"Amenzile sunt intr-adevar prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate in fata instantei e greu sa le sanctionezi direct prin lege.
Prin urmare, ne vom revizui punctul de vedere, dar fapte precum conducerea sub influenta alcoolului, depasirea vitezei, trecerea peste calea ferata, conducerea fara permis, toate aceste fapte vor ramane foarte grav sanctionabile inclusiv cu amenzi. Proiectul va suferi modificari", a declarat ministrul de Interne. Propunerea actuală vizează amenzi mărite de peste zece ori (în materie de puncte de amendă) faţă de actualul Cod Rutier, acestea putând să ajungă la multe zeci de mii de lei în cazul în care un şofer nu ar respecta culoarea roşie a semaforului sau nu ar purta centura de siguranţă. Printre propunerile care vor fi modificate se numără cele legate de durata perioadei de suspendare a permisului de conducere în cazul unor abateri soldate cu sau fără pagube materiale, dar şi posibilitatea măririi unor sancţiuni în cazul în care un şofer repetă contravenţia respectivă într-o perioadă dată de timp. Însă, membrii comisiei vor ca sancţiunile legate de neacordarea de prioritate şi nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferată sau depăşirea vitezei maxime permise pe un segment de drum cu o valoarea ridicată să nu fie la fel de blânde ca în prezent.Via Hotnews
*in masa!
Idea nu este de amenzi de milairde ci de aplicarea acestora la TOTI.
Nu zic ca pt depasirea cu 10-20 km a vitezei trebuie sa platesti 1000 ron... ci ceva care sa fie cuantificat de salariul mediu sau de castigul lunar al persoanei in culpa (gen elvetia Austria).
Nu zic pt cei cu influente in sange sa i-a carnetul e firesc dar nu sa faca alcolemia 0 unde in UE mai e asa ? Sa nu zic ca Maiosi ar mai trebuie sa cotizez si un pic la infrastructura ca lasa de dorit ...
If a driver is not able to pay the on the spot fine the car is impounded.
If that was the case people would be forced to wear a seat belt and not use their mobile for texting or conversion while driving.
Romania would be a safer place to drive.