Ediţia 2013 a programului Rabla a schimbat numărul de tichete maxim permise, de la trei la unul, a crescut valoarea voucherului la 6.500 lei şi a redus numărul total de vouchere distribuite.
Situaţia a fost complicată ulterior şi prin împărţirea voucherelor în funcţie de numărul de vehicule rulate mai vechi de zece ani dintr-un judeţ, precum şi introducerea unui termen de valabilitate strict al voucherelor şi restricţionarea dramatică a tranzacţionării acestor tichete. În prima fază a programului Rabla 2013, a fost distribuit un număr limitat de tichete, pentru a favoriza împărţirea acestora doar la centrele eficiente, explicau reprezentanţii Ministerului Mediului. "Se va lua în discuţie stoparea programului Rabla, de la anul. Din punctul meu de vedere sunt decisă să nu se mai deruleze. Hotărârea mea ca ministru este că acest program nu este eficient nici pentru mediu, nici pentru parcul auto, nici pentru cetăţean", a declarat Rovana Plumb, Ministerul Mediului, în cadrul unei conferinţe la care a participat la începutul lunii curente, citează Green-report.ro. Ministrul nu a discutat despre întârzierile care au dus la demararea programului rabla la aproape trei luni distanţă faţă de data cu care s-au obişnuit consumatorii. Mai mult decât atât, reprezentanţii Ministerului Mediului nu vor discuta despre efectul pe care l-au avut schimbările aplicate Programului Rabla 2013, unele dintre ele sugerate chiar de membrii APIA, care au dus la inducerea în eroare a consumatorilor.Via Greenreport
Pornind mai tarziu cu trei luni, timpul de asteptare (pana la inmatriculare) la unele masini (in fct de marca si raportul capacitate/vanzari, dotarile modelului) poate ajunge la mai multe luni si deci inca sa nu includa vanzarile din iulie toate voucherele disponibile din mai.
Si in ultimul rand as vrea sa zic pacat...eram pe o directie buna, un motivator sa mai dispara din gunoaiele Europei in favorul masinilor noi.
Magari alesi de noi sau altii ca noi care ajung acolo si uita cum au ajuns.
Solutia?
a)Daca vrem sa strangem rablele, valoare fixa in numerar pentru proprietar, undeva pe la 1,000, maxim 1,500 lei, si nu mai aveam discutia legata de intermediari. Nu vad totusi de unde ar fi gasit acest guvern sau altul fondurile pentru cei interesati. N-ar fi fost 3 milioane, dar totusi cateva sute de mii, da.
b) Daca vrem sa incurajam vanzarile de masini noi, ar fi cazul sa se deblocheze piata second-hand, de unde ar veni principalii potentiali clienti de masini noi, care vor sa-si innoiasca vehiculul. Cum? Bineinteles, eliminand mega-giga-extra-super-ultra taxa "timbru de mediu", care nu permite echilibrarea pietei.
Cine nu-si permite vehicul nou, nu vrea sa-i plateasca fiscului o taxa stupida doar pentru ca vrea sa cumpere un vehicul pe care si l-ar permite fara ea.
Nu vorbesc despre cele nou introduse, ci despre cele inmatriculate deja, cumparate din tara. Proprietarii de Logan-uri stiu despre ce vorbesc. Nimeni nu vrea sa plateasca o taxa egala cu valoarea bunului achizitionat. Ar fi stupid. Sau sa fie niste ecologisti naivi, care sa creada ca prin plata timbrului respectiv, in Romania chiar s-ar face ceva pentru mediu. Pentru ca, cu siguranta si marmota invelea ciocolata in staniol!
Parerea mea!
sa fie treaba clara...
Oricum din start ceva batea la ochi, modul cum se acordau tichetele si faptul ca era doar 1 in loc de 3 si acela cu valoare mai mica, in conditiile in care toti importatorii si producatorii se plangeau de vanzari mici... parca a fost condamnat la moarte programul asta.
Ca sa nu mai amintim ce haos e si cu taxa de inmatriculare: cu cat masina e mai veche si polueaza mai mult, cu atat taxa e mai mica. Bun asa!
Trebuia gandit astfel:
Esti proprietar de rabla,mergi la dealer pentru masina noua,iti faci toate actele pentru achizitia masinii noi.Duci rabla in curtea dealerului sau la un remat ce are contract cu dealer-ul respectiv,iei o dovada ca ai predat deseul.Dealer-ul primeste sau elibereaza dovada dupa caz,elibereaza tichetul ON LINE pe numele proprietarului,il tipareste,il ataseaza la dosar si iti face reducerea de 6500 ron ,DOAR LA ACHIZITIE ! Platesti avansul sau integral rabla si gata treaba ! Totul se termina intr-o zi !
Fiecare dealer trebuia intrebat: Cate masini preconizezi ca vinzi in perioada rabla ? Daca vinzi 50 buc,primesti serii on line pentru 50 de tichete.Nu reusiesti sa convingi clientii sa cumepre 50 de rable noi,seriile tichetelelor se anuleaza in prima zi de expirare a programului !
Nu vrei sa iti iei masina,duci masina la Remat si ridici doar contravaloarea pentru fier vechi.
Cei ce faceau "afaceri" ar fi disparut,delerii erau interesati chiar de reciclare,pentru ca vindeau cate o masina noua pentru fiecare deseu reciclat.
Ieseau din ecuatie intermediarii,bisnitarii,tiganii,remat-urile si toti parvenitii cu limba scoasa dupa inavutire.
Atunci se atingea scopul de reinaoire a parcului auto ! Ce folos ca proprietarul a dus o Super Nova din 2000 la remat ,a avandut tichetul si si-a luat o "tesila" din 1995 din Germania cu peste 1.000.000 de kilometrii rulati?A schimbat chilotii vechi romanesti cu unii second hand nemtesti !
Dar cum Romanii suntem cei mai prosti din lumea asta,nu stim sa apreciem ce avem in batatura,asa ne trebuie,cozi ,batai,scandaluri ,tepe si altele ,desfasurate pe la portile remat-urilor !
Din punctul meu de vedere,Rabla a fost un mare esec dintotdeauna !
Ai pus punctul pe i, pertinent comentariul. Mai ales partea cu gioarsele aduse din UE, cu banii primiti pe un tichet.
În 2010 si 2011 au fost casate prin Programul Rabla 186.854 + 116641 = 303495 de maşini, fiind cumpărate aproape 63.000 + 40000 = 103000 de maşini noi
în 2012 odata cu aparitia guvernarii USL cunoscuta sub numele de Lapte si miere- 1 milion de locuri de munca, au fost scoase din uz doar 45.000 de mașini mai vechi de zece ani, fiind achiziționate 14.000 noi, adica, s-au casat cu 70% mai putine masini decat media celor doi ani ai guvernarii PDL si s-au achizitionat cu 72% mai putine masini noi.
Sa va fie rusine la toti care ati votat USL
PS : am auzit ca in primele 4 luni, in judetul Mehedinti ( excrocul Frunzaverde) s-a vandut una bucata masina noua- one car - une voiture - ein autos - VA VINE SA CREDETI?