Traficul bară de bară de pe Valea Prahovei a ajuns să fie o normalitate, mai ales în zilele de vacanță. Și de sărbătorile care tocmai au trecut, șoferii au pierdut ore bune în trafic, ajungând să parcurgă un singur kilometru chiar și într-o jumătate de oră.
Construcția unei autostrăzi între Ploiești și Brașov ar fi una dintre soluțiile pentru a decongestiona Valea Prahovei, dar o asemenea șosea de mare viteză se lasă așteptată de ani buni. Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-ar putea ca nici în următorii cinci ani să nu avem o autostradă Ploiești - Brașov.
"În acest moment - ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest poriect, dezvoltarea autostrăzii Ploiești - Brașov - undeva la începutul anului a fost scos la licitație - era altcineva ministru (Cătălin Drulă - n.r.) - caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești - Brașov. Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate - 30 de luni, pentru proiectare - 42 de luni.
Ați auzit bine. Asta este situația pe care am preluat-o acum," a declarat Grindeanu.Tot el mai susține că va încerca să discute cu câștigătorul licitației pentru a scurta termenele.
"La modul în care s-au întâmplat lucrurile înaintea mea și dacă nu găsim un dialog cu cei care au câștigat licitațiile să considere prioritate această autostradă - ei câștigând licitațiile în termeni legali - din păcate, vă spun că nu sunt șanse (să înceapă construcția autostrăzii în următorii cinci ani)," a mai spus el.
via Digi24
Parca prea polueaza masinile cand stau bara la bara pe valea prahovei si nu pot hipsterii eco de pe AM adica Mircea Badea si Edikk sa doarma.
Desigur, nu are nimeni curaj sa isi asume ca sunt alte prioritati decat autostrada turistica Valea Prahovei.
In zonele turistice, peste tot in lumea asta in perioadele de varf se fac cozi imense. Imi amintesc de o stire de acum cativa ani din Franta unde la sfarsitul unei vacante pe nushce autostrada s-a facut un blocaj de cativa zeci de km. Si nu s-a da nimeni cu fundul de pamant cerand inca o autostrada ca sa mearga el linistit in vacanta. Si alt exemplu l-am trait acum cativa ani in Salzburg unde am petrecut o ora jumate la iesirea din oras pana pe autostrada.
De multe ori mă trezesc reflectând aşa: indiscutabil că nea Nicu trebuia debarcat (toate motivele plauzibile pledau împotriva lui), dar apoi să fi preluat Puterea cineva (sau mai mulţi) care – atenţie! – să nu fi vrut-o în sinea lui!!! Să fi făcut-o doar din obligaţie de conştiinţă sau, la urma urmei, din milă faţă de turma nevrednică de un păstor destoinic. Iar acel cineva realmente salvator să nu fi avut legătură cu…tartorii emolari (nici interni, nici externi). Adică nici cu Securitatea, nici cu şacalii de “investitori” străini (deşi nu toţi aceştia din urmă merită oprobriul – dau numai două exemple: New Century Holdings şi Ahold Delhaize; toată stima). Vă asigur că astăzi am fi ajuns departe şi economic, şi politic!
Din păcate, excelez în mod…ipotetic. Realitatea este de cacao, nu? Deloc ironic, în loc s-o îngropăm noi, se va întâmpla invers…
Problema cea mai mare este furtul banilor - a se vedea certurile pe banii din fondul de rezilienta (unde nu se cer justificarea banilor ci doar sa fie realizat obiectivul). Daca banii s-ar folosi cum trebuie ar fi sigur bani de mai multe autostrazi.
Iar daca vorbim de prioritati cam asa vad eu prioritatile:
1. Pt nevoile economice deja existente - autostrada Pitesti-Rm. Valcea-Sibiu + Craiova-Rm Valcea (pt cei 2 mari producatori si exportatori auto ce deja produc);
2. Pt. dezvoltarea economica - autostrazi vest-est si sud-est (adica din vestul Romaniei in Moldova + Bucuresti-Moldova si Constanta-Moldova
3. Tot d.p.v.d. economic ar fi si Bucuresti-Brasov si Brasov-Sibiu respectiv Brasov-Tg Mures (autostrada nord-sud). Da - este nevoie si de autostrada Bucuresti-Brasov. Exact faptul ca acolo avem trafic mare si lent demonstreaza nevoia.
Doar ca cei cu puterea de decizie ar trebui sa ia aceste decizii bazate pe cifre clare nu pe pareri (ca a mea sau a altora). Si ar trebui (teoretic) sa cheltuiasca banii nostri cu mare atentie.
Ai scris cuvantul magic: week-end. In fiecare w-e e jale. Ce face lumea in w-e? In general turism. Activitate economica mai putin spre deloc. Autostrada ar avea rol turistic. Am mers de multe ori in timpul saptamanii si niciodata nu am prins coada. Aglomerat da, dar coada nu.
Ca idee nici un transportator nu isi va muta tirurile pe trasee cu elevatie de cel putin 1000m. Elevatia aia inseamna consum mare de combustibil si uzura excesiva a camioanelor. Valea Oltului e preferabila Vaii Prahovei
Iar apoi Moldova - DN2-ul ala este ingrozitor.
Poate peste 100 de ani cand oricum nu vor mai fi masini, sau le vor avea decat cei mai bogati, asta se vrea si asta va fi.