanii voie la concurenta din asta in tara lor.
    Au incercat sa blocheze initial construirea fabricii si acum baga bete in toate.
    In conditiile in care mai e jumatate de an pana la 1 ianuarie 2021 cand ar trebui sa intre in vigoare noile norme europene de maxim 95g/km, Tesla e singurul producator care indeplineste conditiile, urmata de Toyota.
    Germanii sunt in rahat pana peste cap, toti taie din costuri si mai au de platit amenzi, asa ca Tesla are un mare avantaj.
    In privinta investitiilor sa nu-ti faci griji, a trecut de 1200$/actiune astazi, deci astia cu electric in cap fac afaceri foarte bune deocamdata comparativ cu cei ce inca viseaza la motoarele diesel promise de BMW inca vreo 20 de ani si cele pe benzina 30 :))
    Daca erai istet, investeai la Tesla acum un an in urma si acum aveai cu peste 400 % mai mult :))
    Dar lasa investutiile pe seama altora, ca nu sunt de tine. Investeste la BMW ca e in scadere cu doar 10% fata de acum un an:))
    https://www.automarket.ro/stiri/seful-daimler-avertizeaza-vor-urma-reduceri-drastice-de-costuri-98859.html
    https://www.reuters.com/article/us-bmw-results-outlook/bmw-plans-to-cut-costs-after-warning-on-profits-idUSKCN1R10UU
    4 10
  • Marian
    Incep ei cu 100.000 pe an si apoi pot mari productia, nu e problema.
    Si daca germanii nu vor, pot face fabrica in alta tara, sa mai dea de treaba si la altii. Banuiesc ca au ales Germania pentru ca acolo vand bine si nu trebuie sa le transporte prea departe.
    Ce-mi plac mie romanii astia isteti care-si dau cu parerea despre bursa si actiuni, dar ei cumpara epave de la germani si le repara ca sa se laude si ei ca au BMW :))
    @dan_grc: cat mai au VW, Mercedes si BMW de resoftat si plati amenzi ? :))
    Am auzit ca e un CEO pe la puscarie si s-ar putea si altii sa urmeze :)
    Si oare sunt si BOSCH si Continental implicate si amendate ? Urat, foarte urat, chiar sunt curios cat vor mai scadea actiunile firmelor germane. Eu credea ca pentru inselatorie li se ridica licenta de produs fumigene.
    VW 11 milioane de putori puse in circulatie si vreo 40 miliarde amenzi pana acum, Mercedes inca resofteaza si platesc amenzi, BMW si ei isi mai iau amezi pentru ca nu fac recall la timp si au interdictie pe anumite piete sa mai vanda produse neconforme.... eu nici nu as mai deschide gurita, m-as baga ca strutul cu capul in pamant stiind ca sustin prostia si mafia !!!
    Hai cu manutele rosii, ca adevarul nu va prieste :))
    5 8
  • Edikkk
    Ţine duşmanul aproape....

    Asta fac nemernicii de germani

    Tesla a redus foarte mult, pentru că sunt sabotaţi de germani, pe motivul COVID-19


    Fraieri cei de la Tesla, făceau fabrica în Spania, Italia, sau de ce nu Croaţia, România (vest) şi erau susţinuţi 100%

    Nu aveau riscul unei concurenţe neloiale de la ID.X VAG
    4 11
  • Claudiu
    In primul rand nu e nici o surpriza anunutul celor de la Tesla. Cred ca acesta a fost planul de la bun inceput, nici nu doreau sa construiasca masinile in Europa pentru ca ar fi fost prea scumpe, mai ieftin ar fi sa le faca in China si sa importe in Europa, cu tot cu taxe.
    Iar aici intervine "artificiul fiscal" al celor de la Tesla in Europa. Momentan, au o mica fabrica undeva in Olanda, unde "asambleaza" masinile ce sunt vandute in UE, pentru a nu plati taxe de import. Asambleaza e mult spus pentru ca masina vine prea-asamblata din SUA, aici se monteaza bateriile si niste accesorii si astfel sunt considerate masini fabricate in UE. Aveau nevoie de fabrica de la Berlin din cauza ca cea din Olanda e prea mica si nu mai face fata cererii din Europa, iar ca bonus creste specula cu actiuni Tesla din cauza ca "deschidem GIGA-FACTORY in Berlin". Au dat-o cu faptul ca facem totul in Europa, inclusiv bateriile in Europa doar ca sa primeasca toate autorizatiile necesare si eventual niste ajutoare de la stat.
    Nu cred ca se va schimba nimic dupa ce termina fabrica, vor aduce modele prea-asamblate in proportie de 95% si le vor termina in cea mai puternica tara a UE, iar europenii vor fi mega-fericiti ca vor cumpara ceva MADE IN UE.
    7 0
  • Bete-n roate
    Pai cum sa nu le dea putintel in cap:
    https://www.best-selling-cars.com/germany/2019-full-year-germany-best-selling-electric-cars-by-brand-and-model/
    Tesla sa vanda in Germania mai mult ca oricare alta marca germana ?
    Pai chiar nu e corect domnule, sa nu le dea voie sa faca fabrica acolo, ca cine stie, poate vand cat toate marcile germane la un loc si atunci va fi chiar o problema !!!
    Pai sa se alieze marele grupuri germane si sa ia masuri drastice: ar putea raporta de exemplu ca masinile lor electrice au autonomie cate 1000 KM, ca daca a mers cu pacalit dieselul, de ce nu ar merge la inceput si cu asta, ca sa aduce ceva vanzari. SI mai pot spune ca motoarele lor dezvolta peste 1000CP si ca sunt cele mai sportive, gasesc ei ceva daca isi pun capul la contributie, ca au deja antecedente.
    4 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru