Miza pe ecologie: Daimler va introduce Adblue pe motoarele modelelor compacte cu tracţiune faţă

de Daniel Popescu
Joi, 11.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler va investi 2.6 miliarde de euro pentru a introduce soluţia Adblue pe motoarele modelor compacte cu tracţiune faţă până în 2019.

Esential 2.6 miliarde de euro va investi Daimler pentru îmbunătăţirea motoarelor diesel
Daimler a anunţat joi un amplu program de investiţii care se va derula în următorii trei ani cu scopul de a respecta viitoarele norme europene cu privire la emisii.

Principala ţintă o reprezintă îmbunatăţirea motoarelor diesel prin introducerea soluţiei Adblue inclusiv pe unităţile care echipează modelele compacte cu tracţiune faţă. Acestea folosesc în prezent sisteme simple de evacuare pentru oxidul de azot, în timp ce soluţia Adblue este disponibilă doar pe modelele cu dimensiuni mai mari din portofoliul constructorului german.

AdBlue este denumirea comercială a unei soluţii numite Diesel Exhaust Fluid (DEF). Este o soluţie apoasă ce conţine uree în proporţie de 32.5% şi apă deionizată (67.5%). Lichidul este folosit pentru a reduce emisiile de monoxid de azot (NO) şi dioxid de azot (NO2) ce apar ca noxe în urma arderii combustibilului de motoare diesel ce folosesc sistemul reducerii catalitice selective.

Lichidul AdBlue este injectat direct în evacuare şi, în urma reacţiei chimice, noxele sunt descompuse în azot pur şi vapori de apă.

Pe scurt, motoarele diesel moderne folosesc AdBlue pentru a reduce emisiile poluante. Soluţia AdBlue este incoloră, nu are miros şi nu este inflamabilă. Principala substanţă din AdBlue, ureea CO(NH2)2, se obţine prin procedee industriale în care se combină bioxidul de carbon (CO2) cu amoniacul (NH3) la temperaturi şi presiuni înalte. Substanţa rezultată este ureea solidă, sub formă de cristale incolore solubile în apă. 

În total, Daimler va investi aproximativ 2.6 miliarde de euro pentru a dezvolta noile soluţii pentru motoare diesel. "Cheltuim banii pe dezvoltarea motoarelor şi capacităţile de producţie", a precizat Bernhard Heil, şeful departamentului de dezvoltare pentru trenul de rulare.

Soluţiile urmează să fie implementate până în anul 2019.

Via Automotive News

Comentarii (5)

  • ''AdBlue nu are miros'' poate cel care a scris articolul este racit.AdBlue are miros a pipi(amoniac)
    9 0
  • Banuiesc ca doar la diesel se foloseste asa ceva...

    Si revenind la subiect.

    De ce ai cumpara in cativa ani motorina care pe langa motorina va consuma si adblue, are dpf, are probleme cu egr-ul, are probleme cu injectoarele, cu pompa de ulei unele, cu volanta, cu turbina, cand pentru un consum cu vreo 2-3% in plus iti poti lua un benzinar modern aspirat si te scuteste de orice grija ? (desigur sa fie fara injectie directa, ca si alea au ceva probleme)
    13 6
  • Sigur ca miroase...

    In Grecia se uitara trasniti de ce sunt 2 busoane la alimentare....la o benzinarie Shell din Salonic...:) , aia n-au auzit ( si mai ales vazut ) euro 6...

    Ca si consum vreo 10 litri la 20.000 km ...nesemnificativ ca bani....

    Cine vinde euro 6 ( real) ...face ce scrie articolul.

    Apa dedurizata poate , si nu ionizata....:)
    7 0
  • doua minute am stat numa la titlu. Adblue? compacte?
    4 2
  • Lasa-ma cu vrajeala aia cu motor modern aspirat si modern. Are Honda si Mazda motoare din astea "moderne" si consuma 11-12% in Bucuresti. Au inceput sa recunoasca cu jumatate de gura adevarul pe forumurile lor...
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru