În urmă cu trei ani, marca britanică aducea la Salonul Auto de la New York un vehicul unicat, cu sistem de propulsie electric. Lumea a reacționat atât de bine la acest MINI Electric clasic, încât producătorul din Regat s-a gândit cum ar putea să transforme și mai multe exemplare clasice într-unele cu zero emisii.
Așa a luat ființă proiectul Mini Recharged. Ideea îi aparține unei echipe de la uzina Mini din Oxford, acolo unde un model clasic poate primi o nouă șansă la viață în această eră a electrificării.
Constructorul nu oferă prea multe detalii, dar a precizat că motorul pe benzină, original, este înlocuit cu unul electric, care dezvoltă 122 de cai putere. Repriza 0-100 km/h durează circa 9 secunde, în aceste condiții. Din pachet mai face parte și o baterie "de înaltă tensiune", care poate fi încărcată cu o putere de până la 6.6 kW și care promite o autonomie de până la 160 de kilometri.
Fiecare Mini clasic transformat în vehicul electric primește, de asemenea, un instrumentar de bord specific și este instalat, desigur, un port de încărcare.
Această transformare este una reversibilă.
În tot acest timp, motorul pe benzină al fiecărui automobil este marcat și stocat astfel încât să poată fi reinstalat, dacă proprietarul dorește să revină la configurația inițială, sau dacă dorește o modernizare.via Mini
WOW, asta da realizare, ma mir ca nu le fac de unica folosinta, ajungi la destinatie, ii dai foc si iti iei alta.
Dar...160 km autonomie cu baterie de 6,6 Kw, asta inseamna un consum energetic de 4,125 kwh/100km, foarte optimist...
Spring-ul consuma 12 kwh/100 km vara si
18-24 iarna...cu un motor la jumatate de putere...si masa similara.
Cei care au testat Mini ar putea ajunge la concluzia ca Dacia Spring are autonomie de 630 km...in aceleasi conditii.
Iar cei care conduc Spring pot trage concluzia ca din 6,6 kw nu vor face decat 30-50 km cu un MINI.
In concluzie cum nici o masina electrica nu o folosesti pana se descarca total bateria si o incarci de regula de la 30-40 % pana pe la 90 %, cred ca Mini cu 6,6 kw e o masina de un drum la supermarket. Dus-intors. :))
La întoarcerea de la serviciu se parchează lângă Tesla care sta tot timpul la încărcat la Kauffland se deconectează forțat Tesla și se înțeapă mini pentru încă 15,9 km pentru a ajunge acasă. La plecare se trântești ușa lui Mini de Tesla… sa nu-și mai lase boul toată ziua mașina acolo la încărcat.
Ocazie cu care mai cumpărăm chestii care ne trebuie, dar dacă mergem flamanzi la supermarket… așa ne trebuie.
Totul pentru o planeta mai verde…
Sa ne imaginam situație în care 40% din parcul auto ar fi electric și peste noapte este o pana de curent… câți mai ajung la lucru?
Plus ca de unde le incarci pe toate? O masina consuma in 300 km cat un apartament cu 3 camere in 2 saptamani.
Gurile rele zic însă că-n agenda 2030 se prevăd mai puține mașini deși electrocaznice pentru mult mai puțin curent și ăla doar verde-n dungi.
Nu mai zic de și mult mai puțini oameni pâ Gaia că vine edică și mă descalifică.
În rest, costul adaptării îmi pare nesimțit (min. 30.000 €, plus un Mini antic în stare bună.)
La fel de aberante-mi par opiniile optimiste de tipul ”bravo, doar așa youngtimerele au șanse să mai circule”.
...Fiindcă nu văd ce valoare istorică mai are o struțo-cămilă cu ștecher, ca să nu mai zic de atitudinea de iobag supus unor UE-retardo-birocrați de nimeni aleși.
Cărora doar restricții / interdicții le ies miraculos din gămăliile lor -- fiindcă-s vide. :-)
Oricum avem “tot” in mașina electrica, și se va și conduce singura.
Revenind la realitate… vedem și simțim cu ce ne confruntam pe parte de infrastructura rutieră, electrica in România și pe unde mai umblam.
Chiar dacă mare parte din electrificarea auto este posibila și in teorie are avantaje, din păcate sunt investiții enorme care trebuie făcute pentru a face posibila utilizarea in condiții acceptabile si nu in ultimul rând de mulți, mulți ani de munca.
Părerea mea ca avântul actual se va domolii in momentul in care cei care-si permit o mașina electrica ca si cost si logistica deja vor avea așa ceva, iar pentru următorul pas care pana la urma este cel care contează cu adevărat este nevoie de infrastructura… si bine’nteles prețuri competitive fără subvenții.
Sa nu uitam ca da, sunt tari bine dezvoltate care ar putea sa miște mai repede lucrurile… dar sunt tari cu multe, foarte multe mașini unde lucrurile sunt un haos total si o spun fără a jigni pe nimeni.
Are cineva idee cam ce ar însemna dezvoltarea infrastructurii de exemplu in India, Nigeria, Brazilia, Egipt, Mexic… sau România???
Un proprietar de Tesla S (cumpărată SH cu 40 Keuro), sta la casa (Romania)… nu poate sa folosească plita pe inducție când se încarcă mașina… dar omul din pasiune încearcă sa supraviețuiască!!!
Asta este realitatea… și încă cea fericita!!