După ce s-a erijat în om de marketing pentru Renault, anunţând că francezii vor lansa patru modele noi de clasă superioară, Arnaud Montebourg, minstrul francez responsabil pentru dezvoltarea industrială, vine cu acuze grave la adresa constructorilor Hyundai şi Kia.
Potrivit lui Montebourg, coreenii practică o concurenţă neloială ce încearcă să aducă o cotă de piaţă mai mare în Europa şi în Franţa. Ministrul a cerut Comisiei Europene să investigheze legalitatea strategiei grupului Hyundai în contextul în care Europa şi Coreea de Sud au deja o înţelegere comercială amplă. De altfel, Franţa este prima ţară care a cerut Comisiei Europene o anchetă privind respectarea drepturilor înţelegerii comerciale de către Coreea de Sud.
”Hyundai şi Kia concurează neloial cu mărcile franceze folosind o tactică de dumping, complet inacceptabilă”, a declarat Montebourg. Această tactică a dus la o depreciere clară a vânzărilor PSA cu 20% şi a celor Renault cu 18% în perioada ianuarie-iulie.
În acelaşi timp, grupul Hyundai a înregistrat o creştere de 30%.Allan Rushforth, şeful operaţiunilor europene Hyundai, a răspuns acuzaţiilor aduse de ministrul francez: ”Succesul Hyundai în Europa se bazează pe produse desenate şi create în Europa. Cele mai populare şi mai eficiente modele europene ale noastre, vândute cu succes şi în Franţa, sunt construite la uzinele noastre din Cehia şi Turcia.” De aici şi posibilitatea de a oferi un raport calitate-preţ superior concurenţilor francezi.
via automotivenews
Sa produca si Renault toate masinile in Romania si Turcia si sa-i dea afara pe francezi daca vor sa produca mai ieftin.
Ar iesi toti in strada cum fac mereu (grevele sunt sport national la ei).
Ehe, suntem mici noi, astia care cumparam masini. Iata dovada ca mai mult sau mai putin, toti constructorii vorbesc intre ei astfel incat sa pastreze un anumit interval de pret pentru o masina. Cu siguranta ca, daca s-ar lua la intrecere, am avea masini muuult mai ieftine, facand in "ciuda" concurentei.
Cam asa se intampla si cu pretul benzinei. Fiti siguri ca, daca iti doresti cu adevarat, sigur poti sa mai scazi preturile.
ca e bine sau ca e rau , pe termen lung ramine de vazut...
oricum eu ca european prefer niste someri coreeni decat unii francezi.
Sa puna mana si sa faca si ei produse mai bune si mai competitive.
Sa mai taie din salari un pic.
Spune-mi 10 produse romanesti si acum ti le cumpar.
Tara asta a ajuns de rahat. O societate de rahat, o economie de rahat, niste conducatori de rahat. Suntem o natie de lenesi, mizerabil si lingai. Acum am ajuns si sclavii europei si sua.
Mi-e greata
Acum vro 2 luni parca citeam un articol in care se spunea ca Renault vrea sa ajunga cu preturile la nivelul VW... se pare ca mai intai trebuie sa scape de alti producatori si apoi ii pune pe prosti sa plateasca mai mult pentru acelasi lucru....
Bravo Hyundai/Kia acum vro 7 ani radeau toti de ei...
Asta apropo de unele comentarii inepte de mai sus. Autorilor le doresc sa-si deschida o firma si sa incerce sa o tina pe linia de plutire. Sa incerce sa-si mentina angajatii multumiti, sa achite darile catre stat etc. Sa vina apoi o companie din Rusia, de exemplu, sa vanda produsul pe care-l fac ei la jumatate de pret. Sa se intrebe cum naiba vand ei la pretul ala cand el stie ca nici pretul de productie nu e atat de mic. Rusul sa zica insa ca el poate suporta sa vanda in pierdere in Romania ca sa te f...a pe tine.
E doar un exemplu insa de aceea la nivelul despre care se discuta in articol exista tratate comerciale, conventii etc. De aia se implica Uniunea Europeana. Pentru ca maine se poate duce si francezul in Coreea sa vanda la pret de dumping... branza de exemplu. Pentru ca au foarte multa si considera ca pot vinde in pierdere 2-3 ani, cat sa falimenteze toti producatorii locali din Coreea. Astea sunt exemple de 2 lei insa reglementarea relatiilor comerciale la nivel mondial exista din vremea in care nu se fabricase primul automobil.
Daca prin propriile eforturi nu reusesti sa te faci competitiv si gasesti acuze penibile precum acest ministru, care pare a fi pe stilul USL, atunci te reprofilezi. Este valabil si pt mica mea firma si pentru corporatiile auto franceze.
Este obligatoriu cumva ca Renault sau PSA sa existe in continuare? Exista vreo lege sau decret pt asta? Nu, asadar legile economiei de piata trebuie lasate libere.
Ce daca vand bine coreeni in Europa? Bravo lor. Si in SUA vand bine si poate si din cauza asta multe marci auto din SUA au fost inchise. In Europa exista o gramada de marci care nu sunt profitabile si tooooot continua sa suga bani degeaba. Ceva ceva, desi dureros, trebuie facut, altfel problemele doar se amana si se agraveaza, in niciun caz nu se rezolva.
Ca idee am inceput post-ul spunand ca e si parerea mea ca marca KIA e mai competitiva decat Renault. Ptr mine cel putin. Dar aici e deja subiectivism si o chestie de gusturi.
eu am peugeot 307 si vreau sa o schimb acum dar nu mai imi cumpar peugeot pt ca pretul lui 308 este cu 3000 de eurto peste kia cee'd.
cred ca kia hyundai le da e lectie imbuibatilor astia de francezi care s-au invatat cu salarii babane. mai lasati iahturile si restaurantele de lux, francezilor!
Ok, de acord cu acuzatiile de concurenta neloiala dar tare ma tem ca aceste acuzatii sunt nefondate si ca nu se vor confirma. Ministrul socialist cred ca vrea sa ascunda neperformanta producatorilor locali sub aceasta perdea de fum si sa isi gaseasca sprijinul popular in randul francezilor - nationalisti (a se citi socialisti-protectionisti) convinsi. Si implicit sa aleaga calea superficiala si pe termen scurt de a continua sa ajute PSA si Renault cu bani de la buget (prostime) si culmea, sa mai aiba si acceptanta populara pentru asta.
Oare coreenii nu fac acelasi tip de concurenta in toata EU? Oare nu si grupului VW, care merge extrem de bine si este mai solid ca niciodata?
Opel merge foarte prost, Ford a inregistrat din nou pierderi in Europa in H1 2012, dar niciunul nu-i acuza pe Hyundai/Kia de concurenta neloiala.
Ancheta, initiata la sesizarea unui politician, nu de catre jucatorii din piata auto europeana, va ajunge la o concluzie. Sa o asteptam, dar repet, ma indoiesc ca ii va da dreptate ministrului.
Socialisti au vrut acum sa se spele cu ei pe cap.
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-12885946-seful-fiat-acuza-volkswagen-prea-agresiva-reducerea-preturilor-masinilor-baie-sange-niciodata-lucurile-nu-stat-atat-rau.htm
In alta ordine de idei vad ca incep sa faca gura cei care in perioada crizei au zis ca nu au probleme cu banii sau au cumparat companii auto cu miliarde de dolari si datorii de cateva sute. Pentru ca vanzarile sa fie tot slabe, raportat la investitii (evidet, e vorba de Crysler). Iar acum spun ca Hyundai si Kia practica preturi neloiale. Parerea mea e sa-si vada de treaba lor pentru ca au comis-o. Doua marci care nu au mare istorie, traditie si nici imagine si-au vazut de treaba lor, nu au dat "in gat" pe nimeni si au ajuns sa fie apreciate.
Si apropo, "cine stie, cunoaste" ca inca de acum 7-8 ani Kia si Hyundai dadeau semne ca pot fi doua marci periculoase. Nimeni nu a luat in serios politica lor de preturi, nu au tinut cont de dotari standard, nu au luat in seama garantia cel putin dubla pe care o ofereau si nici aprecierile tot mai multe de care aveau parte, fie ca erau in Franta, Germania sau Rusia.
Dar stai, ca prin 2005-2006 nu era criza si altfel era viata.
Cel putin pentru tari cu o putere mai buna de cumparare, pare ca Hyundai si Kia reusesc din ce in ce mai mult ceea ce-si propun. Multe publicatii auto spun despre noul Hyundai i30 si Kia Cee'd ca reprezinta un progres si tind sa cred ca au dreptate. Personal, imi place mai mult Hyundai Elantra, cred ca ideea de design ''fluidic sculpture'' a prins mai bine contur in cazul acestui model. Imi plac Kia Picanto, care a primit aprecieri anul trecut pentru cum se prezinta noua generatie, cat si Kia Rio, lansat recent la noi.
Cat despre noul Cee'd, acesta a reusit sa puncteze chiar in Germania. Nu o spun eu, o spune Auto Zeitung, care a realizat un comparativ intre noul Cee'd 1.4 benzina, Skoda Octavia 1.2 TSI si Golf 6 cu aceeasi motorizare, Ford Focus 1.0 EcoBoost si Hyundai i30 tot cu motor de 1.4 benzina, ca si Kia. Per total, in acel test Kia Cee'd a reusit sa ocupe prima pozitie, reusind sa se apropie si chiar sa depaseasca rivalii la unele capitole, plus sa puncteze bine la garantia oferita si pretul de comercializare. Deci probabil ministrul francez poate sa se astepte si la alte surprize pe viitor. Pentru ca aceste ''preturi neloiale'' se pare ca vin cu progrese, de vreme ce si publicatii din Germania le recunosc.