La finalul lunii septembrie, FIA a publicat calendarul pentru sezonul 2020 al Campionatului Mondial de Raliuri (WRC). În acel moment, pe lista FIA apăreau 14 etape.
În urmă cu câteva săptămâni, organizatorii raliului din Chile au înaintat o cerere pentru amânarea acestei etape din cauza tensiunilor politice din țară. La finalul săptămânii trecute, reprezentanții FIA au analizat situația și au votat pentru eliminarea etapei din America de Sud din actualul calendar.
Etapa din Chile (16-19 aprilie) era inclusă și în calendarul Junior WRC, iar oficialii FIA au decis ca aceasta să fie înlocuita de Raliul Marii Britanii. În aceste condiții, toate cele cinci etape ale Junior WRC se vor desfășura în Europa (Suedia, Italia, Finlanda, Germania și Marea Britanie).
Totodată, oficialii FIA au decis ca etapa din Argentina să se desfășoare între 23 și 26 aprilie, cu o săptămână mai devreme față de programarea inițială.
Anul acesta, caravana Campionatului Mondial de Raliuri pregătește trei evenimente noi: Kenya, Japonia și Noua Zeelandă.
Din ediția de anul trecut au dispărut etapele din Corsica, Spania, Australia și Chile.Și anul acesta fanii vor putea urmări în direct fiecare probă specială a fiecărei etape. Serviciul se numește WRC All Live și este disponibil pe site-ul WRC Plus. Prețul abonamentului este de 8.99 euro/lună sau 89.99 euro/an.
Calendarul Campionatului Mondial de Raliuri 2020
Data | Etapă |
23-26 ianuarie | Monte Carlo |
13-16 februarie | Suedia |
12-15 martie | Mexic |
23-26 aprilie | Argentina |
21-24 mai | Portugalia |
4-7 iunie | Italia |
16-19 iulie | Kenya |
6-9 august | Finlanda |
3-6 septembrie | Noua Zeelandă |
24-27 septembrie | Turcia |
15-18 octombrie | Germania |
29 octombrie-1 noiembrie | Marea Britanie |
19-22 noiembrie | Japonia |
Pe un ton mai serios, este sigur că echipa mea preferată – MSF – va ţine şi în acest sezon “lanterna roşie” în braţe. Plecarea singurei noastre “piese” răsărite, recte Elfyn Evans, la vicecampioana Toyota este de natură să ne bareze, din start, orice şansă…Totuşi, nu mă surprinde, căci era de anticipat, ţinând cont de vechea butadă “La omul sărac…”.
Chiar şi în aceste condiţii parcă şi mai vitrege decât anul trecut, eu nu dezarmez! Îmi “investesc” toate speranţele în tânărul echipaj Greensmith-Edmondson, dar şi finlandezii din lot sunt de primii zece în clasamentul final, dacă trebuie să le recunoaştem potenţialul.
Eh, nu încape îndoială că nimeni nu se va putea măsura cu laureata Hyundai, mai ales că s-a “mutat” la ei însuşi campionul mondial în exerciţiu…Mă rog, nutresc că se va mai împiedica Toyota, cu toate că este cât se poate de logic faptul că Evans se va simţi motivat în plus şi oricum nu-şi va trăda statutul de profesionist.
Colac peste pupăză, patronul Wilson nu se mai implică direct în activitatea echipei. Aşadar, pe oricâte feţe ai suci problema, rezultă aceeaşi culoare: albastră (nu de la Ovalul Albastru).
PS. Încă nu s-a clarificat situaţia lui…Meeke. Presa de specialitate susţine că s-ar afla în tratative prelungite cu echipa la care este legitimat, Toyota. Şi, cum până la startul noii ediţii mai sunt doar trei zile, ar fi puţin probabil să se încheie vreo înţelegere între cele două părţi. Mi s-ar părea senzaţional ca, în ultima clipă, să semneze cu…MSF. Chiar avem nevoie de stilul său riscant, aventuros, de a pilota, din care s-ar putea inspira şi mânjii noştri…Ca la fotbal: să pierdem meciuri în linie, nu-i bai; contează să evoluăm cu pasiune vădită şi în spiritul spectacolului.