În prezent, șoferii au obligația de a utiliza luminile de întâlnire sau cele diurne doar pe autostrăzi, pe drumurile expres sau pe cele naționale europene.
Acum 3 ani, aleșii neamului au vrut să extindă această obligație și la drumurile naționale, transmit cei de la Profit.ro.
Senatorii au respins, inițial, proiectul, dar ulterior inițiativa a fost avizată în comisia pentru transporturi, cu propunerea de a fi adoptată. Și Guvernul a susținut acest proiect de lege.
După alte câteva modificări, proiectul a ajuns, într-un final, pe biroul președintelui României, care l-a promulgat. Așadar, Codul Rutier va fi modificat, iar șoferii vor avea obligația să utilizeze, pe timpul zilei, luminile de întâlnire sau pe cele diurne pe toate categoriile de drumuri publice.
În caz contrar, pe lângă amendă, aceștia vor primi și 2 puncte de penalizare.
Așa cum spuneam, legea de modificare a Codului Rutier va intra în vigoare la 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial.
via Profit.ro
Dacă am înțeles bine, luminile de întâlnire se folosesc obligatoriu și în localități? Sau doar extraurban?
Masinile care nu au de fabrica dayline sa fie abuzati posesorii sa uzeze faza scurta/de intalnire, ar fi o mojicie fara limite.
Atat becurile pe ahlogen cat si xenon vor fi afectate pe drumurile mioritice,
Astfel ca instalarea de module de tip DRL este cea mai corecta
@Ionut A....n-am DLR (nu erau obligatorii in dotarea masinii la data achizitiei) si merg pe faza scurta. Nu mi-au cazut galoanele. Afectarea becurilor pe drumurile mioritice e un mit nascut la colt de strada, scos din burta, auzit de la prietenul colegului, promovat de bunicuta de la parter sau e parerea taximetristului care le stie el pe toate?
Eu inteleg ca unii sunt ignoranti si altii habarnisti precum tine, dar fizica elementara si dovedita te contrazice.
Filamentul incins, este susceptibil la vibratii si cedeaza.
Becul xenon se consuma cu timpul de folosire.
Recomand inainte de a mai emite tampenii sa intrebi expertii.
Eu sunt expert lucrand mult timp in domeniul iluminatului auto, fiind in directa legatura cu fabricanti de pe intreg mapamondul.
Dar, nah, tu esti desteptul mioritic, si nah, tu stii cum e cu miturile.
becurile se vor arde mult mai rapid. mult mai multe ore aprinse, trepidatii multe in oras, temperaturi mult mai mari. daca treci vara cu un set e noroc. mai ales ca unii avem becuri mai scumpe +1-200%.
si mai rau e ca nu mai poti aprecia distanta corect, si obositor pentru ochi, vor fi mai multe accidente.
drl e altceva, facut sa reziste si discret pt ochi.
romania needucata, securista etc..
aproape ca nu exista par sa-ti ajunga la nas.
"consumul" de becuri la mine a fost asa: 1/100.000km pe stanga si 1,5/100.000km pe dreapta. Aproape ca imi dau pumni cand ma gandesc ce costuri exorbitante am inregistrat pentru ca am mers pe drumurile Romaniei cu luminile de intalnire aprinse zi de zi.
sofer de WE ?
si daca ma incurca faza ta scurta o sa iti arat ce lunga am..
Ajung mai rar prin România, dar in foarte putine situații am mai văzut masini fără luminile zi/faza scurta aprinse, si scuze in caz ca dau în cine nu trebuie, dar cei care nu le aprind sunt cam din alt film… nu prea sunt prezenți ;), adică nu-s închise că așa vor, ci pentru ca au ei alta treburi cu care sa se preocupe :))
PS musai trebuie extinsă regula la căruțe… apropo, căruță intra la transport ecologic, zero emisii ceva???
Unii abia acum descopera apa calda, si vor s-o dea la populatie, dar populatia e obisnuita cu scaldatul in rau si baia in lighean cu apa fiarta la ceaun.
De-aia li se ard becurile, le creste consumul sau orbesc daca vin altii din sens opus cu faza mica. Ce sa mai ... nici sa razi nu mai ai energie.