SUV-urile electrice au devenit noua țintă a marilor constructori auto, iar Salonul Auto de la Tokyo demonstrează din plin acest lucru.
După ce am văzut ce ne putem aștepta din partea lui Nissan prin conceptul IMx, a venit rândul celor de la Mitsubishi să-și prezinte strategia de viitor prin conceptul e-Evolution, care marchează un nou capitol în istoria mărcii după integrarea în Alianța Renault-Nissan.
Mitsubishi e-Evolution Concept: date esențiale:
● chiar dacă nu va fi regăsit integral și pe viitoarele modele de serie, designul conceptului este spectaculos. Partea frontală iese în evidență printr-o grilă neagră poziționată în spatele unui strat de sticlă. Între sticlă și grilă se află camere video și senzori;
● sub blocurile optice au fost amplasate prize de aer care au rolul de a răci frânele;
● partea laterală are o formă cu linii stilistice moderne despre care japonezii afirmă că nu ar fi fost posibile fără integrarea propulsiei electrice; spatele are o formă hexagonală inspirată din roata de rezervă a lui Mitsubishi Pajerp;
● în contextul propulsiei electrice și a sistemelor autonome, interiorul este unul minimalist în care panoul de instrumente pare să "plutească" în fața șoferului;
● întreaga suprafață a panoului de bord este dominată de un ecran care oferă, printre altele, informații despre vreme și navigație.
Ecranul principal este flancat în stânga și dreapta de două ecrane mai mici pe care sunt afișate imaginile surprinse de camerele video din față și spate;● japonezii nu au furnizat detalii concrete despre sistemul de propulsie și s-au limitat să afirme că vorbim despre "motoare electrice de înaltă performanță cu cuplu generos";
● conceptul oferă tracțiune integrală Super All-Wheel Control (S-AWC), întrucât unul dintre motoare este amplasat frontal, iar celelalte două pe puntea spate;
● conceptul include și un sistem de inteligență artificială care informează șoferul despre schimbările apărute în condițiile drumului pe baza datelor obținute de la senzori. Sistemul se adaptează rapid în funcție de modul în care comunică cu șoferul pentru a genera astfel dialoguri eficiente. Nivelul de autonomie promis de Mitsubishi este 4 din 5.
Mitsubishi nu a menționat explicit dacă acest concept va ajunge în producție de serie, însă elemente de design și anumite caracterisitic tehnice vor ajunge pe SUV-uri electrice de serie după 2020.
Via Mitsubishi
Prea manga deci după gusturile mele, deși unele detalii ar merge transpuse într-un model de serie - de data asta cumințite însă, spre deosebire de concept-car-ul Subaru (tele)Viziv.