Piața pentru camioanele electrice de mărime medie și mare este încă la început de drum. Producători precum Daimler sau Tesla încearcă să depășească provocările date de înlocuirea motoarelor termice cu baterii electrice, în timp ce autoritățile pregătesc reglementări pentru limitarea poluării.
Mitsubishi Fuso eCanter este primul camion electric din lume, produs de Daimler, de mărime medie și cu o autonomie de 100 de kilometri. Germanii sunt abia la început și promit un camion electric și mai mare pe care îl vor prezenta la Salonul Auto de la Tokyo de luna viitoare.
Brandul de camioane Mitsubishi Fuso a intrat în atenția Daimler în 2003, când grupul german a cumpărat 43% din acțiuni. Din 2011, Daimler a devenit acționar majoritar, cu aproape 90% din drepturile asupra mărcii japoneze.
Noul eCanter, prezentat în premieră la Salonul de la Frankfurt, are 247 de cai putere și un cuplu de 380 Nm. În funcție de cantitatea de marfă încărcată, autonomia poate să depășească 100 de kilometri.
Testele au arătat că a doua generație eCanter aduce economii de 1.000 de euro la 10.000 de kilometri în comparație cu versiunea sa diesel.
Dacă ținem cont și de reducerea costurilor de întreținere cu aproape 30%, Mitsubishi Fuso eCanter poate să fie o soluție economică pentru cumpărătorii săi.UPS este primul client care va beneficia de noul Mitsubishi Fuso eCanter, cu trei unități livrate. Alte patru ONG-uri din New York vor primi în total 8 camioane electrice produse de grupul Daimler.
Compania susține că autonomia bateriilor va crește în 2-3 ani odată cu evoluția tehnologiei, iar costurile de producție vor scădea la jumătate.
În ciuda cererii ridicate din piață, Daimler va produce doar 500 de unități pentru Mitsubishi Fuso eCanter în următorii 2 ani, așteptând ca tehnologia bateriilor să fie îmbunătățită. Producția camionului său electric a început în acest an la fabricile din Portugalia și Japonia.
Via Reuters
@RAM da man, tehnologia asta e cam cum ai fierbe un ou in 3-5 minute si gata!.
Bine, din ce te citesc tu ai mari asteptari si vrei 1 minut. Probabil ca asta e motivul pentru care romanii, in general, se dovedesc cu ouale cam...moi.
Smith electric trucks sunt deja in folosinta de Frito Lay si le vad des pe strada.