Modelele Mercedes vor vira singure pentru a evita accidentele
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Germanii de la Mercedes-Benz vor sa duca sistemul Pre-Safe si mai departe, avand ca obiectiv pentru urmatorii cinci ani dezvoltarea unui sistem automat de evitare al accidentelor. Se pare ca in 80% dintre accidentele cu pietoni, impactul are loc cu 20% din suprafata frontala a masinii, acesta putand fi evitat in ultimul moment cu un viraj care ar modifica traiectoria masinii cu doar 40-50cm. Tocmai de aceea, inginerii Mercedes-Benz pregatesc un sistem automat de virare in cazul unui potential impact iminent cu un pieton.
Initiativa celor de la Mercedes-Benz nu este noua, mai ales daca luam in vedere faptul ca noul CitySafety de la Volvo are o functie de franare automata in cazul unui impact iminent – atat cu un vehicul, cat si cu un pieton. Unele voci anuntau dezvoltarea unui sistem similar din partea celor de la Audi, dar aceasta informatie nu a fost confirmata inca de catre reprezentantii marcii din Ingolstadt. Telul actual al inginerilor Mercedes-Benz este dezvoltarea unei masini care poate sa gandeasca efectiv si sa ocoleasca accidentele in situatiile in care este posibil, evitarea cu orice pret a pietonilor si protejarea pasagerilor fiind prioritatile sistemului de siguranta la care lucreaza inginerii germani.
Ulrich Mellinghoff a subliniat faptul ca noul sistem nu preia din atributiile si responsabilitatile soferului pentru siguranta vehiculului, ale pasagerilor care il insotesc si ale celor din jur. Scopul acestui sistem este evitarea unui accident in situatiile critice, in care soferul s-ar fi blocat cu piciorul pe pedala de frana si ar fi "uitat" sa vireze in incercarea de a evita obstacolul.
In prima faza, orice sistem pe care il vor implementa cei de la Mercedes va avertiza soferul inainte de a prelua controlul, faza de preluare a controlului urmand sa fie o masura drastica, care va fi luata doar in circumstante extreme.Ulrich Mellinghoff este seful departamentului de cercetare si dezvoltare a elementelor de siguranta de la Mercedes-Benz. Acesta a declarat ca telul celor de la Volvo de a elimina toate accidentele este aproape imposibil, dar a subliniat faptul ca sistemele de siguranta de la Mercedes au fost imbunatatite simtitor. Astfel, devine din ce in ce mai greu pentru cercetatorii Mercedes specializati in accidente reale de a descoperi un accident in care un sofer a fost ranit grav sau a decedat in timp ce conducea un automobil Mercedes-Benz modern.
Via | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
-
Potrivit unui studiu recent, realizat în SUA de către fundația AAA, aproape jumătate dintre șoferi recunosc că încalcă frecvent limita de viteză legală cu 24 de km/h sau chiar mai mult. (29.12)
- Prețuri Dacia Bigster în România: start de la 23.000 de euro
- Noua Tesla Model Y facelift: design mai ascuțit și autonomie mărită
- Noul BYD Atto 2, un crossover electric din China: va fi produs în Ungaria
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda 6e. 5 lucruri esențiale + VIDEO
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
Consider ca este mult mai important sa eviti un accident decat sa accelerezi 0-100 km/h sub 5 secunde sau mai stiu eu ce performanta de accelerare invoca fanii BMW!
Fii sigur ca va fi un radar montat in partea din fata si va fi scanata toata aria si va fi aleasa metoda cea mai sigura de evitare. Fii sigur ca nu va evita ca sa te arunce intr-o coliziune frontala. Diferenta e ca un calculator o poate face intr-o fractiune de secunda, pe cand 90% nu reusesc asta( unii chiar evita un caine ca sa faca accident mortal cu 4 morti(a fost un caz nu de mult)
Nu trebuie sa fii atat de dur :).
De asta se numeste sistemul "Pre-Safe" ! Pentru scaderea numarului de morti rezultat din accidentari.
oricum ar fi sunt multi factori de luat in calcul si pentru un singur pietn ...
ce facem noi acum se num 'small talk' si este aproape inutila
Deci pe trecerea de pietoni or sa ne omoare tot pustii astia cu mucii pana la pedala de acceleratie si cioroii de taximetristi pentru ca la ei nu s-a inventat pedala de frana.
Mult succes Mercedes-Benz si tot respectul prntru originalitate!
Bravo Mercedes!