Ministerul Transporturilor vrea să schimbe aplicarea taxei de drum pentru camioane. Vinietă doar pentru autoturisme

de Paul Cosma
Joi, 24.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Transporturilor are în vedere schimbarea modalităţii de plată a taxelor pentru circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Autoritățile pregătesc o nouă formulă a taxelor de drum, subliniind că există în discuție și un regulament european în acest sens. 

Ministrul Transporturilor a declarat că maşinile de mare tonaj ar urma să plătească taxa de drum în funcţie de numărul de kilometri parcurşi, nu pentru anumite perioade de timp, România aliniindu-se astfel la practica europeană în domeniu. 

“E vorba despre introducerea taxării traficului greu, a vehiculelor de peste 7,5 tone nu pe timp, ca în prezent (…), ci pe distanţă parcursă, ceea ce se întâmplă deja în Bulgaria, în Ungaria, în total în 23 din 27 state membre. Numai patru state mai sunt pe vinietă ca noi. Transportatorii care au şi operaţiuni internaţionale sunt complet familiarizaţi cu acest sistem. Imediat după ce ies peste graniţele României, fie în Ungaria, fie în Austria, Germania, Bulgaria, folosesc acest sistem. Evident, va fi o discuţie asupra nivelului taxei, cât costă per kilometru şi pe tip de vehicul pe care o vom face în consultare.

Nu o vom introduce imediat. În PNRR orizontul este 2023. Deci este o aliniere la sistemul european de taxare pentru traficul greu. Vinieta rămâne la fel ca în Austria, spre exemplu pentru vehiculele mici,” a explicat Drulă, într-o conferinţă de presă.

Referindu-se la eliminarea taxei de acces pe podurile peste Dunăre, ministrul Transporturilor a declarat că în acest moment o astfel de măsură nu este oportună.

"Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare. Acelaşi principiu se aplică în foarte multe ţări europene. De exemplu, în Austria se plăteşte vinietă, noi spunem rovinietă în România, şi la trecerile din anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plăteşte încă o taxă. Pot să vă spun că sumele colectate anual sunt semnificative şi eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Pot să vă spun că am cerut amortizat pe cinci ani investiţiile în autostrada A2 Bucureşti-Constanţa pentru a o ţine funcţională, şi ele se apropie de încasările taxei.
Din acei bani încasaţi efectiv se întreţine acea autostradă. Majoritatea călătoriilor care trec prin Feteşti sunt Bucureşti-Constanţa sau Constanţa-Bucureşti. (…) Nu cred că este oportun acum, şi asta a fost şi discuţia pe care am avut-o în coaliţie, eliminarea unei surse de venit care se regăseşte în drumuri reparate, că nu ia nimeni banii să fugă cu ei",
a argumentat ministrul Transporturilor.

Cătălin Drulă a precizat că sumele încasate din plata taxei de utilizare a podului de la Feteşti se ridică la 120 de milioane de lei anual, în timp ce la Giurgeni- Vadu Oii se încasează aproximativ 50 de milioane de lei pe an.  

Via Agerpres

Comentarii (13)

  • In Franta, fiecare 1000km de autostrada te costa 100euro taxe. Iar in exterior au scazut vit la 80 si au tras numai linii continue sa te forteze sa n-o iei pe acolo si sa dai banul.Asa e in toata Ue socialista,taxe si pe aerul respirat
    14 4
  • Nea drula poți sa ne spui dacă in țările cu apa calda se plătește taxa și pt DN uri?
    12 2
  • Seriff
    Japca, taxe, furaciuni, atat stiu, care drumuri?
    Ne rupem zilnic masinile oriunde am merge, autostrazi pauza, faci 500 km in 8 ore, nu in 5 ca in Franta, sau ce exemple idioate mai dau ei.
    Ue pentru romani atat inseamna taxam ca in afara dar sa traiti linistiti ca in Republica Moldova.
    14 6
  • Cele 23 din 27 de state membre au autostrazi pt care se platesc taxele. Pardon, cele 26 din 27 state membre
    6 2
  • Sa nu mai spun ca taxa de la fetesti a fost băgată pentru repararea podului... peste vreo 15 -20 de ani podul se repara cu fonduri ue
    11 0
  • Seriff
    La Fetesti e cea mai mare japca pe fata, fac o galagie de bani din taxa aia, podul tot varza e, la ce mai platim rovigneta daca trebuie sa platim taxa de pod, cum ar fi sa ceara toti la fiecare pod taxa, treci un pod pac taxa, mafie pe fata, sunt curios cate vile s-au ridicat din taxa aia de pod.
    19 4
  • Seriff
    Care imi da manutze rosii la ce am scris mai sus ori a avut de castigat de pe urma taxei de la Fetesti ori e doar frustrat fiindca stie ca am dreptate.
    10 5
  • Daca ar pune taxa si elevetienii la cate tunele au,s-ar bloca economia.Si sa nu credeti ca taxa pe autostrazi e foarte mare.Echiar infima pt salariul lor.Legat de taxa de pod,,o japca ordinara.S-au facut multi milionari din acea taxa,pana sa puna camere.De la simpla incasatoare pana la sefi.De ce costul la trecerea pod la Ruse,,a romani e dubla fata de bulgari,,pe acelasi pod?
    12 0
  • Multumeste-le votantilor. Se merge la vot din 90. Rezultatul? Prea mic! Popor fara IQ, rezultate 0.
    6 4
  • Te pricepi la orice si tu. Si fotbal si transporturi. In Austria am platit o gramada de taxe. Arlberg tunnel. 16.7 km. € 10.50.
    Bosruck tunnel. 8.9 km. € 6.00.
    Brenner motorway (AT/IT) 34.3 km. € 10.00.
    Gleinalm tunnel. 14.2 km. € 9.50.
    Karawanken tunnel (AT/SL) 9.9 km. € 7.60.
    Katschberg tunnel. 8.5 km. € 12.50.
    Comentarii? 0? La noi numai comentarii si cunoscatori!
    7 4
  • Vorba lui Sheriff, cel mai destept dintre noi (mai destept si decat inexorabil de 10 ori): daca nu va convine mutati-va in munti. Iar eu adaug: mergeti pe jos.
    6 7
  • Seriff
    @X Poti fenta taxa de pod cu motocicleta, la motociclete nu se plateste:))
    3 1
  • Clasic
    Terminati cu comparațiile cu alte state DEZVOLTATE . Duceti-va frate si vedeti cât e salariul in Austria si cati km de autostrada sunt construiți față de noi . Comparați mere cu pere . Sa ne comparăm cu Bulgaria dar nu ptr mult timp pt ca si aia o sa ne depășească la km de autostradă construiți . Numai europeni cu rasini in cap avem pe aici.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru