Miza pe electricitate: Polonia vrea să devină milionară în mașini electrice până în 2025

de Mircea Meşter, Foto: Dreamstime.com
Joi, 22.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce Germania a anunțat că vrea să adune un milion de mașini electrice pe șosele până în 2020, guvernul polonez anunță un set de măsuri care are același scop, dar cu ținta împinsă până în 2025. În program: bonusuri la achiziție, scutiri de taxe și tarife preferențiale la elnergia electrică de noapte.

În timp ce România schimbă guverne și miniștri fără a stabili clar o strategie legată de viitorul electric al parcului auto în contextul reglementărilor europene la nivel de protecție a mediului, alte țări din Uniunea Europeană pun la punct planuri clare de dezvoltare a infrastructurii electrice și a vânzărilor de mașini cu emisii zero.

Polonia, unul dintre cei mai mari poluatori europeni în condiții în care își bazează producția de energie în principal pe arderea cărbunilor, a anunțat un plan structurat de dezvoltare a industriei pentru a ajunge la un milion de mașini electrice pe străzi și șosele până în 2025. vecinii germani au anunțat recent că au în vedere aceeași țintă, dar atingerea ei este prevăzută pentru 2020.

Esential 2025 este anul în care Polonia vrea să adune un milion de mașini electrice pe străzi și șosele.
În acest sens, Ministerul Mediului și Ministerul Transporturilor din Polonia vor propune o nouă legislație în ceea ce privește limitele de emisii și vor impune un plan de bonusare a achiziției de mașini electrice.
Astfel, pe lângă bonusuri guvernamentale serioase pentru primii 100.000 de cumpărători ai mașinilor cu emisii zero, Polonia le va oferi și reduceri de taxe plus alte avantaje fiscale care urmează să fie anunțate în viitorul apropiat.

În planul guvernului polonez vor intra de asemenea strategii care-i vor încuraja pe viitorii posesori ai mașinilor electrice să-și alimenteze mașinile pe timp de noapte. Astăzi, Polonia are o problemă majoră cu faptul că producția uzinelor de energie electrică nu poate fi oprită după miezul nopții, când cererea scade radical, ceea ce înseamnă că electricitatea produsă noaptea este pierdută în lipsa unor tehnologii viabile de înmagazinare a acesteia. "Scopul nostru va fi acela de a modifica planurile tarifare astfel încât vidul de consum din timpul nopții să fie utilizat de cei care-și alimentează mașinile electrice", a declarat Michal Kurtyka, Ministrul Energiei din Polonia, într-o conferință de presă care a avut loc astăzi la Varșovia.

Comentarii (3)

  • arogantul
    si le ce o sa le foloseasca atata timp cat cea mai mare parte a electricitatii in polonia vine din arderea carbunelui?
    8 5
  • Păi tocmai îți spuse. Nu mai arzi petrol pentru mașini și folosești energia pe care oricum o pierzi noaptea, când se arde cărbunele în centralele electrice. Crești eficiența energetică a sistemului social. O situație de win win. Închipuiește-ți un oraș cu sute de mii de încărcătoare în zonele de rezidență și cu sute de mii de hibride plug-in și mașini electrice. Mie-mi sună ok. Asta înseamnă însă și sistematizare și infrastructură, înseamnă obiective, program, plan și execuție. (cuvinte, care noi, românii, nu prea știm ce înseamnă concret, sunt numai niște concepte goale de conținut). Mai înseamnă și bani. Cuvântul ăsta știm ce înseamnă, mai ales prin prisma lipsei din buzunarle noastre și a preaplinului din buzunarele (lepre)lor.
    8 6
  • Sincer nu cred ca polonezii sunt capabili sa ofere asa ceva la o diferenta de doar 5 ani fata de nemti. Poate 10. In Romania probabil ca 20...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru