După încetarea producției lui Space Star în 2015, Mitshubishi nu mai are niciun reprezentant în segmentul subcompact, însă acest lucru este pe punctul de a se schimba.
Integrarea în Alianța Renault-Nissan va permite constructorului japonez să revină în acest segment cu un nou model, iar planurile sunt deja bătute în cuie. Astfel, Mitsubishi va lansa un nou model subcompact care va împrumuta platforma și motoarele viitoarei generații Renault Clio, care va apărea pe piață în 2019. Totuși, nu este clar dacă noul model Mitsubishi va prelua inclusiv motorizările hibride și funcțiile autonome anunțate pentru Clio.
Decizia este una logică, întrucât în acest mod japonezii nu vor mai investi bani în dezvoltarea unei noi platforme. "Este scump să concepem și să dezvoltăm o platformă, iar marjele de profit în segmentul subcompact sunt scăzute. Așa că răspunsul este da, intenționam să folosim platformele Renault și Nissan în acest segment", a declarat Vincent Cobee, vicepreședintele de produs și planificare din cadrul Mitsubishi.
În segmentul subcompact, Alianța Renault-Nissan are și Nissan Micra, care a primit recent o nouă generație.
De asemenea, concurența este una foarte puternică, iar printre modelele cu cele mai mari vânzări se numără și Ford Fiesta.Noua subcompactă Mitsubishi va juca un rol important în respectarea normelor de poluare ale constructorului, care are însă ca prioritate lansarea noii generații a SUV-ului Outlander.
Via Auto Express
Ok, e o decizie fireasca pana la urma. Nu insa si una fericita.
Se stie cand va incepe fabricarea/comercializarea modelului Eclipse Cross?
Multumesc.
Nu mai există niciun respect pentru nimic: tradiții, identitate de marcă, fani…
Am subliniat nu o dată că nu suntem noi mai ȋndreptățiți ȋn analizarea fenomenului auto decât ȋnșiși producătorii. Corect, dar să nu confundăm noțiunile: dacă, totodată, ești și specialist ȋn…șmecherie (situația devine cu atât mai enervantă cu cât te căznești s-o prezinți drept…normalitate contemporană, adaptare la “noile realități”), atunci degeaba posezi calități profesionale incontestabile! Iar granița dintre abilitate și sacrilegiu s-a făcut din ce ȋn ce mai subțire astăzi.
Oare și-a ȋnchipuit Machiavelli că faimosul său aforism (ȋl cunoaște toată lumea, sper) va străbate secolele și nu numai atât: se va transforma ȋn modus vivendi?!
Ca să “revin cu picioarele pe pământ” (mucegăit și rece), Mitsu se remarcase prin cele mai performante motoare de 2L turbo din istorie, pe care le-a “concediat” odată cu apusul monumentalului Lancer Evo.
Așa cum nu ezităm să ieșim pe stradă pentru a-i huidui pe politicieni (la grămadă cu politicianiștii, nu contează, dacă așa ni se șoptește din tenebre…hiper-finanțatoare ale demonstrațiilor, adică și mai politicianiste), așa ar trebui să protestăm ȋn public și contra samavolniciilor (parcă tot mai numeroase) din industria auto, numai că: solidaritatea noastră de fani este admirabilă, e sublimă, putem zice, dar…
Deviza-stindard/standard a vremurilor noastre: “Să schimbăm totul ȋntr-atât, ȋncât nu să pară de nerecunoscut sau de neacceptat, ci ca și cum de abia acum ar apărea ceva cu adevărat bun ȋn viața oamenilor”.
Space Star e oricum o mașinuță mult subevaluată, cu motoare 1.0/1.2 aspirate mult peste anemicul Renault 1.0 SCe ori chiar turbo-râșnița zmucitoare 0.9 TCe (varianta 1.0 de 71 CP e campioană absolută-n testele de consum REAL ale ADAC, cu o medie de cca 4,3 l/100 km.)
Pe de altă parte, problema gigantului industrial Mitsu e concentrarea pe piața japoneză, chineză și ASEAN, Europa fiind target secundar - posibil a fi chiar abandonat în cîțiva ani, la fel cum a făcut Daihatsu-n 2014. Deci nu-s chiar de neînțeles fuziuni d-astea stranii, cu preluări de platforme/motoare (mai proaste ultimele-n cazul Renault / Nissan / Mitsubishi) motivate doar de Sfîntu Profit.
În fine, o analiză exhaustivă ar implica și politica proastă de modele a Mitsu-n Europa, cu un hiatus actual de neiertat în zona compactă (unde-i Coltul de altădată?!...) ș.a.m.d.
Ar fi însă cazul ca AM... și nu cititorii s-o facă.
P.S. @inexo: Le zici bine coane - așa c-o să te mai completez și io cînd oi putea.
Asadar, Space Star 1.2 80 CP:
https://www.youtube.com/watch?v=kcaUlQWEvcE
Vreau sa vad asa ceva la Ford Fiesta, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, cu puteri apropiate si proiectate cam in aceiasi perioada cu Space Star.
Dacă tot ne-am apucat însă de ridicat moca :-) nivelul AM, află că Cx-ul de numai 0,27 al micului Space Star e realmente remarcabil - și implicit Vmax de +180 km/h a versiunii 1.2 de 80 CP, inaccesibilă altor mașini mai puternice
La consumul extrem de redus al ambelor variante (71 / 80 CP) contribuie totuși în principal sistemul ULB (Ultra Lean Burn) patentat de Mitsu demult (și) pe tricilindrii lui.
...Cum spunea însă și @inexorabil, mai binele-i dușmanul binelui, iar petroliștii vor jubila cu ocazia fiecărui regres pe felia consumului.
Ca și (pseudo)ecologiștii, clar.
Care, btw, nici nu vor s-audă de teoria abiotică a formării... continue a petrolului în scoarța Terrei. Dar și asta-i altă discuție prea lungă ca să poată fi interesantă.