Mitsubishi are planuri de extindere în Europa și intenționează să construiască o fabrică de motoare în zona central-estică a continentului.
Postul de televiziune Digi24 susține că producătorul japonez negociază deschiderea unei uzine de motoare în România, zonele vizate fiind amplasate în județele Prahova și Timiș, întrucât acestea oferă acces la autostrăzi. Pentru moment, singura confirmare a venit din partea premierului Sorin Grindeanu, care nu a oferit însă niciun fetaliu cu privire la natura sau stadiul discuțiilor.
Pe harta celor de la Mitshibishi se află însă și zone din Ungaria și Slovacia, țări care în trecut au reușit să atragă mult mai ușor investiții din partea constructorilor auto decât România.
În toamna anului trecut, Nissan a devenit acționarul principal al Mitsubishi cu 34% din acțiuni, tranzacția venind în urma unui amplu scandal de trucare a testelor de emisii în care a fost implicat producătorul japonez. De asemenea, la sfârșitul lunii februarie, Carlos Ghosn a renunțat la funcția de CEO al Nissan pentru a se concentra pe reducerea costurilor la Mitsubishi.Mitsubishi este aproape inexistent pe piața europeană, fiind constructorul cu cea mai mică cotă de piață pe Bătrânul Continent (0.7%), după ce a comercializat doar 106.000 de mașini în 2016, în scădere cu 14% comparativ cu 2015.
Via Digi24
....... așa a decis Tiriac
- 200 milioane de Euro este o suma mult prea mica pentru o uzina de motoare. Pentru a avea o idee despre ordinul de marime, cam la atat se ridica investitia necesara intr-o uzina de autoturisme pentru pregatirea intrarii in fabricatie a unui nou model.
Cel mai probabil e vorba de o uzina producatoare de componente pentru motoare.
- Chiar daca stirea e preluata de pe Digi, redactorul nu ar trebui sa dea vina pe ei pentru faptul de a fi semnat un text in care se afirma ca Mitsubishi are cea mai mica cota de piata in Europa.
Ce sa spunem atunci de Smart, Lexus, Alfa Romeo, Lancia, Jaguar, Porsche?
Undeva, o precizare cat de mica e utila atunci cand faci o astfel de afirmatie. Nu de alta, dar, asa cum am mai spus-o, cititorii Automarket sunt oameni exigenti.
Mai nou se zvoneste ca ar fi vorba de o uzina in care Mitsubishi sa fabrice ASX sau Outlander. Romania ar fi prima optiune, datorita cunostintelor si traditiei pe care le are Renault-Nissan in tara noastra.
Asa ca, domnilor de la Dacia, nu va mai plangeti atat ca nu aveti autostrazi. Ca se poate si fara. Ce tot atatea amenintari si milogeli cu plecatul? :)) (pamflet)