Esential
35 | de cai este puterea motorului amplasat in partea din spate. |
Tata Motors va prezenta joi cel mai ieftin model din lume, estimat la un pret de 2.500 de dolari, redefinind standardele din industria auto privind costurile de productie, prin eliminarea unor caracteristici considerate, in general, esentiale la constructia unui vehicul.
Viitorul model va fi propulsat de un motor de 35 cai putere, amplasat in partea din spate. Fiind prima informatie de ordin tehnic, trebuie sa spunem de la inceput ca cea mai ieftina masina din lume va avea si cea mai slaba echipare si performanta. International Herald Tribune continua linia dezvaluirilor in cazul modelului de 2.500 de dolari remarcand ca portbagajul acestui automobil Tata va avea dimensiunile unei serviete.
Modelul pregatit de Tata nu este echipat cu radio, servodirectie, geamuri electrice sau aer conditionat, avand un singur stergator de parbriz. Povestea celui mai ieftin autoturism la nivel mondial nu cuprinde inovatii spectaculoase, ci mai degraba masuri drastice de reducere a costurilor de productie, prin utilizarea unor componente auto mai ieftine, cum ar fi un vitezometru analog, in locul unuia digital. Viteza maxima a vehiculului de 2.500 de dolari este de 70 km/h.
Aducerea acestui model in Europa este pusa sub semnul intrebarii de emisiile poluate si gradul de siguranta. "Aceasta lansare elimina, in principiu, toate prejudecatile participantilor din industria auto cu referire la structura costurilor. In urmatorii cinci pana la zece ani, industria se va schimba integral", a spus Daryl Rolley, seful operatiunilor nord-americane si asiatice in cadrul companiei Ariba, care furnizeaza componente pentru Tata Motors, BMW sau Toyota, transmite Mediafax.
In plus spre deosebire se Smarturile cu pricina (intr-adevar gasesti din 98-99 la banii astia) probabil ca indienismele pot fi mesterite cu patentul in fata blocului. Oricum in India se conduce cu volanul pe dreapta asa ca nu poti aduce nimic din Europa Continentala (presupunand ca ar fi investitori dispusi sa achizitoneze si sa transporte cantitati suficient de mari incat business-ul sa fie rentabil).
cei cu dacia 1310 vor fi niste smecheri pe langa cei cu masina asta :)
Tata Motors sa se duca in puscarie cu modelele lor care se pare ca-s facute sa reduca numarul de soferi (prin expunerea la accidente), nu sa-l creasca. Imaginati-va ca va izbeste un X5 mergand cu 70km/h cand sunteti intr-un rahat d-asta si daca va veti gasi gapul intre fese atunci bucurie mare.
Adevarul ca oamenii ca dvs., care discuta doar de la nivelul unui X5 si cunosc atit de bine piata auto europeana, spre deosebire de "jumatate din voi n-ati iesit din Romania nici macar o data sa vedeti cum stau treburile afara", nu au timp sa se uite pe la stiri dupa accidente stupide.
Sa fiti atent cum veti circula cu Smartul ala de 2000 Euro.Cind vi-l veti lua, bineinteles.
@ nenea ala care a zis ca nu umblam prin lume: du-te tu in asia si uitete acolo cu ce se circula. iti garantez eu ca masina asta ar fi ideala pentru ei...
Tinand cont de puterea de 35cp probabil ca o sa aiba si un consum foarte mic ceea ce e un avantaj enorm pt. oras. Firma tata din punctul de vedere al masinii care am testat-o luna trecuta (o camioneta double cab) mi-a lasat o impresie placuta si neasteptata. Am testat modelul de mai sus pe macadam si chiar se comporta bine. La stilizare stau cam prost in sensul ca materialele folosite sunt modeste si o si arata. Insa din punct de vedere tehnic mi s-a parut super ok. pretul sa nu mai spun ca este cu 10.000E mai mic decat aceeasi varianta de la toyota. iar garda la sol mi s-a parut mult mai mare decat la alte auto tot-teren. Motorul care din cate am inteles este de peugeot se comporta bine, dezvolta cam putini cai pentru ditamai hardughia(doar 90cp) insa gestioneaza bine cuplul motor. Daca si mini-car-ul de oras o sa fie la fel de bine facut ca si camioneta inseamna ca indienii sunt chiar seriosi in ceea ce fac.
cred ca sunt bune pentru scoli...in loc de microbuze de tot soiul, sa dea la copii "masinuta" asta,cred ca intra si caietele si cartile in "portbagaj"