Consiliului Mondial al FIA a decis să aducă o serie de modificări în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri (WRC). Astfel, în urma ședinței s-a stabilit ca din 2022, clasa de top va purta numele de Rally1 (în prezent aceasta se numește WRC), iar modelele vor fi echipate cu un sistem hibrid de propulsie.
Conform oficialilor FIA, viitoarele modele vor integra un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină dezvoltat pe baza actualului regulament și un motor electric de 100 kW (136 CP). Echipele vor fi obligate să utilizeze același tip de motor electric și același software pentru control acestora.
Reprezentanții FIA spun că echipajele vor putea rula în modul electric în localități. Totodată, motorul electric pregătit va fi capabil să ofere un "Power Boost" în timpul probelor speciale. În același timp, producătorii vor putea înscrie două echipe diferite, însă cea secundară va putea avea un singur echipaj.
Sezonul 2020 al Campionatului Mondial de Raliuri a pregătit câteva surprize importante pentru fani: Citroen a anunțat că se retrage din WRC, în timp ce calendarul pregătit de FIA are 13 runde, noutățile fiind etapele din Kenya, Noua Zeelandă și Japonia.
Calendarul Campionatului Mondial de Raliuri 2020
Data | Etapă |
23-26 ianuarie | Monte Carlo |
13-16 februarie | Suedia |
12-15 martie | Mexic |
30 aprile-3 mai | Argentina |
21-24 mai | Portugalia |
4-7 iunie | Italia |
16-19 iulie | Kenya |
6-9 august | Finlanda |
3-6 septembrie | Noua Zeelandă |
24-27 septembrie | Turcia |
15-18 octombrie | Germania |
29 octombrie-1 noiembrie | Marea Britanie |
19-22 noiembrie | Japonia |
Via | FIA
sa vedem insa si daca cei 3 producatori ramasi in joc vor fi de acord cu acest nou regulament
rally-4 in 2044 pur virtual cu creiere in borcan
acum hibride + botezare rally-1 = doar start prohod wrc
rip-rip-ura