Miercuri, 18.01.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Toyota i-a aplicat un Hilux un facelift pentru a-l face mai atrăgător. Odată cu modificările estetice au venit şi îmbunătăţiri la capitolele materiale şi tehnologie, modificări binevenite pentru acest model în lumina concurenţilor precum Navara şi Amarok. Cei de la Toyota l-au înzestrat pe Hilux facelift cu o serie de elemente neesenţiale unui pasionat de off-road, cum ar fi spălătorul de faruri şi sistem audio cu touchscreen, în vederea modernizării acestui pick-up iconic. Noile dotări au ridicat preţul acestui model, acesta atingând un nivel apropiat de cel al lui Ranger şi de cel al lui Navara.
Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016)
3.0 D-4D 171CP 4x4 Man Style+
- Pret de pornire 30.120 €
- Pret model testat 35.410 €
- Taxa auto 800 €
Motor / Transmisie
Am testat motorizarea de top din gama Hilux, un D-4D de 3.0 litri. Unitatea dezvoltă 171 CP la 3.600 rpm şi 343 Nm de la 1.400 rpm până la 3.400 rpm. Deşi nu oferă nici cea mai mare putere şi nici cel mai mare cuplu din segment, Hilux face aceste lucruri la turaţii joase, având cea mai joasă turaţie de cuplu maxim din segment, în timp ce turaţia la care este oferită puterea maximă este printre cele mai joase din segment. Acest lucru este util la urcarea pantelor şi la tractare, şi este plăcut şi la condus.
La capitolul transmisie, ne întâlnim cu o manuală cu cinci trepte şi cu un reductor mecanic. Cu excepţia cursei ceva mai lungi a schimbătorului de viteze, nu avem prea multe reproşuri la acest capitol. Configuraţia treptelor îţi permite o un raport bun sprint/economie de carburant, treapta a şasea nefiind necesară. Motorul se încadrează în limitele segmentului la capitolul silenţiozitate, iar reprizele sunt şi ele "în grafic". Principala nemulţumire vine la capitolul cilindree, modelul având o cilindree mai mare decât a rivalilor, ceea ce se traduce printr-o notă de plată mai mare când vine vorba de taxe şi impozite.
Consum
Hilux facelift are un consum mixt de 7.7 litri la sută pentru motorizarea testată. Amarok, cel mai apropiat rival, are un consum mixt de 7.6 litri la sută. Consumul anunţat pentru mediul urban este de 9.5 litri la sută, în timp ce consumul declarat în regim extraurban este de 6.7 litri la sută.
Hilux îi surclasează pe L200, Navara, Ranger şi D-Max la capitolul consum mediu, în ciuda faptului că are o cilindree mai mare decât acestea. Valorile înregistrate în cadrul testului nostru au fost de 13 litri la sută în regim urban şi de 9.5 litri la sută în regim extraurban. La rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h, Hilux afişează 2.250 rpm şi obţine un consum de 11 litri la sută. Rezultatele sunt rezonabile pentru un vehicul cu o asemenea masă şi un motor diesel de 3.0 litri cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte. Trebuie să menţionăm că instalaţia de climatizare a funcţionat în permanenţă şi că am rulat în modul 4x2.
Performanţe
Hilux necesită 12.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, valoare corectă pentru un model din acest segment. Versiunea 2.5 DI-D a lui L200 oferă acelaşi timp 0-100 km/h, alături de o viteză maximă de 179 km/h, cu 9 km/h mai mare decât cea oferită de Hilux. Ford Ranger 3.0 TDCi, Amarok 2.0 BiTDI şi Nissan Navara 2.5 dCi sunt mai rapide până la 100 km/h şi se mândresc cu valori mai bune la capitolul "viteză maximă".
Relevanţa acestor date în segmentul pick-up este mică, deoarece puţini clienţi caută peformanţe de top la un model menit să tragă o remorcă de 2.500 kilograme şi să urce pe munţi.
Interior
Înainte de facelift, interiorul lui Hilux putea fi caracterizat cu un singur cuvânt - spartan. Acum, spartanul din Japonia s-a cizelat, fiind îmbrăcat cu haine noi. Ceasurile de bord au un format mai plăcut ochiului, oferit doar pe versiunile superioare de echipare, iar volanul şi maneta schimbătorului de viteze au fost îmbrăcate în piele. Cotiera are dimensiuni generoase, iar materialele, deşi robuste, au o calitate mai bună.
Scaunele lui Hilux sunt acum mai moi şi oferă un suport lateral mai bun. Totodată, calitatea materialului textil în care sunt îmbrăcate este superioară celei oferite de scaunele versiunii anterioare. În cazul unui model de 5.26 metri lungime şi 1.76 metri lăţime, nu ne putem plânge de spaţiul interior. Habitaclul pare să fie mai înalt, oferind mai mult spaţiu pentru cap şi pentru locurile din spate. Acestea nu s-au schimbat foarte mult, ceea ce îl păstrează pe Amarok pe locul întâi în segment la capitolul spaţiu pentru pasageri.
Bena are o lungime de 1.54 metri şi o lăţime de 1.15 metri, valori bune pentru segment şi suficiente pentru necesităţile unui client mediu. Amarok şi Navara se mândresc cu bene mai mari, iar interiorul modelului german este mai spaţios la nivelul locurilor din spate, de unde şi nota mai mică pentru Hilux.
Preţ de achiziţie
Echiparea şi motorizarea de top din gama Hilux aduc un preţ de listă de 35.410 euro cu TVA inclusă. Din nefericire pentru cei de la Toyota, doar Nissan Navara şi Ford Ranger au preţuri mai ridicate pentru versiunile de top ale modelelor din acest segment, ceilalţi rivali fiind semnificativ mai ieftini.
Volkswagen Amarok are un preţ de 33.263 euro cu TVA inclusă pentru versiunea de top din gamă, iar modelul german este oferit alături de un diferenţial spate blocabil în standard, la fel ca Hilux.
Siguranţă
Toyota Hilux nu a fost încă testat de EuroNCAP. Modelul nipon oferă în standard două airbag-uri faţă şi ABS. Versiunile superioare de echipare sunt oferite în standard şi cu airbag-uri cortină, sistem de control al stabilităţii, sistem de control al tracţiunii, asistenţă la frânarea de urgenţă şi sistem de distribuţie electronică a forţei de frânare.
Din păcate, pick-up-urile nu oferă un nivel de siguranţă la fel de ridicat ca al autoturismelor, aşa că nota lui Hilux va fi schimbată abia după ce modelul va fi testat de EuroNCAP. Doar noua generaţie a lui Ford Ranger a reuşit să obţină cinci stele EuroNCAP la testul din 2011, iar Amarok a obţinut patru stele de siguranţă la testul din 2010. Mitsubishi L200 a obţinut patru stele la testul din 2008, iar celelalte modele testate din acest segment nu s-au descurcat atât de bine.
Ţinută de drum
Hilux are o gardă la sol de 227 milimetri în compania jantelor din aliaj de 17 inch şi se mândreşte cu un unghi de atac de 30 de grade. Unghiul de rampă al acestui model este de 25 de grade, iar unghiul de degajare este de 22 de grade. Hilux poate rula pe o pantă maximă de 48 de grade fără să rişte o răsturnare. Aceste caracteristici îi oferă lui Hilux un comportament bun pe teren accidentat, modelul fiind capabil să impresioneze la fel cum au făcut şi generaţiile lansate înaintea lui.
Suspensia este optimizată pentru transportul greutăţilor mari, ceea ce înseamnă că imperfecţiunile drumurilor româneşti sunt absorbite fără efort. Cel mai bine simţi acest lucru după ce cobori din Hilux şi urci într-un autoturism, prima impresie de la volanul celui din urmă, oricare ar fi el, fiind că drumurile s-au stricat peste noapte.
În orice caz, Hilux îşi face treaba fără să gâfâie atât pe şosea cât şi pe teren accidentat. Singurele limite ale modelului sunt legate de priceperea şoferului şi de anvelopele din dotare. Direcţia este şi ea mai precisă decât a predecesorului, cu toate că şoferul are de lucru pentru o "întoarcere din trei mişcări", raza de bracare a modelului nefiind tocmai potrivită pentru spaţii înguste (a se citi parcări).
Vizibilitate
Odată cu facelift-ul, Hilux este oferit şi cu un afişaj LCD care integrează o cameră video pentru marşarier. Deşi senzorii de parcare lipsesc pe versiunea de top a acestui model, manevrarea lui Hilux este uşurată semnificativ de noul gadget.
Înălţimea la care se află şoferul rezolvă rapid orice altă problemă de vizibilitate, grosimea montanţilor fiind uşor de depăşit graţie înălţimii la care se află şoferul.
Tehnologie
La fel ca în cazul interiorului, Hilux se mândreşte acum cu un nivel de dotări avansat din punct de vedere tehnologic. Avem cruise control, senzori de ploaie şi lumină, conexiune USB şi MP3 pentru sistemul audio, touchscreen şi sistem de navigaţie şi chiar spălător pentru faruri. Comenzile sistemului audio au fost integrate pe volan la fel ca la un autoturism Toyota, iar şoferul poate să-şi conecteze telefonul mobil prin Bluetooth pentru a iniţia şi primi apeluri. Rivalii de la Nissan oferă doar două elemente în plus - sistemul Music Box, un harddisk de 30 GB care poate fi încărcat cu muzică şi un limitator electronic de viteză. De asemenea, computerul de bord al modelului Nissan are un afişaj mai complex, preluat de la Pathfinder. Acesta ar fi singurul punct în minus al lui Hilux, modelul nipon fiind echipat cu un computer de bord cu un afişaj monocrom, amplasat deasupra ecranului sistemului multimedia. Amarok se bucură şi el de un interior ceva mai tehnologizat decât al lui Hilux.
Design
Hilux îţi atrage atenţia. N-ai cum să nu te uiţi la el. Este un monstru de cinci metri lungime, care îşi face prezenţa simţită pe şosea. Ceilalţi conducători auto vă vor observa cu singuranţă, nu încape îndoială. Singura critică pe care i-o putem aduce lui Hilux la nivelul design-ului vine la adresa modelului testat - bullbar-ul este preluat direct de la faza unu a acestui model şi vine cu un set de proiectoare suplimentare. Acestea sunt fixate într-un mod mai puţin estetic, iar bullbar-ul în sine nu are niciun rol funcţional, cum ar trebui să aibă la un pick-up adevărat. Sfatul Automarket: nu comandaţi acest element. Ascunde modificările aplicate lui Hilux şi nu vă ajută cu nimic. Dacă doriţi totuşi un bullbar adevărat, apelaţi la profesionişti.
Date tehnice - Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016) 3.0 D-4D 171CP 4x4 Man Style+ | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul GR Yaris. Printre altele, direcția și transmisia au fost recalibrate, iar clienții pot bifa o frână de mână verticală, inspirată din motorsport. (Vineri, 11 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat numele GR Celica în Brazilia. Potrivit informațiilor, noul model ar putea fi echipat cu un motor de 2.0 litri, turbo, care va oferi peste 400 de cai putere. (Marti, 11 Februarie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie 2024)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai 2024)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie 2024)
care e problema cu masinile gandite special pentru asta ? estate, combi de dimensiuni mari, gen 5 , a6, e class masini gandite sa transporte in confort maxim familia si bagajele in calatorii lungi ?
4x4 se pot pune si pe masinile astea, sa fim seriosi nu vor vedea decat asfalt paote cu niste zapada.
visul romanului - sa vada vecinii ca are "gip" in rest ....
tocmai, ca hilux nu e "gip" .. ML e gip, Q7 e gip - strutocamile din astea....nici offroader dar nici masina de oras.
eu sunt cu muntele si iarna in general...si de asta visez ceva ce pt tine pare exclusivist...
Nu aveti si voi o categorie gen Company Car/ Masini Utilitare?
Nici exclusiv offroad nu as pune-o. Este o masina utilitara folosita in principiu de agentii economici sau de oameni care stau in zone greu accesibile si isi permit asa ceva. In principiu sunt masini de santier :)
Apropo, daca Hilux e un monstru , dupa cum il ' alinta' Sebastian , atunci truck -urile adevarate gen serie F, Ram, Silverado ,Tundra ,etc( vorbim de dimensiuni de aproape 6 m, greutate proprie de peste 2.5 tone, garda la sol de peste 25cm , capacitate de tractare de 5-7 tone , motorizari V8 de 5-7l cu sute de cp , etc) ce sunt ?!!! :P
hillux e o masina perfecta pt munte si off road cum a zis si mog! se poate carosa pt a avea loc pt bagaje , schiuri ,placa etc....iar inauntru incap 5 pers f bine! este o masina f rezistenta cu care faci fata gropilor si drumurilor de pe plairile mioritice dar mai ales pe drumurile montane forestiere pt ca daca vrei ceva frumos sa simti natura si sa ajungi in locuri de neuitat doar pe astfel de drumuri poti merge,asta daca nu vreai ceva de 5 stele si prefri ceva rustic unde sa simti natura ... e o masina care inpune respect!cum poti compara un dric cu un off road pur sange? defapt ce ma mai mir vazand ce se int in tara si ce oameni sunt.....grecu...cred ca ai confundat tara si lumea in care traiesti!
Nu munte si zapezi si etc.
Eu prin drumuri lungi inteleg autostrazi... trebuia sa te exprimi corect.
Un truck nu are cum sa fie exclusivist. O masina de munca e de munca .
E foarte placut sa te ploua pe bagaje sau sa ninga sau se umple de praf ... nice... foarte rafinat.
Din ce spui imi dau seama ca nu ai urcat in viata ta intr-o masina de asta de munca exclusivista, probabil ca nici permis nu ai, dar ai dreptul la o parere, parere formata de altii din pacate.
De ce trebuie sa conduci prin natura ca sa te bucuri de ea?
Nu poti parca masina la poalele muntelui civilizat si sa faci o drumetie pe jos?
La mare iti parchezi masina unde se sparg valurile? Ca am vazut destui .
Daca vorbesti despre pasiunea pentru 4x4 e cu totul altceva dar acolo nu admira nimeni in primul rand natura.
tocmai, ca am zis ca stiu cum e masina, ca am mers cu ea, ca are un cunoscut...un model mai vechi, insa.
in al doilea rand, e treaba mea ce`mi doresc si ce vreau si la ce visez.din ce spui tu, incerci sa ma convingi ca nu e bine cum vreau eu ci e bine cum spui tu.ceea ce e total prostesc din partea ta, de plictiseala ai zis "hai sa`i raspund si astuia"
da, mi`as dori o masina de genul asta,pe langa una mica de oras, poate nu fix asta, dar ceva mai pretat pt offroad. oricum, nu cred ca e o problema sa mergi 3-4 sute de km pe autostrada cu ea, asta in caz de vom avea vreodata autostrazi spre munte.
deci, vezi de treaba ta, si comenteaza la obiect, ca deja esti ridicol si penibil.
P.S E frumos ce imi place mie! Gusturile nu se discuta! Cat despre fiabilitate: da un search pe Google sa vezi pretul unui model de 10 ani si comparal cu alte masini de varsta ei!
articolul dumneavoastra este prea putin despre hilux si prea mult despre ceea ce considerati ca ar fi model de top in segmentul acesta.
ceea ce ne interesa mai mult, respectiv motorizarea 2.5 nu apare nici macar ca optiune de a cumpara sau prezentarea motorizarilor.
nu imi ramane decat sa va transmit un singur lucru: decat sa fi scris acest articol mai bine..... va imipedicati !
taxe aproximative platite pentru motorizarea de 2,5:
impozit anual: 390 lei
rovigneta: 415 lei
rca: 1125 lei