După ce acum o săptămână ne-a oferit o primă imagine frontală cu facelift-urile dedicate gamei Dacia Logan și Sandero, constructorul român a prezentat oficial astăzi la Salonul de la Paris principalele noutăți pe care gama le va primi în perioada imediat următoare. Iar acestea nu sunt deloc unele minore: schimbări estetice interioare și exterioare pe gama Logan și Sandero, un motor pe benzină nou care completează oferta, toate fără ca prețul de vânzare al modelelor să crească.
Surpriza vine în gama Duster, care primește în premieră o cutie automată EDC cu două ambreiaje, cea mai modernă transmisie dezvoltată de Renault în linia proprie de modele.
Dacia Logan și Dacia Sandero facelift: date esențiale
● Sandero și Logan primesc odată cu facelift-ul noi spoilere, o grilă nouă inspirată din cea de pe Duster facelift și lumini de zi LED.
● Noua "semnătură luminoasă" Dacia este reprezentată de cele patru pătrate LED pe care le regăsim pe stopurile "afumate" ale lui Logan și Sandero. În față, luminile LED sunt regăsite în lateralul exterior al blocurilor optice.
● Cea mai importantă noutate de la interior este volanul cu patru spițe. Claxonul se mută și el cu această ocazie pe volan.
● Logan și Sandero primesc opțiuni noi: cameră de marșarier și asistență la pornirea în rampă.
● În habitaclu apar noi zone de depozitare, iar tapițeriile și ambianțele se îmbogățesc cu noi variante.
● Vechiul motor 1.2 de 75 CP este înlocuit cu unul ceva mai modern: trei cilindri, 1.0 SCe de 75 CP. Conform celor de la Dacia, noul motor este "mai dinamic și mai eficient", fără să anunțe cifrele oficiale de consum și de performanțe.
● Prețurile gamei Logan și Sandero nu suferă modificări odată cu schimbările estetice și de calitate.
● Imagini live de la standul Dacia de la Paris găsiți AICI.
Dacia Duster cu transmisie automată EDC: date esențiale
● În așteptarea noii generații, care va fi lansată anul viitor, Duster primește în sfârșit opțiunea unei cutii automate.
● Transmisia EDC cu dublu ambreiaj este cea mai modernă cutie dezvoltată de Grupul Renault-Nissan
● Pe Duster va fi disponibilă pe versiunea diesel dCi de 110 CP în varianta cu tracțiune față.
Poate la Frankfurt la anul atunci...
Schimbarile sunt binevenite oricum. Faptul ca au scapat de maciulia claxonului e un mare plus. Nu-mi amintesc in ultimii 26 de ani sa mai fi vazut asa ceva la o masina noua, fie ea si low cost, gen Daewoo Racer.
Stie cineva insa de ce au comenzi pentru geamuri si pe usi si pe bord?!? (pozele 11, 28, 42, 48)
ai impresia, butoanele alea sunt pentru suspensia pneumatica si acoperis.
o treaba interesanta este ca nu maresc preturile si asta ar trebui sa se vada in politicile de preturi ale celorlalte marci.
Si, inca ceva, climatizarea automata nu mai este in dotarea modelelor Logan si Sandero? Cel putin in pozele prezentate nu exista aceasta echipare.
Dacia este pe un drum bun. Nu ar strica mai multa promovare, chiar agresiva as spune, si, foarte important, sa mai umble si la capitolul siguranta.
Iar 1.0 SCe de 75 CP este "mai dinamic și mai eficient" . E o gluma si asta ! Oricum si cu Led-uri si fara tot o caramida fara personalitate ramane. Ma uit la LOgan la fel ca la o femeie fara forme. Silueta lui nu are nici cea mai mica legatura cu Cx-ul de rigoare, iar scaunele alea de pe Solenza in coace sunt ''bestiale'' :)))) . Tinuta de drum low-cost , suspensii zgomotoase, de astfel osie spate, multe alte minusuri care puteau fii indreptate cu costurile aferente sistemului media nav, camerei marsarier, led-uri si alte aberatii.
Sa stii ca pe un Logan full adica pe la pretul de care zici de Megane, adica 11-12 mii de euro, gasesti tot ce ai enumerat tu acolo, adica: LED, tempomat, comenzi volan, geamuri electrice x4 si multe altele (limitator de viteza, proiectoare de ceata, navigatie cu touch, start-stop, etc). Meganul entry nu poate sa aiba tot ce are Logan full. Asta se stie. Diferenta este in valoarea brandului, in elemente superioare de siguranta (pentru Megane) si asa mai departe. Insa punctual pe ce ai zis tu, esti complet pe langa.
Te intreb ceva, pentru ca te dai foarte destept. Dacia este pe crestere in Europa, asta se stie. Anul asta Sandero este masina nr.1 in Franta ca nr. de unitati vandute la persoane fizice. Asta cred ca spune multe, insa te intreb ce intelegi tu din asta. Chiar sa fie toti niste prosti, o tara intreaga? Si nemtii, care au crescut si BMW si Mercedes, ei cum de cumpara Dacia? Si cum de Duster (in toate variantele) este nr.1 in continuare pe intreg concernul Renault-Nissan? Chiar nu ti se invart deloc rotitele in creier? Adica pot intelege ca nu iti place Dacia, e si o chestie de gust, insa nu pot intelege cum de nu iti dai seama cat de ingust privesti lucrurile si cum iti scapa 'substanta'. Dacia este nr.1 pe nisa ei si lucrurile merg foarte bine, ce se sa schimbe reteta? Ca vrei tu sa schimbe suspensia, sa dormi tu bine la noapte? Strategia este sa lase pretul neschimbat si vin din urma cu dotarile, e o miscare excelenta. Credeai tu acum cativa ani ca o sa vedem pe Dacia sistem start-stop, climatizare automata, navigatie, comenzi volan, pilot automat, camera video, etc? Acum ca e in sfarsit moderna, tot nu e buna, nu frate, suspensia aia scartaie. Ba este foarte ok, ca eu de ex nu "iert" sinele si denivelarile, nu imi place sa incetinesc la 5 km/h, nu suport. Toti cu super masini straine franeaza ca nu cumva sa se strice masina de 25k euro, insa Loganul rezista fara probleme, asta pe testate. Asa ca prietene, nu iti place Dacia, sa fii sanatos, dar nu mai da cu noroi.
http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/totul-despre-tipurile-de-punti-si-suspensii-pe-care-le-au-masinile-noastre-21310.html
E exact ca cea din a doua figura. Megane-ul vechi chiar apare si intr-o poza mai jos.
Punte rigida ca in prima figura nu mai gasesti in ziua de azi la masini noi. Poate doar la Mahindra sau Hindustan.
Din pacate multi nu stiu ca puntile nu-s doar rigide si independente.
Iar te dai de gol Mascarici? Contul e din 29.09...
Este EDC, dublu ambreiaj. Unde-ai citit de Easy-R? Sunt niște idioți ăia care-au scris asta.
Pai prima oara am auzit la colegul vostru Bogdan Mirica dimineata la radio. Am dat o cautare pe net si am gasit un articol pe autoexpres.co.uk
http://www.autoexpress.co.uk/dacia/94669/dacia-adds-automatic-gearbox-to-its-diesel-range
dar acum am vazut ca era din 6 martie.
Multumesc pentru raspunsul prompt!
A vorbit prostii :) E EDC cu șase trepte.
Nu stiu de ce, dar chiar te-as cinsti cu o bere pentru acel link, nu vorbesc ironic. Chiar nu stiam de acel link, iar cu aceasta ocazie mi-am dat seama unde tinde industria auto Europeana........ Sa pui punte semi-rigida pe Megane RS 2013 Come On ! Nici prin cap nu-mi trecea ca Megane RS ( de performanta ) ofera ceva semi-low-cost. In sfarsit !
Revenind la restul comentariului tau. Ca deobicei habar n-ai. Dacia Logan are punte rigida ca si Megane standard de altfel . Oricum, nu-mi pot reveni nici acum.......Megane RS PUNTE SEMI-RIGIDA ? AHAHAHAHAHAHAHA.......... Hot Hatch de performanta care se respecta sa aibe asa ceva ? :)))))))) ...... nici prin cap nu-mi trecea . Oricum iti multumesc, acum trebuie neaparat sa dau o fuga pana la dealer VW sa vad si ce ''minunatie'' tehnica s-o ascunde si pe sub Golf GTi :))))))). Gata gata, ma abtin din ras. Revin : Tu stii ce inseamna o punte semi-rigida ? Inseamna ca ai in plus Watts-link ( bare de torsiune transversale ) adica o suspensie CTBA ( daca ai un dram de cultura in domeniu probabil ai auzit de termenii astia ) .Oricum punte semi-rigida pe o masina de 300 de cai ........ nu-mi revin din soc :))))))) .
http://www.autolatest.ro/editorial-auto/marea-pacaleala-a-platformei-volkswagen-mqb-80-dintre-masinile-vw-skoda-seat-si-audi-au-puntea-spate-rigida
In imagine ti se apre cumva ca are Watts-link precum o punte semi-rigida ?
http://www.autolatest.ro/upl/imgupl/news/2016/popup/marea-paca-75842.jpg
Este doar elementul rigid ( GRINDA ) adica OSIE ca la caruta.
http://i1234.photobucket.com/albums/ff405/maersklandro/sasiu-opel-astra-img3.jpg
Asa arata o suspensie spate : rigida conventionala ( doar grinda ) disponibila pe modele Europene :
http://www.autolatest.ro/upl/imgupl/news/2016/popup/marea-paca-75833.jpg
Aici un test cu Dacia Logan, unde zice asa :
''Şi dacă tot vorbim de viraje, trebuie să vă spunem că Logan a păstrat aceeaşi arhitectură a suspensiei ca şi generaţia precedentă – suspensie McPherson în faţă şi bară fixă în spate. O construcţie mai simplă decât bara fixă pentru puntea spate nu există astăzi ''
Linkul cu testul aici
http://peasfalt.ro/Teste-drive/2013/Dacia-Logan-TCe-90/
Apoi la ceva ''gherman'' zice asa :Test cu Golf 7
''Dar există şi un mic secret
legat de noua platformă tehnică a
germanilor – ea poate cuprinde cel puţin două tipuri de suspensie spate – una extrem de simplă, cu bară de torsiune, şi alta extrem de avansată, de tip multilink. De obicei motorizările de până la 150 CP beneficiind de suspensia „simplă”, iar cele mai puternice – de cea complexă ''
http://peasfalt.ro/Teste-drive/2013/Volkswagen-Golf/