În timp ce România schimbă guverne și miniștri fără a stabili clar o strategie legată de viitorul electric al parcului auto în contextul reglementărilor europene la nivel de protecție a mediului, alte țări din Uniunea Europeană pun la punct planuri clare de dezvoltare a infrastructurii electrice și a vânzărilor de mașini cu emisii zero.
Polonia, unul dintre cei mai mari poluatori europeni în condiții în care își bazează producția de energie în principal pe arderea cărbunilor, a anunțat un plan structurat de dezvoltare a industriei pentru a ajunge la un milion de mașini electrice pe străzi și șosele până în 2025. vecinii germani au anunțat recent că au în vedere aceeași țintă, dar atingerea ei este prevăzută pentru 2020.
În acest sens, Ministerul Mediului și Ministerul Transporturilor din Polonia vor propune o nouă legislație în ceea ce privește limitele de emisii și vor impune un plan de bonusare a achiziției de mașini electrice. Astfel, pe lângă bonusuri guvernamentale serioase pentru primii 100.000 de cumpărători ai mașinilor cu emisii zero, Polonia le va oferi și reduceri de taxe plus alte avantaje fiscale care urmează să fie anunțate în viitorul apropiat.În planul guvernului polonez vor intra de asemenea strategii care-i vor încuraja pe viitorii posesori ai mașinilor electrice să-și alimenteze mașinile pe timp de noapte. Astăzi, Polonia are o problemă majoră cu faptul că producția uzinelor de energie electrică nu poate fi oprită după miezul nopții, când cererea scade radical, ceea ce înseamnă că electricitatea produsă noaptea este pierdută în lipsa unor tehnologii viabile de înmagazinare a acesteia. "Scopul nostru va fi acela de a modifica planurile tarifare astfel încât vidul de consum din timpul nopții să fie utilizat de cei care-și alimentează mașinile electrice", a declarat Michal Kurtyka, Ministrul Energiei din Polonia, într-o conferință de presă care a avut loc astăzi la Varșovia.
Comentarii (3)