Prototipul care urma să alerge la Pikes Peak ar putea fi reparat până la urmă, dar nici cei de la Mitsubishi nu sunt siguri dacă vor finaliza lucrarea până la cursa din weekend. Platforma tehnică este preluată de la i-MiEV, dar monopostul integrează trei motoare electrice, pentru a asigura un nivel superior de putere şi tracţiune integrală.
Spre deosebire de un model echipat cu un motor cu ardere internă de putere apropiată, modelul electric al japonezilor va oferi randament superior la înălţime, graţie faptului că aerul mai rarefiat nu îi va reduce puterea. În plus, cuplul maxim va fi atins încă de la putere, iar pilotul nu va depinde de o bandă de putere limitată, cum este la un motor cu ardere internă.Cursa de la Pikes Peak are 156 de viraje, iar etapa din 2012 este prima care se derulează pe un traseu asfaltat integral. Prima ediţie s-a ţinut în 1916, iar traseul a fost abordat prima dată la bordul unei motociclete. Spre deosebire de un raliu, etapa de viteză în coastă de la Pikes Peak este derulată de piloţi fără niciun fel de dictare, aceştia fiind nevoiţi să memoreze traseul pentru a avea un timp cât mai bun. Mai mulţi concurenţi vor alerga cu modele electrice, în încercarea de a depăşi timpul lui Nobuhiro ”Monster” Tajima, singurul om care a urcat la Pikes Peak în mai puţin de 10 minute.
Via Inautonews
- ii lipseau ochelarii de soare
- nu tinea mana la ora 12 pe volan
- nu isi lasase scaunul pe spate sa il vada lumea
- si nici o blonda'n stanga n'avea
- si masina..un i-MiEV
in rest destu de bun