Cei mai mulți producători auto se bazează în prezent pe companii asiatice precum LG Chem, Samsung sau CATL atunci când vine vorba de echiparea cu baterii pentru mașinile lor electrice.
Pentru a ține pasul cu Asia la acest capitol, Europa trebuie să producă măcar 30% din totalul global de baterii pentru aceste vehicule cu emisii zero, este de părere Peter Altmaier, ministrul Economiei din Germania.
Dacă acest lucru se va întâmpla, spune ministrul german, în Europa vor fi create cel puțin 20.000 de locuri de muncă până în 2030.
Analiștii estimează că Europa ar avea nevoie de capacități care să însumeze 500 GWh, adică de 10 ori mai mult decât volumul actual, pentru ca planul Germaniei să devină realitate.
Construcția celei mai mari fabrici de baterii pentru mașini electrice din Europa a început anul trecut în Suedia, printre investitori fiind Volkswagen și BMW. Fabrica a primit deja comenzi pentru baterii în valoare de peste 13 miliarde de dolari până în 2030.
Cu o capacitate inițială de 16 GWh, producția fabricii va fi extinsă ulterior la 32 GWh.Via Automotive News
Ce sa intelegem?