În contextul repetatelor promisiuni nefondate - făcute de diferite Guverne - privind construirea de autostrăzi și a lipsei de infrastructură cu care România se confruntă la acest capitol, activitatea noii echipe de la Ministerul Transporturilor este privită cu optimism de o parte a populației, dar și cu o mare doză de scepticism.
În ultimele săptămâni, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat o lungă serie de contracte semnate sau licitații de proiectare pentru diferite tronsoane de autostrăzi sau drumuri expres.
Ultimul proiect pe listă este cel privind autostrada Făgăraș-Brașov, care beneficiază – potrivit ministrului Drulă – de o pregătire temeinică și de o licitație pe un nou model.
“Încă un pas pentru a circula civilizat între Brașov și Făgăraș: au fost depuse 4 oferte pentru documentația tehnică a viitoarei autostrăzi,” a anunțat Cătălin Drulă într-o postare pe Facebook. “Licitația este una pe model nou, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje.”
Ministrul susține că sectorul în lungime de 48 de kilometri face parte din Autostrada Transilvania și a fost scos la licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și pentru elaborarea proiectului tehnic.
El a adăugat că autostrada Făgăraș - Brașov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație, având ca avantaje: termene realiste pentru realizarea activităților, corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect, uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale, plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.
Via news.ro
Comentarii (4)