De-abia lansat în România, sedanul compact Fiat Tipo, prin care constructorul italian își dorește să atragă cât mai mulți clienți familiști de pe piețele favorabile caroseriilor de tip berlină, va primi un frate break. Deși nu se cunoaște încă numele său oficial, modelul este confirmat pentru prezentare în cursul zilei de 1 martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Noul Tipo Break poate fi considerat o surpriză a italienilor, pentru că presa din Peninsulă se aștepta în prima fază la prezentarea unei versiuni hatchback a noului model. Și totuși, break-ul este confirmat de un desen-teaser pe care marca italiană l-a publicat pe rețelele sociale cu mai puțin de 24 de ore înaintea debutului oficial al noului model.
Versiunea break a lui Tipo se lansează pe piață pentru a se lupta pentru supremație, printre alții, cu Renault Megane Estate, model a cărui nouă generație va vedea lumina zilei în paralel la același salon auto de la Geneva. Evident, segmentul este unul îndeajuns de populat pentru ca noua versiune a lui Tipo să aibă de tras până să ajungă în pole position în preferințele clienților: Focus Wagon, Hyundai i30 CW, Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW, Leon ST, Octavia Combi, Auris Touring Sports și Golf Variant se află toate în această clasă care își dorește să atragă familiști cu buget mic spre mediu.
Foarte probabil, noul Tipo break va moșteni motorizările versiunii sedan a modelului italian, ceea ce înseamnă că va oferi un 1.4 benzină de 95 CP și două motoare diesel: 1.3 Multijet de 95 CP și 1.6 Multijet de 120 CP.
am avut si eu fiat doblo 2 litri multijet 120CP si e jale motoru ala, sa nu iti mai zic de restu masinii...
Fiat Bravo a avut o versiune break: Fiat Croma.
Depinde la ce generație te referi. Până în 2007 n-au avut nicio treabă una cu alta. Dacă e cea din 2007 încoace, cam asta a vrut să fie. Un soi de versiune break a lui Bravo în condițiile în care designul, interiorul și motorizările erau identice. Acu' faptul că nu le-a ieșit e cu totul altă poveste :)
Fiat Bravo: hatchback in clasa C construit pe platforma C Fiat
Fiat Croma: break in clasa D, construite pe platforma GM Epsilon
Inafara de design, si de motorul 1,9Multijet, nu vad nicio asemanare tehnica intre cele doua modele .
Eu vorbesc despre ce au vrut ei să construiască, nu de ce le-a ieșit. Sau invers: despre ce le-a ieșit, nu despre ce au vrut ei să construiască. Ia-o cum vrei :)