Vinerea trecută, ministrul Mediului a declarat că proiectul noii taxei auto ar urma să fie gata în cel mult două săptămâni. Grațiela Gavrilescu spunea atunci că taxa de poluare nu va fi o taxă, ci “se vor plăti niște contribuții care să ducă cu gândul la poluare”.
Oficialul susține în continuare că taxa de poluare nu va fi o taxă sau un timbru de mediu, ci o contribuție cu mai multe componente care vor intra în vigoare, treptat, la 1 ianuarie 2019.
“Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celelalte cazuri, cel care poluează trebuie să plătească,” a spus Grațiela Gavrilescu.
Ministrul a precizat că forma finală a acestei “contribuţii” va fi “pe componente”, care nu vor intra toate în vigoare de la 1 ianuarie 2019, iar taxa se va aplica tuturor autovehiculelor poluante, nu doar celor mai vechi de zece ani.
Întrebată care este poziţia Ministerului Mediului în ceea ce priveşte mașinile diesel, aceasta a spus că o decizie în acest sens “trebuie să fie luată făcându-se o dezbatere foarte largă” şi nu “într-un timp foarte scurt”.
Via News.ro
Se pare ca nu, e doar o contributie pe care trebuie sa o platim
Asta e alta treaba ma nene :)))
Si despre autovehiculele cu motoare Diesel totul interes politic si marketing, ei intorc roata din nou la benzinare dupa ce producatorii auto au investit si au dezvoltat aceste motoare sa ajunga la performantele si normele de poluare din ziua de azi.
Motoarele Diesel au poluat si acum 10 ani.
Camioanele si toate utilajele grele tot pe Diesel vor functiona.
Cel mai simplu era redirecţionarea a 2 eurocenti din cei 7 eurocenti către mediu să îşi ia ei salariile grase şi eventual un program rabla care nu rezolvă deloc problema şi gata.
E aberant sa pui taxe dupa capacitatea cilindrica si alte nonsensuri. Acum vor doar sa jecmaneasca proprietarii noilor SH-uri inmatriculate in ultimii ani. Trebuie sa ne unitam toti si sa actionam statul in instanta in momentul in care noua taxa e pusa in aplicare.
Exemplele voastre nu sunt relevante. Pentru ca: eu cheltuiesc 3000 lei pe combustibil (sa zicem) intr-un an, cu o masina 1.6 benzina, euro 6. VOI cheltuiti tot 3000 de lei pe combustibil intr-un an, cu o masina 1.9 TDI, euro 4.
Vi se pare echitabil ca eu sa platesc aceeasi taxa (inclusa in pretul combustibilului)?!
Dar benzina produce mai mult CO și CO2 decât motorul pe motorină (aceiaşi cai putere, aceiaşi greutate la maşină) !!!
La motorină sunt NO şi NOx mai mari ca la benzină.
Deci?
NOx este mult mai periculos decat CO2, deoarece provoaca boli pulmonare grave. Asta ne afecteaza direct si rapid pe toti.
Deci, raspunsul este simplu : dieselul trebuie scos din orase.
Ambii au fost extrem de rău pentru europa şi mai ales România.