Deşi a fost unul dintre constructorii care a trâmbiţat debutul său pe piaţa vehiculelor electrice, alături de partenerii săi de alianţă, Mitsubishi se vede nevoit să recunoască problemele pe care le are actualul i-MiEV. Constructorul japonez şi partenerii săi francezi de la PSA au anunţat un recall comun al actualului i-MiEV şi al modelelor derivate din acesta: Peugeot iOn şi Citroen C-Zero.
Potrivit comunicatului oficial, 14.700 de maşini vor fi rechemate în service din cauza unei probleme la sistemul de frânare. Recall-ul devine astfel cel mai mari din istoria, destul de scurtă ce-i drept, a modelelor electrice. În trecut, Fisker a rechemat 2400 de unităţi Karma, iar General Motors s-a oferit să schimbe bateria pentru 8000 de exemplare Chevrolet Volt.
Mitsubishi a rechemat 8900 de maşini vândute în afara Japoniei, mare parte din ele cu sigla Peugeot şi Citroen. Pe piaţa sa mamă, adică în Japonia, Mitsubishi recheamă 3400 de i-MiEV şi 2400 de variante minicab ale acestuia. Raportat la numărul total de unităţi vândute, recall-ul reprezintă jumătate din acesta.Vehiculele rechemate în service prezintă o problemă la pompa de frână, care ar putea fi incorect instalată sau incorect construită. Această defecţiune ar putea lungi distanţa de frânare. Până în prezent nu au fost raportate decese sau răniri din această cauză.
Un purtător de cuvânt Mitsubishi a declarat că pompa va fi schimbată gratuit, iar durata intervenţiei va fi de aproximativ 30 de minute.
via automotivenews (înreg.)
Ce e de ras? Problemele de franare sunt lucruri GRAVE ! Pentru producatori rechemarile sunt lovituri atat financiare, cat si de marketing, dar necesare pt a nu se trezi cu procese de miliarde de euro.
Cum a trecut de controlul tehnic al calitatii ? E un sector delicat si ar fi trebuit mai multa rigoare, mai ales ca n-au foarte multe masini pe linie.