Modelele Mercedes vor vira singure pentru a evita accidentele

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 19.01.2010
In urmatorii cinci ani, Mercedes va lansa un sistem de virare automata in cazul impactului iminent cu un pieton. Sistemul va fi dezvoltat in scopul de asistenta a soferului, nu de inlocuire a acestuia.

Germanii de la Mercedes-Benz vor sa duca sistemul Pre-Safe si mai departe, avand ca obiectiv pentru urmatorii cinci ani dezvoltarea unui sistem automat de evitare al accidentelor. Se pare ca in 80% dintre accidentele cu pietoni, impactul are loc cu 20% din suprafata frontala a masinii, acesta putand fi evitat in ultimul moment cu un viraj care ar modifica traiectoria masinii cu doar 40-50cm. Tocmai de aceea, inginerii Mercedes-Benz pregatesc un sistem automat de virare in cazul unui potential impact iminent cu un pieton.

Initiativa celor de la Mercedes-Benz nu este noua, mai ales daca luam in vedere faptul ca noul CitySafety de la Volvo are o functie de franare automata in cazul unui impact iminent – atat cu un vehicul, cat si cu un pieton. Unele voci anuntau dezvoltarea unui sistem similar din partea celor de la Audi, dar aceasta informatie nu a fost confirmata inca de catre reprezentantii marcii din Ingolstadt. Telul actual al inginerilor Mercedes-Benz este dezvoltarea unei masini care poate sa gandeasca efectiv si sa ocoleasca accidentele in situatiile in care este posibil, evitarea cu orice pret a pietonilor si protejarea pasagerilor fiind prioritatile sistemului de siguranta la care lucreaza inginerii germani.

Ulrich Mellinghoff a subliniat faptul ca noul sistem nu preia din atributiile si responsabilitatile soferului pentru siguranta vehiculului, ale pasagerilor care il insotesc si ale celor din jur. Scopul acestui sistem este evitarea unui accident in situatiile critice, in care soferul s-ar fi blocat cu piciorul pe pedala de frana si ar fi "uitat" sa vireze in incercarea de a evita obstacolul.

In prima faza, orice sistem pe care il vor implementa cei de la Mercedes va avertiza soferul inainte de a prelua controlul, faza de preluare a controlului urmand sa fie o masura drastica, care va fi luata doar in circumstante extreme.

Ulrich Mellinghoff este seful departamentului de cercetare si dezvoltare a elementelor de siguranta de la Mercedes-Benz. Acesta a declarat ca telul celor de la Volvo de a elimina toate accidentele este aproape imposibil, dar a subliniat faptul ca sistemele de siguranta de la Mercedes au fost imbunatatite simtitor. Astfel, devine din ce in ce mai greu pentru cercetatorii Mercedes specializati in accidente reale de a descoperi un accident in care un sofer a fost ranit grav sau a decedat in timp ce conducea un automobil Mercedes-Benz modern.

Via | MotorAuthority

Comentarii (12)

  • Crysty
    Siguranta
    In timp ce tot mai des cei de pe site se cearta cu privire la performantele modelelor BMW cei de la Mercedes Benz testeaza din ce in ce mai des evitarea accidentelor!
    Consider ca este mult mai important sa eviti un accident decat sa accelerezi 0-100 km/h sub 5 secunde sau mai stiu eu ce performanta de accelerare invoca fanii BMW!
    19 5
  • nuuuuuuuu
    ...dar....noi vrem să le virăm singuri...
    4 12
  • Heh
    Tzup iti sare caprioara in fata, Mercedesul te vireaza in masina de pe contrasens :))..sau in cel mai bun caz, intr-un copac de pe margine :)). Hai bre' sa fim seriosi putin. Sistemele astea sunt extrem de dificil de implementat pe o masina. Sunt atati factori de risc de luat in calcul. Daca te vireaza cu masina la dracu-n praznic? :)) Eu nu ma astept la minuni de la cei de la Mercedes Benz dar e de apreciat ca se gandesc si la siguranta pietonilor. Mult succes. 5 ani zboara cum nu stii...
    12 8
  • Octavian
    mda
    8Hz@ te-ai gandit mult inaninte sa postezi?

    Fii sigur ca va fi un radar montat in partea din fata si va fi scanata toata aria si va fi aleasa metoda cea mai sigura de evitare. Fii sigur ca nu va evita ca sa te arunce intr-o coliziune frontala. Diferenta e ca un calculator o poate face intr-o fractiune de secunda, pe cand 90% nu reusesc asta( unii chiar evita un caine ca sa faca accident mortal cu 4 morti(a fost un caz nu de mult)
    10 5
  • ..
    Bine mai Octavian...bine. Imi cer scuze. Exageram si eu putin situatia. Aveam niste scenarii in minte de toata minunea: 99 de moduri in care poti muri intr-un Mercedes Benz, evitand o caprioara :)).
    Nu trebuie sa fii atat de dur :).

    De asta se numeste sistemul "Pre-Safe" ! Pentru scaderea numarului de morti rezultat din accidentari.
    7 2
  • Sa ne limitam doar la pietoni. Eu imi pun intrebarea urmatoare: Cum va reusi sistemul sa calculeze o modificare a directiei de deplasare ? luam in calcul faptul ca un pieton are cel putin 2 posibilitati : sa se duca in partea stanga a masinii si sa se duca in partea dreapta a masinii . poate cazul fericit este atunci cand el sta pe loc si masina il ocoleste .
    oricum ar fi sunt multi factori de luat in calcul si pentru un singur pietn ...
    6 3
  • flaviu c
    da..
    masina evita cu 40-50 cm traiectoria finala. asta se intampla in ultima clipa. viteza pietonului (care in 90% cazuri ingheatza) nu este relevanta comparativ cu cea a masina deci in orice dir s-ar misca n-apuca sa faca o miscare completa pana cand masina se afla ori in stanga ori in dreapta lui. sistemult oricum va fi bine gandit de catre ingineri..
    ce facem noi acum se num 'small talk' si este aproape inutila
    4 1
  • mertz
    sunt sigur ca v-a fi un sistem de succes. am avut onoarea sa conduc un S500 si am ramas placut impresionat de tehnologia masinii din punct de vedere al sigurantei.
    7 3
  • deusch machen ist deusch machen
    au reusit sa perfectioneze sistemul de parcare automata,au reusit sa perfectioneze sistemul afu si de franare automata in caz ca cel din fata franeaza si nu reusesc sa perfectioneze si acest sistem,sa fim seriosi!
    3 3
  • ce cauta infractorul in calea automobilului sa ne raspunda cei de la mertz!
    0 1
  • Bravo Mercedes
    Mereu originali si asa or sa fie tot timpul. Pe cand altii se bat care acceleraza mai repede, cei de la Mercedes se gandesc la siguranta noastra nu cum sa ne faca o conserva de carne mai repede. Dar am vazut, cele mai multe accidente sunt provocate de pusti corditi in BMW-uri si Audi, care altceva mai mult de: "cat poate prinde masina mea" nu stiu sa spuna din creierul lor de 2 neuroni.
    Deci pe trecerea de pietoni or sa ne omoare tot pustii astia cu mucii pana la pedala de acceleratie si cioroii de taximetristi pentru ca la ei nu s-a inventat pedala de frana.
    Mult succes Mercedes-Benz si tot respectul prntru originalitate!
    2 1
  • No name
    merc
    Inca n-au aparut analfabetzii aia cu bmw-uri pe aici?Blondu" si pechinezu".Unde-s?Va spun eu unde sunt.Tractziune spate la supercarurile lor.Au luat niste lectzii de gramatica.
    Bravo Mercedes!
    5 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru