Ministrul Transporturilor: “În 2024 se va putea circula pe întregul inel sudic al Autostrăzii de Centură Bucureşti-Sud”

de Paul Cosma
Miercuri, 19.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a declarat că, în anul 2024, se va putea circula pe întregul inel sudic al Autostrăzii de Centură Bucureşti-Sud (A0 Sud).

“Lotul 2 al Autostrăzii A0 este început anul trecut. Lotul 1 are autorizaţie doar din februarie. Principala problemă este accesul la sursele de materiale, acele balastiere. Sunt nişte avize care încă aşteaptă alte autorităţi ale statului. (...) Sperăm să se rezolve în zile, poate maximum săptămâni, şi să crească ritmul pe aceste şantiere. Dumnealor şi-a asumat un termen de livrare pentru o parte din Lotul 2 la sfârşitul anului viitor. Important e să punem seminţele şi să culegem roadele la finalul anului viitor. Se va putea circula complet pe Lotul 2, la finele anului 2020. Lotul 1 a început abia acum două luni. În 2023, semi-inelul sudic va fi complet, iar în 2024 pe întregul inel,” declarat ministrul Drulă.

Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade a fost desemnată să realizeze lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0).

Valoarea contractului este de 831,92 milioane de lei, fără TVA. Tronsonul are o lungime de 19 kilometri, între Corbeanca şi Afumaţi, iar sursa de finanţare sunt fondurile europene nerambursabile.

Durata contractului este de 154 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 22 luni perioada de execuţie a lucrărilor, 120 luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Via Agerpres

Comentarii (19)

  • Seriff
    Ar trebui 20 de ani de puscarie daca nu isi tin promisiunile, asta auzim din 90: ''Din 20.. vom face, vom drege, vom canta, vom, vom'' Anii trec si centura din Bucuresti arata mai rau ca Fasia Gaza.
    14 2
  • mircea badea
    da..cred ca vor pune un covor de sobolani..
    9 2
  • Edikkk
    Ciudat cât de repede Bucale îşi face repede Autostrada Centură Sud dar şi Nord

    cu mult înainte de Autostrăzile Moldovei A7 şi A8

    Comunismul nu a murit.

    Bucale - mare (Bucureşti - Constanţa), Bucale munte (Bucureşti - Ploieşti - Braşov), Bucale - UE (Bucureşti - Piteşti - Sibiu - Timişoara)

    acum îşi trag şi Centură la nivel de Autostradă

    Mda, restul la coteţ

    Craiova Piteşti doar şi doar lungilor insistenţe a Ford şi Dacia, şi ăla un amarât de Drum Expres, că deh Autostradă merită doar Bucale
    5 18
  • esti gagauz sau ce mai trolache?
    Compari traficul din Bucuresti cu cel din Vaslui? Ia cauta pe net hartile cu valorile de traffic sa vezi unde e nevoie sa se inceapa mai intai si apoi sa dai din plisc. Doamne de unde ii scoti pe retarzii astia!
    Comunismul nu a murit in gandirea ta. Numai acolo se impartea saracia in mod egal la toti indifferent daca aveau sau nu nevoie.
    14 4
  • Seriff
    Edikk, tu vorbesti de comunism? Cand tot tu esti total impotriva diesel, benzina, asta ce e? Democratie?
    8 3
  • @16.45... se va face... se grăbesc sa puna mana pe banii de la ue... dacă nu erau acești bani nu exista din punctul lor de vedere nici necesitatea acestei autostrăzi... așa dacă ue da banii o pot face și subterana...
    5 0
  • Edikkk
    Cei din Maramureş, Botoşani plătesc rovinieta dar pe autostrăzi merg extrem de rar sau niciodată, majoritatea !!!

    Practic toată ţara susţine purcoiu de bucale

    Metroul sprijinit de guvern mereu cu bani şi investiţii
    Deşi beneficiază doar bucalistii

    De ce nu plăteşte Bucureşti sau regiunea Ilfov-Bucale???

    Nu se poate aşa ceva.
    E un jaf practic din banii altora
    3 12
  • Ciprian
    @Edikk

    Pai uita-te si de unde vin banii. Cand afirmi ceva, ia totul in considerare.
    8 2
  • Scoala de soferi
    Bai Edik, eu am zis ca n-ai nici masina nici carnet si am avut dreptate. Rovinieta aia nu e taxa de autostrada, este taxa de circulat pe drumurile publice. Intelegi? Adica toate drumurile asfaltate sau nu mai pe intelesul tau. Daca era o taxa speciala de autostrazi impusa de guvern toturor masinilor din tara mai intelegeam revolta, dar nu e. Asa ca mars si pune mana pe carte. Habar n-ai pe ce lume te afli.
    11 1
  • Loturile 1 si 2 cu antreprenor turc (Alsim) au o sansa serioasa de finalizare. Cat depre lotul 3 contractat cu grecii de la Aktor ... mai vedem, dar istoricul performantei lor in lucrari similare la noi e prost ! Oricum fantastica dinamizare a contractarii tronsoanelor de autostrada de la venirea PNL la guvernare, incepand cu penibilul (dar eficientul) Bode si continuand cu actualul Drula.
    6 2
  • unsirb
    @Scoala de soferi: "Rovinieta aia nu e taxa de autostrada, este taxa de circulat pe drumurile publice. Intelegi? Adica toate drumurile asfaltate sau nu"

    Gresit, este taxa de circulat pe drumuri de la Nationale in sus (DN, DNE si autostrada). Pe un drum judetean sau comunal (asfaltat, daca vrei) nu ai nevoie de rovinieta.
    6 0
  • @15.04... ce este aia DNE...nu exista așa ceva
    2 1
  • @Edikkk, Bucale-mare si Bucale-UE (iar pe viitor Bucale-munte si Bucale jur-imprejur) sunt de folos si neBucurestenilor care doar au drum pe langa B.
    La A/DX construite, nu e doar A1+A2 ci si A3 Cluj-Turda-TgMures+A10 Sebes-Turda
    La A/DX in lucru/licitatie, nu e doar A0 ci si A3 Cluj-Oradea+DX12 Craiova-Pitesti, iar A7 Ploiesti-Pascani intra in licitatie anul acesta
    Pt Bucale-munte abia s-a semnat contractul de studiu de fezabilitate si proiectare, este exact in acelasi stadiu ca si A8 Iasi-TgNeamt.
    1 2
  • Scoala soferilor
    @unsirb da, ai dreptate.
    Pe drumurile judetene nu e necesara la fel ca si in oras.
    Citind in amanunt legislatia rezulta ca rovinieta e necesara pe:
    a)autostrazi;
    b)drumuri expres;
    c)drumuri nationale europene (E);
    d)drumuri nationale principale;
    e)drumuri nationale secundare.

    Multumim de atentionare.
    4 0
  • Edikkk
    LOL

    Şcoala şoferilor pune mâna pe carte pentru că nu ştie nimic dar vrea să dea lecţii

    Principiul este cine foloseşte plăteşte, cel normal.

    Ăla cu veniturile bugetului, toate marile firme naţionale au sediul în Bucureşti dar veniturile sunt din toată ţara.
    Politicienii şi toate agenţiile, ministerele, naţionale sunt strânse la bucale, dar politicienii sunt din toată ţara.
    Maşinile firmelor luate leasing din Bucale dar umblă marfă toată ţara, etc etc

    Capitala mare purcoi, restul să fie în subdezvoltare.
    Ăsta e adevărul, comunismul idiot nu a murit.
    1 5
  • @Edikk
    asa e, comunismul idiot nu a murit, tu esti dovada vie.

    Acum e normal ca firmele si ministerele sa aiba sediul in Bucuresti. Doar nu vrei sa fie le tine la Darabani!
    4 1
  • Edikkk
    @@Edikk
    la 21.05.2021, 08:00

    când vorbeşti fără să gândești... cam... Amice idiotul eşti chiar tu

    vezi că nu ai înţeles nimic, pentru că ai ochii (minţii) plin de ură

    Cască ochii bine şi mai citeşte de 3 ori

    Apoi sunt multe ţări care au capitala administrativă diferită de cea mai mare metropolă

    USA Washington DC vs New York
    Italia Roma vs Milano
    Turcia Ankara vs Instambul
    Brazilia Brasília vs Sao Paolo
    etc
    1 2
  • edikkk esti praf rau gustere se vede ca esti de la tara
    0 1
  • 12 luni pentru proiectare???
    si 24 de luni pentru executie?
    wow... no more comments!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru