Mitsubishi, interesată să construiască o fabrică de motoare în România: Prahova și Timiș luptă cu Slovacia și Ungaria

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 06.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mitsubishi este interesată să deschidă o fabrică de motoare în Europa, iar țările cu care poartă negocieri sunt România, Slovacia și Ungaria, potrivit unor informații neoficiale.

Mitsubishi are planuri de extindere în Europa și intenționează să construiască o fabrică de motoare în zona central-estică a continentului.

Postul de televiziune Digi24 susține că producătorul japonez negociază deschiderea unei uzine de motoare în România, zonele vizate fiind amplasate în județele Prahova și Timiș, întrucât acestea oferă acces la autostrăzi. Pentru moment, singura confirmare a venit din partea premierului Sorin Grindeanu, care nu a oferit însă niciun fetaliu cu privire la natura sau stadiul discuțiilor.

Pe harta celor de la Mitshibishi se află însă și zone din Ungaria și Slovacia, țări care în trecut au reușit să atragă mult mai ușor investiții din partea constructorilor auto decât România.

Urmareste Automarket
În toamna anului trecut, Nissan a devenit acționarul principal al Mitsubishi cu 34% din acțiuni, tranzacția venind în urma unui amplu scandal de trucare a testelor de emisii în care a fost implicat producătorul japonez.
De asemenea, la sfârșitul lunii februarie, Carlos Ghosn a renunțat la funcția de CEO al Nissan pentru a se concentra pe reducerea costurilor la Mitsubishi.

Mitsubishi este aproape inexistent pe piața europeană, fiind constructorul cu cea mai mică cotă de piață pe Bătrânul Continent (0.7%), după ce a comercializat doar 106.000 de mașini în 2016, în scădere cu 14% comparativ cu 2015.

Via Digi24

Comentarii (9)

  • Doamne ferește, altă multinațională ? Mai bine la vecini.
    20 7
  • Mitsubishi este aproape inexistent pe piața europeană???!!!! Colt a fost mașina anului in 2004 in Romania!!!!???
    ....... așa a decis Tiriac
    5 10
  • Naicul
    Ar trebui sa le taiem macaroana din start capitalistilor astia...pai nu ne descurcam noi atat de bine si fara ei? Iar Grindeanu ar trebui sa se ia de mana cu Dragnea si sa le tranteasca usa-n nas ...daca cumva isi trimit si astia angajatii la proteste.
    17 6
  • . . . zonele vizate fiind amplasate în județele Prahova și Timiș, întrucât acestea oferă acces la autostrăzi. Se aude si la guvern? A, ma scuzati, aveti alte prioritati, am inteles, sa traiti, saru-mana . . .
    18 1
  • Dumitru
    Doua mici observatii:

    - 200 milioane de Euro este o suma mult prea mica pentru o uzina de motoare. Pentru a avea o idee despre ordinul de marime, cam la atat se ridica investitia necesara intr-o uzina de autoturisme pentru pregatirea intrarii in fabricatie a unui nou model.
    Cel mai probabil e vorba de o uzina producatoare de componente pentru motoare.

    - Chiar daca stirea e preluata de pe Digi, redactorul nu ar trebui sa dea vina pe ei pentru faptul de a fi semnat un text in care se afirma ca Mitsubishi are cea mai mica cota de piata in Europa.
    Ce sa spunem atunci de Smart, Lexus, Alfa Romeo, Lancia, Jaguar, Porsche?
    Undeva, o precizare cat de mica e utila atunci cand faci o astfel de afirmatie. Nu de alta, dar, asa cum am mai spus-o, cititorii Automarket sunt oameni exigenti.
    6 1
  • Domnilor, ce motoare? Si mai ales, pentru cine si pentru ce modele? Ca la ce cota de piata are Mitsubishi in zona asta, ceva imi scapa. Si sa se apuce ei sa-si faca propriile motoare tocmai acum... slabe sanse.
    5 1
  • Later edit:
    Mai nou se zvoneste ca ar fi vorba de o uzina in care Mitsubishi sa fabrice ASX sau Outlander. Romania ar fi prima optiune, datorita cunostintelor si traditiei pe care le are Renault-Nissan in tara noastra.
    Asa ca, domnilor de la Dacia, nu va mai plangeti atat ca nu aveti autostrazi. Ca se poate si fara. Ce tot atatea amenintari si milogeli cu plecatul? :)) (pamflet)
    9 1
  • Si ia ghici cine Ungaria ia si fabrica asta...
    2 2
  • no, informatia nu-i completa. e vorba de motoare electrice pt geamuri, stergator, si pompa de parbriz.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru