Noua taxă auto este în continuare în stadiul de proiect, întrucât autoritățile nu au reușit să găsească o formulă prin care să nu existe riscuri pentru stat din punct de vedere juridic.
Ministrul Mediului spune că, pentru anul viitor, România trebuie să găsească o metodă prin care mașinile Euro 0, 1, 2 și 3 să fie îndepărtate de pe piață: “Acest lucru trebuie să fie făcut numai printr-o asumare, dar şi printr-un mod în care să nu putem fi atacaţi la Curtea Europeană de Justiţie a Uniunii Europene.”
De la 1 februarie 2018, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Ulterior acestei măsuri, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a declarat că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar "în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă".
În cele din urmă, la jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţa că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura.
"Trebuie să facem noi calcule în aşa fel încât să nu plângem după aceea de zeci de milioane de euro. Până la această oră, o formă care să fie agreată, fără niciun dubiu care să nu aibă repercusiuni mari asupra noastră a tuturor nu s-a găsit. (…) Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze", a explicat ministrul.
Via Agerpres
Intrebare:
Cine polueaza mai mult? Un pensionar cu Dacia1300 care face 100km pe luna sau un EURO 6 care face 2000?
Ce ne mai place sa ne discriminam unii pe altii un numele unor utopii sau credinte oarbe. Desi cel mai probabil sunt interese financiare la mijloc. Vorba aceea. Drumul spre iad e pavat cu bune intentii.
Si in felul asta se triaza natural si raman pe strada doar masinile care indeplinesc conditiile sa fie pe strada. Asta indiferent de norma euro. Ca am vazut recent niste "podoabe" euro 4 de toata frumusetea. Intra si iesea pisica in masina nestingherita cu geamurile si usile inchise.
Mesaj pentru madame Grațiela : Niciodată nu o să găsiți o variantă, fiindcă voi vă gândiți doar la buzunarele voastre, așa că orice metodă ce vă coace în capetele alea goale, va fi atacată la Curtea Europeană de justiție. Zi faină!
Problema se pune de a si combate cumva poluarea sau mai degraba sa facem ceva sa o tinem sub control, pentru ca de eliminat nu ai cum. Traim in epoca in care traim si economia si vietile noastre sunt cladite pana in prezent pe consum de resurse si poluarea implicita care vine.
Daca aia votati si care ar trebui sa judece ceva pt noi toti si-ar face treaba, atunci taxele, accizele si impozitele s-ar canaliza acolo unde trebuie.
Iar acel batran cu Dacia lui 1300, ce face 100 de km pe luna sau pe an, prin simplul fapt ca tine acea masina in curte, pe marginea drumului sau mai stiu eu pe unde, polueaza !!! Nu circula mult, dar scursura de masina polueaza.
Nu trebuie facuta discriminare intre posesorii de masini.
Nu are nimeni vreo vina pentru ca timpul trece asa repede, tehnologia evolueaza, iar poluarea este relativa in raport cu timpul. Masinile de azi (euro ... unspe), pot fi peste cativa ani mari poluatori.
Problema pe care a ridicat-o Rudolf D. si multi altii inaintea lui este foarte logica si reala . Nu ai cum sa-i radiezi unuia masina pe care-o are in curte/garaj si care in 15 ani are sub 100 mii de km si pe care omu' vrea s-o mai tina poate alti 5-10 ,doar fiindca are euro 3. Poti eventual sa le dai un orizont de timp rezonabil stabilit clar prin lege ( poate un 2025 ?) si chiar sa-l "impulsionezi" in acest rastimp cu ceva extra bonusuri la achizitia de auto nou. Asta daca chiar te intereseaza de mediu dar si de cetateni . Cele euro 0 pana la 2 poate ar trebui intradevar sa nu mai treaca de ITP , dar tot cu un "ragaz" de 1-2 ani stabilit clar in prealabil.
Poluata e mintea ta. Acel batran plateste si el toate taxele corespunzatoare masinii sale la fel ca si cel cu euro6. Si la fel merge si la itp sau la service cand are nevoie ca si cu orice alta masina.
Si nu, nu polueaza mai mult. Poluarea e direct proportional cu numarul de km parcursi.
Si nu toate masinile vechi sunt scursuri. Venim cu generalizari!?
Si de cand apreciezi tu cati km trebuie sa parcurga o masina pentru a se considera ca e folosita?
P.S.
1.Inca nu exista nici un certificate de deces pe care sa scrie ca moartea a fost cauzata de gazele de esapament.
2. "incalzirea globala", aaa pardon "schimbarile climatice" , nu este validata ipoteza ca omul are o influenta decisiva. Fluctuatii din aste au mai avut loc in ultimele mii de ani cand nu exista industrie.
3. Taxele si impozitele (inclusive cele aberante pe poluare) nu sunt canalizate nicaieri unde trebuie. Unde trebuie? Ele se duc in buzunarele baietilor destepti, mai mari sau mai mici, atat la noi cat si in tarile cu apa calda. Taxa de fum fanariota.
dar de ce taxarea poluarii se impotmoleste la masini? de ce ministrul de mediu nu vorbeste despre curatarea pet-urilor de pe lacurile din tara, din santurile de pe langa toate drumurile din muntii nostri? de ce nu auzim nimic despre taierea padurilor, sau despre noi impaduriri facute DE CATRE STAT ( nu de catre bergenbier ) !!!!! astea nu sant probleme de mediu ?
- să-mi văd c ei doi nepoți, pe Alex (în sectorul 2) si pe Mark (la Arad), dăruiți acum 3 ani de fiica si, respectiv, fiul meu;
- la cumpărături, pentru mine și soția mea, care se deplasează și mai greu (are monturi si este supraponderală);
- la doctor si farmacie, atât pt mine cât si pt soție.
Fiul meu mi-a făcut cadou o mașină Euro 1 (Opel Astra F Caravan model 1995), cu motor de 1,6 cmc cu un sigur injector, căreia i-a fost montată o instalație de gaz de către o firmă autorizată căreia îi fac annual revizie.
Pentru cei care mai susțin că GPL-ul poluează, le recomand să viziteze următoarea pagina de internet: https://playtech.ro/2019/gpl-carburant-poluare/, din care vă redau un pasaj semnificativ:
„Cât de prietenos este GPL-ul cu mediul (bolduirile îmi aparțin)
În ceea ce privește gradul de poluare, mulți consideră că GPL-ul este la fel ca benzina și motorina, dar e o teorie falsă și aberantă. GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat și procesul său de ardere este diferit, mult mai curat decât al celorlalți carburanți din combustibili fosili.
GPL-ul este un amestec egal sau inegal de butan și metan, gaze care nu contribuie la efectul de seră asupra mediului înconjurător. Gazul petrolier lichefiat nu conține substanțe poluante periculoase ca benzenul, sulful sau plumbul și arde complet.
În urma combustiei, automobilul tău va emite doar dioxid de carbon (CO2), un gaz necesar supraviețuirii plantelor. Prin urmare, GPL-ul este carburantul cel mai prietenos cu mediul, dintre cele de proveniență neregenerabilă. În cifre, gazul petrolier lichefiat poluează cu 15% mai puțin decât benzina.”
Dacă pân-acuma m- am abținut, în continuare voi fi caustic, dar nu cu Dvs, d-na primar general, ci cu consilierii/juriștii Dvs, cărora le recomand să pună mâna si să aducă amendamentele/diferențierile necesare pentru a nu risca contramăsuri în justiție, inclusiv cea constituțională, precum și un minus de câteva sute de mii de voturi pt PSD la alegerile care urmează.
D-lor consilieri/juriști prin mințile cărora a trecut actuala formă de hotărâre pusă în dezbatere publică, vă propun un test: Dvs aduceți gipanele/merțanele cu care circulă cei bogați (a se citi îmbogățiți prin mijloace discutabile) iar eu vin cu modesta mea mașină de 1600 cmc cu GPL fabricată acum 24 de ani și le facem testul de noxe. Se va calcula, de exemplu, cantitatea de noxe emisă de un BMW X5 de 3000 cmc pe motorină Euro 4 la o anumită viteză, în 10 min. de funcționare și se va compara cu cea emisă în aceleși condiții de Opel-ul meu. După mintea D-lor Voastre, cam cu cât credeți că va polua mai mult bemveul? V-ați documentat, ați vorbit cu specialiști sau ați lucrat „după ureche”? Unde e protecția socială pe care ne-ați promis-o (recunosc, prima sintagmă care mi-a venit a fost „vânturat-o”, dar, din respect pt prima femeie-primar general am înlocuit-o cu „promis-o”) când v-am votat? Unde e „apropierea de oameni”, de „nevoile” lor? Cum ajutați Dvs categoriile defavorizate? Băgându-le nejustificat mâna-n buzunar? Mașinile pe GPL trebuie să fie exceptate de la plata vignietei Ozon B.
Nu e vina lor că au maşini euro 1,2,3 !!!
Au avut dreptul să o înmatriculeze ?
Da
Au ITP?
Da
Atunci tot restul este PROSTIE, VORBE GOALE, URĂ, IDIOŢENIE !
Vreţi taxă pe poluare???
În preţul benzinei, motorinei, introdusă direct şi GATA.
Restul sunt nişte prostii mari cât casa.
Carbonul stă în hidrocarbura şi acolo trebuie taxat.
- acciza (mărită recent de unul din guvernele Dragnea);
- supra-acciza lui Tonta, scoasă reintrodusă tot de unul din guvernele Mustăciosului.
Deci banii i-au luat, măsuri se vede ce au produs.
Deci de ce mai discută de o altă taxă?
Evident, ca să acopere gaura neagră din bugetul fituit pe pomeni și hoții!