Mini a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale ale noului Roadster. Debutul pe piaţa din România va avea loc la începutul anului 2012.
Mini a prezentat cel de-al şaselea model din gamă: Roadster. Acesta este primul model decapotabil cu două locuri din istoria Mini şi este bazat pe modelul Coupe. Printre elementele specifice ale acestui model se numără soft-top-ul operat manual şi înălţimea, cu 20 de milimetri mai mică faţă de cea a lui Mini Convertible. Englezii se mândresc în continuare cu manevrabilitatea de kart şi cu un centru scăzut de greutate. Caroseria noului model are o rigiditate torsională mare şi proprietăţi aerodinamice optimizate.
DESIGN
Cei de la MINI spun că noul Roadster este singurul model premium din acest segment, pe lângă faptul că este primul model de acest gen din istoria mărcii. Principiile limbajului de design folosit de modelele Mini au fost aplicate cu stricteţe de designeri, suprafeţele având curbe armonioase şi atletice, alături de linii paralele complementate de un parbriz înclinat cu 13 grade mai mult decât la versiunea standard a lui Mini Convertible. Capacul portbagajului este plat, iar cockpit-ul este orientat în jurul celor două locuri, în stilul Mini, desigur. Blocurile optice şi grila faţă sunt printre elementele cele mai uşor de recunoscut la acest model, alături de emblematicele stopuri dreptunghiulare.
MOTORIZĂRI
Gama Mini Roadster este disponibilă încă de la lansare în compania a patru motorizări. Trei dintre ele sunt alimentate cu benzină, în timp ce a patra soarbe motorină.
Două "benzinare" sunt supraalimentate, în timp ce versiunea entry-level este aspirată. Gama de motorizări oferă între 122 şi 211
CP, în funcţie de cât de însetat de adrenalină este noul posesor al primei decapotabile cu două locuri de la Mini. Versiunile Cooper Roadster, Cooper S Roadster şi Cooper SD Roadster sunt oferite atât în compania unei transmisii manuale, cât şi în compania unei transmisii automate, ambele cu şase trepte. Versiunea de top a gamei Cooper Roadster este oferită doar alături de o manuală cu şase rapoarte. Motorizările se bucură de un sistem de control variabil al supapelor, derivat din VALVETRONIC-ul de la BMW, în timp ce modelele cu motoare
turbo beneficiază de
turbine twin-scroll. Toate versiunile de motorizare ale lui Mini Cooper Roadster beneficiază în standard de tehnologia Minimalism, care le reduce şi mai mult emisiile de
CO2.
Versiune |
Mini Cooper Roadster |
Mini Cooper S Roadster |
Mini Cooper JCW Roadster |
Mini Cooper SD Roadster |
Cilindree |
1.598 |
1.598 |
1.598 |
1.995 |
Putere/turaţie |
122/6.000 |
184/5.500 |
211/6.000 |
143/4.000 |
Cuplu maxim/turaţie |
160/4.250 |
240/1.600-5.000 |
260/1.850-5.600 |
305/1.750-2.700 |
Acceleraţie 0-100 km/h |
9.2 |
7.0 |
6.5 |
8.1 |
Viteză maximă |
199 |
227 |
237 |
212 |
Consum mediu |
5.7 |
6.0 |
7.3 |
4.5 |
DOTĂRI
În standard, Mini Cooper Roadster se bucură de sistemul DSC, ABS, EBD, Cornering Brake Control, Brake Assist cu asistent la demarajul în rampă, controlul dinamic al tracţiunii (DTC) cu sistem de control electronic al diferenţialului oferit opţional. Clienţilor li se pune la dispoziţie un sistem multimedia cu aplicaţia Mini Connected, ce permite conectarea maşinii la internet prin intermediul unui iPhone.
Apoi, utilizatorul se poate bucura de toate funcţiile MiniConnected. Spoilerul spate activ este oferit standard şi se extinde automat la o viteză de peste 80 km/h. Barele anti-răsturnare de la bord sunt realizate din oţel inoxidabil polişat şi prezintă un finisaj moale în partea din faţă.
DECAPOTARE MANUALĂ
Noul Mini Cooper Roadster prezintă un sistem de decapotare manuală. Cei de la Mini spun că acest element garantează un plus de spontaneitate, deoarece sistemul este mai rapid decât echivalentul său operat electric. Decapotarea se face la orice viteză, prin rotirea unei manete de prindere şi mutarea plafonului într-o singură mişcare înspre locul său de depozitare. Pentru capotare, şoferul trebuie să apese un buton amplasat între barele de protecţie la răsturnare, care extinde acoperişul până la un nivel accesibil şoferului, graţie amortizoarelor cu gaz integrate, după care şoferul prinde maneta de fixare şi trage acoperişul în poziţie.
sper sa va fie de folos