Fondurile europene reprezintă o șansă istorică pentru dezvoltarea infrastructurii din țară, în condițiile în care autoritățile de la Bruxelles au alocat sume uriașe pentru fiecare țară în parte.
În cazul României, fondurile pot ajunge până la 30 de miliarde de euro, o bună parte din acest buget urmând să fie cheltuită pe segmentul transporturilor. Oficialii europeni cer însă reforme și proiecte concrete pentru ca banii să ajungă în posesia guvernului.
Pe masa discuțiilor dintre Executivul de la București și Comisia Europeană se află subiecte precum dezvoltarea infrastructurii rutiere sau reducerea numărului de mașini poluante de pe drumurile publice. Ideea unei noi taxe auto a fost respinsă de guvern, însă autoritățile caută în continuare soluții pentru limitarea importurilor de “rable”.
Ministrul Mediului, Tánczos Barna, a declarat că posibilitatea introducerii unei taxe pentru maşinile mai vechi de 15 ani este o "temă foarte nouă", ridicată de către oficialii de la Bruxelles în discuţiile pe tema PNRR.
"Nu cred că e vorba neapărat de taxă, dar de metode de descurajare a acestor maşini vechi este nevoie", afirmă ministrul, care avansează posibilitatea unor taxe "diferenţiate" sau a unor restricţii la nivel local.
"E o propunere, practic, a Comisiei, ca în contrapartidă cu investiţiile în infrastructura rutieră, România să găsească o soluţie de descurajare a înmatriculării maşinilor mai vechi de 15 ani.
Este o noutate pentru toate ministerele care au fost implicate – şi pentru MIPE (Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene) și pentru Ministerul Transporturilor, şi pentru noi – acest lucru. Este un element pe care trebuie să-l analizăm şi va trebui să venim cu propuneri,” a afirmat ministrul Mediului.Acesta a adăugat că în foarte multe ţări europene se aplică o taxă de poluare, fiind un instrument de reducere a poluării la nivel naţional, regional sau local.
Premierul Florin Cîţu a afirmat că nu este adeptul taxelor şi nu doreşte impunerea unei taxe auto, chiar dacă în PNRR este prevăzută descurajarea înscrierii de autoturisme vechi. "Eu cred că pozitiv putem să descurajăm oamenii să-şi cumpere maşini vechi", a afirmat premierul.
Via Hotnews
Iar geniul asta daca vrea sa nu mai fie masini vechi sa faca nivelul de trai ca in Bruxelles si atunci sa vina cu pretentii, nu salarii de 400 euro ca in Mumbai.
Ah, dar realizaţi şi voi (proşti nu sunteţi – “doar” ticăloşi) că există mulţi deţinători de “gioarse” (ICE) şi, deci, nu v-ar plăcea să-i pierdeţi d.p.d.v. electoral…
Asta e, tati! “Alinierea” la directivele tunătoare ale UERSS nu aduce neapărat suport popular. Va trebui să alegeţi…ca să fiţi aleşi :)
PS. Multe mărci şi modele echivalează cu cea mai bună calitate, raportându-le la perioada de până acum 15 ani! Da, şi ele poluează pe dreaq!! – doar în mintea lacheilor New Age-ului.
Oamenii cu plamanii praf au fost cei mai afectati.
Zice lumea, nu eu.
Pe langa astea ar trebui lumea sa foloseasca biciclete, taranii sa nu mai stea cu motorul pornit in parcari aiurea ca sa imputa cu jafurile lor diesel, sa nu mai fumeze lumea... Sunt multe de facut, dar cum taranii striga doar catre vapoare, avioane si altele in timp ce se dau smecheri ca dau ture cu jafurile diesel cu motoare mari, e degeaba.
Între timp, uite ce să visezi noaptea, ca să te umpli de fericire: Wärtsilä RT-flex96C. Ştii, nu? Nordici din ăia închinători la mamaia Gaia (ehei, s-au dus vremurile când întruchipa o fecioară fermecătoare, învăluită în mister – de ceva timp, s-a transformat într-o şulfă bătrână, care îşi oferă serviciile oricărui aspirant la graţiile mediului).
PS. La ce bun biciclete? Suficient că îl avem pe primul biciclist al istoriei, pardon, al ţării. Apropo, de ceva vreme îmi tot storc creierii (aşa spălaţi de propaganda/conspiraţia rusă) cum să mă îmbogăţesc şi eu din meditaţii la fizică, mulţumindu-mă cu şase camere (de bicicletă), nu cu şase case.
Pana atunci sa iti "confirmi" singur parerea e dovada ca esti taran.
Mai da-i o cheie la tractor si mai da o tura.
Restul vine de la Allah. De fapt, ştii cum se spune: ICE-Allāhu ʾakbar.
Da, ai intuit: pe zi ce trece mă apropii de tractor. Unul capabil să tracteze un Boeing 747 (fără glumă). Însă (e-)stupiditatea ta este prea grea, ca s-o poată urni cineva sau ceva de pe Glob…
PS. Tractor, hm? Îţi repugnă eco-ideologic, dar ce altceva ară câmpul, de unde rezultă indispensabila hrană, inclusiv pentru măselele tale şi încă de când ţi-ai mijit ochii pe lume?
Repet a n-a oară: aşa (e-)lichelism mai rar…
Ia zi inteligentule, stiai ca agricultura e pe primele locuri cand vine vorba de poluare?
Nu ai cum sa stii...
"Farming is the biggest single cause of the worst air pollution in Europe, a new study has found, as nitrogen compounds from fertilisers and animal waste drift over industrial regions.
When the nitrogen compounds are mixed with air already polluted from industry, they combine to form solid particles that can stick in the fine lung tissue of children and adults, causing breathing difficulties, impaired lungs and heart function, and eventually even premature death"
Nu cred ca stii tu prea multa engleza, dar incearca un Google translate.
Somn usor, daca te lasa sa dormi neuronul ala singuratic.
Doi la mână: aveam demult idee că fundul vacii – pardon de expresie – poluează (dar nu mortal, sic!). Adică flatulenţa, bre!
Nu este nevoie să-mi amintească “studiile”.
Trei la mână: măi idiot (in)util, Sistemul a scornit această petardă propagandistică a agriculturii “nocive pentru mediu” (hiperbola emolară se finalizează întotdeauna cu hâda, dar ipotetica moarte) pentru a zădărnici orice tentativă NATURALĂ de a se hrăni omul departe de porcăriile artificiale care i se pregătesc de zor, ca să-l otrăvească şi la propriu, nu doar la figurat (prin intermediul lui “mainstream media”).
La urma urmei, te-ai convins de ce…”Dragnia” zace la mititica? Fiindcă tocmise un cadru legislativ prin care să pună capăt atât importurilor hegemonice, cât şi avalanşei de E-uri din alimente.
În caz că n-ai aflat încă, independenţa (de gândire) politică se plăteşte scump pe lumea asta…Nu te trezeşti doar cu ştampila-şablon de “comunist”.
Patru la mână: nocivă, nocivă, dar nu te sfieşti să bagi şi tu pe sub nară taman ce produce dânsa…Şi mai ai tupeul fabulos să te pretinzi un far etic călăuzitor?!
În loc de concluzie: nici nu înţelegi cât mă bucur că există…iadul.
Măsură tâmpită, idioată.
Singura modalitate corectă de a taxa este în combustibilul hidrocarburi !
cu masinile mai vechi de 15 ani sunt de acord daca sunt f intretinute.
O mașină de 15 vechime, rara ce-i drept, corect întreținută, poate îngropa una nouă, făcută la norma, cu piese de calitate slabă! Am văzut mașini vechi, întreținute, la care nu aveai ce sa le reproșezi. Pe de altă parte, am văzut mașina cumpărată de nouă, cu motorul praf (consum de ulei).
Banul dictează!
Masini vechi sunt peste tot in Europa, duceti-va in Spania, in Italia, in Grecia, in Cehia sa vedeti acolo masini vechi, noi stam chiar bine pe langa ei. Dar ne-am gasit noi rusinea Europei, cu cele mai mici salarii sa comentam de masini vechi, dar salariile nu sunt vechi? Drumurile nu sunt vechi? Spitalele nu sunt vechi? Blocurile nu sunt vechi?
1. Dpv al poluarii masinile DIESEL trebuiesc eliminate, acestea sunt pericolul nr. 1 pentru plamani. Am un Fiesta in familie vechi din 2002 MK5 benzina si inca masoara in cele 144g CO2 la ITP-ul anual. De asemenea un motor foarte fin in functionare.
2. Strict dpv. al intretinerii, daca ITP-urile si-ar face treaba la milimetru, nu ar mai fi probleme grave cum sunt acum. Plus constiinta fiecarui proprietar auto, insa la constiinta fiecarui romanas putem doar sa visam nu?
Ia-ti un Diesel daca vrei emisii de CO2 mai scazute ca sa salvezi planet. Si nu mai crede bazaconiile cu pericolul nr.1
Pericolul nr.1 pentru tine e prostia. Si nu e pentru plamani, ci pentru creier.
Uite vezi, ai aparut tu, exemplul de romanas cu gandire gresita si cu pofta de josnicie la adresa altora.
Eu nu am de gand sa iti raspund cu aceeasi moneda, pentru ca acesta nu este un exemplu!
Ceea ce am scris in primul paragraf nu este nicidecum o tentativa de jignire ci o descriere a ceea ce ai facut tu in comentariul tau :).
Mai e mult pana departe.
https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2015_09_Five_facts_about_diesel_FINAL.pdf
Daca esti pieton, daca sunteti pietoni pentru cateva zile in orase mari din RO, in 95-97% din cazuri veti simti miros de diesel.
Luand exemplu masuratorile Fiesta din 2002 inca ar fi mai curata ca un diesele Euro 6 Adblue, si inca cu o margine confortabila.
Din cifre care graiesc situatia actuala si pe cea din trecut: cam toate masinile aduse de dincolo sunt DIESEL!!
Din aceste cifre/situatii care motoare eliminate ar produce beneficiul maxim pentru sanatatea cetatenilor romani?
Hai ca nu-i greu de dat raspunsul.
Numai bine :)
Curios, eu din masina nu simt nimic!
Si zi. Cand te-a apucat sughitul?
vad santiere de constructii peste tot, vad mii de cartiere rezidentiale, cand ma duc la munte nu prea mai vad paduri, aici sunt adevaratele probleme nu ca miroase a diesel.
Daca vroiau sa limiteze poluarea isi inchideau ei propriile ilegalitati care merg ca o caracatita in jos si decimeaza orice avutie a tarii din trecut , lasand doar poluare si saracie dupa.
Logic luand oricum masina noua electrica polueaza cel mai tare world-wide. Procesul lui de fabricatie e nociv. In schimb cel mai ecologic este sa mentii si intretii masina clasica cu cat mai veche cu atat de-a lungul anilor e mai cost-effective legat de mediu.
Ne mai avand nevoie de productie si import pentru acel obiect existent, doar servicii de intretinere.