Ministerul Mediului vrea să înființeze un program Rabla pentru flotele de transport mediu și greu

de Tiberiu Safta
Miercuri, 12.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului dorește să înființeze un nou program Rabla. Acesta ar urma să fie destinat flotelor de transport mediu și greu și va putea deveni operațional abia de anul viitor.

Într-o conferință în cadrul unui eveniment destinat vehiculelor grele, Bogdan Balanișcu, secretarul de stat în Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, a dezvăluit că guvernul ia în calcul înființarea unui nou program Rabla începând din 2025. Mai exact, noul program va fi destinat flotelor de transport mediu și greu. Balanișcu spune că noul program este în lucru, dar nu poate deveni operațional mai devreme de anul viitor.

„[...] lucrăm în acest moment și la ceea ce înseamnă un viitor program pe care am putea să-l lansăm pe componenta de flote, și aici mă refer la partea de turism, pe partea de transport ușor”, a declarat Balanișcu. „Avem în lucru și această chestiune, la fel și componenta de transport mediu sau transport greu”, a mai adăugat secretarul de stat din Ministerul Mediului.

În prezent, cele mai mari provocări sunt reprezentate de alocarea bugetară pentru fiecare program. Tocmai din această cauză, noul program Rabla pentru flotele de transport mediu și greu nu poate începe mai devreme de anul viitor.

„Este destul de dificil, aproape imposibil să existe o linie de finanțare deschisă în acest sens, pentru că este o chestiune legată de ceea ce înseamnă componenta bugetară, ce se bugetează la începutul anului, ce se face după partea de rectificare bugetară.

Din punctul acesta de vedere, ceva operațional nu se poate discuta mai devreme de anul viitor, pentru că nu se poate din punct de vedere legal la cum funcționează bugetele”, a mai adăugat Balanișcu.

via Economica

Comentarii (5)

  • Pentru inceput, mi-as dori ca statul roman, prin RAR sau alte institutii abilitate, sa faca mai multe controale in orase, in locatii diferite, pentru a prinde si elimina tigaile cu filtrul anulat sau masinile neintretinute. Camioanele circula cu precadere in afara oraselor.

    Eu sunt si sofer, si pieton si ciclist si in orice oras din Romania ma plimb, miroase ingrozitor de la motoarele diesel vechi sau neintretinute. Cred ca iti faci praf plamanii daca mergi prea mult cu bicicleta.
    3 7
  • Seriff
    @DanG, ce sensibil esti, mai bine ti-ai dori ca din banii tai sa se faca niste drumuri, spitale, sa nu se mai faca blocuri peste tot, sa avem autostrazi, dar astea nu te intereseaza nu?
    Problema ta e ca sunt masini diesel pe strada.
    5 4
  • Faptul că nu avem infrastructură cum zice Sheriff ucide direct (accidente) și indirect, crește foarte mult poluarea din cauza blocajelor și distanțelor care nu se pot optimiza.
    Până dispare dieselul la transportul greu, clar ar fi mai utile niște autostrăzi, drumuri expres care pot fi folosite și în viitor indiferent ce o să învârtă roțile ;)
    5 1
  • 2 milioane de europeni mor anual din cauza mâncării procesate, tutun si alcool… doar ca sa înțelegem cat de mult ne pasă. De aia zic ca tot “războiul” esta fosil este frecție… ni se rupe, “băgăm” în noi toate mizeriile intenționat și nu putem spune că nu știm, nu ne pasă PUNCT.
    7 1
  • Dati fratilor, fir-ati ai dracului, platiti subventii, ca nu platiti de la voi, nemernicilor.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru