ADN-ul modelelor Mazda este pe cale să se schimbe. Constructorul japonez pregătește o serie de schimbări importante pentru viitoarele modele, încercând să se adreseze unei mase mai mari de clienți. Mazda va încerca să-i satisfacă și pe cei care își doresc o mașină confortabilă, fără a uita complet de spiritul sportiv care a consacrat marca.
Potrivit unui inginer Mazda, intervievat de Autocar, compania nu va putea să își optimizeze mașinile doar pentru o categorie a publicului care vrea un comportament sportiv. O rulare mai relaxată eliberează mintea șoferului și va face traseul mult mai plăcut. Mazda se gândește așadar că insiste pe noi aspecte: confort maxim pentru șofer, mai puține eforturi la virare și reducerea oboselii pe distanțe lungi.
Noul trend se naște odată cu sistemul G-Vectoring Control, adică o asistare electronică a șasiului pentru o tranziție fină între forțele G rezultate la frânare, accelerare și virare. Mazda GVC se folosește de modificări discrete asupra cuplului motor pentru a optimiza încărcarea verticală de la nivelul suprafeței de contact a anvelopelor.
Folosindu-se de informații privind direcția și nivelul de accelerare, Mazda reduce cantitatea de cuplu trimisă roților cu maxim 30 de Nm. Este suficient pentru a așeza mai simplu mașina pe trasa ideală. Prin urmare nu este nevoie de o intervenție solicitantă asupra direcției (de cele mai multe ori una inconștientă). Beneficiile se vor vedea cel mai bine pe drumurile secundare, nu neapărat pe autostradă. În aceste situații, șoferul ajustează constant direcția, fără să își dea seama. Cu Mazda GVC nu va mai fi nevoie de o asemenea concentrare. Sistemul reduce și acțiunea forțelor laterale care acționează asupra șoferului și pasagerului atunci când mașina rulează pe o suprafață cu denivelări. Prin urmare crește confortul pasagerilor și nu mai sunt solicitați mușchii care sunt încordați din cauza unei poziții proaste. Nici inerția corpului pe viraje nu va mai fi atât de mare ca în actualele modele. Insuficienta susținere laterală făcea ca mai multe grupe de mușchi să fie tensionate. În special cele de la nivelul gâtului, responsabile cu menșinerea poziției capului. Această solicitare provoca oboseală pe distanțe lungi.Pe lângă noul sistem GVC, viitoarele modele Mazda vor primi și scaune noi, gândite pentru a oferi o susținere laterală mai fermă și pentru a reduce punctele de presiune asupra ocupanților. Va fi modificată și poziția pedalelor în căutarea unei amplasări ideale, indiferent de dimensiunile celui de la volan.
via autocar
Ce-i drept e drept. Nici eu nu as da banii pe un Lexus, de fapt pe nici o alta masina premium care se va deprecia mai bine de 50% dupa 5 ani la revanzare. Mazda tine stacheta de preturi ridicata la revanzare . In rest nu-s de acord cu tine. De la Japonezi exista Honda Accord Coupe 3.5L V6 278CP , Acura TLX, Honda NSX, Nissan Maxima , Nissan GT-R Nismo, Lexus LC500, si multe alte modele emblematice care impun respect.
https://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gallery/n/nissan/maxima/nissan_maxima_74.jpg
https://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gallery/n/nissan/maxima/nissan_maxima_76.jpg
http://cdn.inaxiom.net/web/wp-content/uploads/2015/04/nissan-maxima-2016-10.jpg
http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2015/04/2016-Nissan-Maxima-interior-cockpiit.jpg
Personal, in orice masina din clasa compacta in care m-am urcat (nonpremium) are fetele usilor spate tari, prin urmare din punctul asta de vedere nu vad de ce e asa dezamagitor...
Ce asteptari ai de la clasa asta si la pretul asta totusi ? :) Mai ales ca zici ca ai ramas "dezgustat". Tu te-ai suit intr-un seat leon? skoda oktavia? ford focus? sau realmente orice alta masina din clasa asta ?! Designul inteleg ca e mega subiectiv, dar chiar dezgustat ? hai las-o mai usor...
Sau poate vorbeste doar orgoliul din mine, considerand ca detin masina in cauza, probabil sunt cam subiectiv, si totusi... Auzi mah... dezgustat :)) Sa nu incep numa sa-mi dau eu parerea despre concurenta cu acelasi tot abordad... numa am incepe sa ne certam toti pe aci... cum se intampla oricum :D
Nu cred ca-i mai prost insonorizata ca Ford Mondeo, VW Passat si Opel Insignia. Soarele ?
Acelasi vesnic si neschimbat user sub 70 de nickuri.
Citeste acolo, tovarase Serghei. Poate vei reusi sa intelegi. Ai nevoie de traducere?
Adica prostilor pana acum v-am dat scaune de rahat, ca sa va scoatem ochii cu unele mai de doamne ajuta pe facelift...
Si ce legatura au inovatiile viitoare din domeniu cu marketingul ? E ca si cum toti constructorii de acum ar spune : ''aha, prostilor pana acum v-am dat masini fara ABS si fara airbag-uri, ca sa va scoatem ochii acum cu unele dotate cu aceste sisteme'' . Nu inteleg logica postarii tale. Marketing inseamna stiinta si arta de a convinge clientii sa cumpere. Spre exemplu VAG : Masinile lor sunt Non-euro, si brusc le trec Euro 6 si cu performante si consum desavarsit de bune.Asta inseamna marketing, disperarea cu care ei incerac sa atraga clientii , manipulandu-i.
@@kote. Daca nu ti-ai dat seama , @Kotegaeshi este de fapt fostul user @Lache a carui cont i-a fost blocat de @automarket, tot din aceste circumstante. Nici nu ma ostenesc sa-i raspund . Il cunosc sub userul @lache, @kumite, @Mitica Blajinul, etc.
....din cauza acestor sau acelor circumstante.... Asa-i mai corect. Asa se spune in Romania.La tine este alta poveste. Bozo .