După o lungă aşteptare, fanii MINI au mari motive de bucurie. Constructorul britanic a dezvăluit astăzi cel mai puternic model din istoria sa, anticipat deja de presa de specialitate şi de mai multe fotografii spion. Este vorba despre Mini John Cooper Works GP, un model dezvoltat de divizia de performanţă britanică şi testat îndelung pe asfaltul celebru de pe Nurburgring.
Experienţa acumulată l-a ajutat să obţină un timp extrem de bun pe ”Iadul verde”, cele 8 minute şi 23 de secunde trezind invidia unor modele cu tradiţie din segmentele superioare.
Cel mai puternic Mini: 218 CP şi 280 Nm
Pregătit să îşi etaleze performanţa, dar şi designul în cadrul ediţiei de anul acesta a Salonului Auto de la Paris, Mini JCW GP vine echipat cu tradiţionalul motor pe benzină de 1.6 litri supraalimentat, supus însă unui proces intens de modificare pentru a putea livra cea mai mare putere întâlnită până acum pe un Mini.
Cei patru cilindri asigură 218 cai putere la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor generos, de 260 Nm, resimţit devreme, de la 1750 rotaţii. Pentru situaţii de urgenţă şi de scurtă durată, valoarea momentului motor urcă la 280 de metri de la 2000 de rpm. Resursele sunt transferate punţii faţă cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase rapoarte.
Acceleraţie: 6.3 secunde până la 100 km/h
Performanţele noului Mini JCW GP sunt şi ele impresionante: acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în doar 6.3 secunde, în vreme ce accelerarea de la 80 la 120 km/h se realizează în doar 5.9 secunde în treapta a cincea. După reprize excelente de acceleraţie, Mini JCW GP se opreşte la o viteză maximă de 242 km/h.Chiar şi aşa, Mini a ţinut să nu facă compromisuri la nivelul consumului, reuşind să obţină pentru JCW GP o medie de numai 7.1 litri/100 de kilometri şi o rată a emisiilor de 165 g/km.
Noul JCW GP marchează şi o altă premieră în gama Mini. Modelul vine cu o suspensie ajustabilă individual, care poate regla garda la sol cu până la 20 de milimetri. Asta înseamnă că cel de la volan poate ajusta ţinuta de drum în funcţie de rularea pe circuit sau pe şoselele publice.
Pentru a putea ţine în frâu cei aproape 220 de cai putere, şoferul are la dispoziţie un sistem de frânare nou, care include pe faţă discuri ventilate de 330 mm şi etriere cu şase pistoane. Pe spate avem discuri de 280 mm, ascunse în spatele aceloraşi jante de 17 inch, din aliaj, create exclusiv pentru această versiune de John Cooper Works. La rândul lor, acestea sunt încălţate cu pneuri de 215/40 R17 cu profil sportiv, pentru a asigura un comportament excelent pe circuit.
Design exterior marca JCW
La nivel exterior, Mini JCW GP se individualizează prin culoarea exclusivă Thunder Gray, completată de elemente vopsite în nuanţe de roşu, cum ar fi carcasele oglinzilor şi conturul prizei de aerisire de pe capotă. Nu lipsesc logo-urile care amintesc de faptul că avem în faţă o ediţie specială, ce continuă de fapt tradiţia Mini Cooper-ului S cu kit John Cooper Works GP, dezvăluit în 2006.
Pachetul estetic este completat de un set de blocuri optice faţă cu xenon, pe fundal negru, de extensii pentru spoilerele faţă şi spate, de pragurile laterale şi de eleronul nou amplasat pe hayon.
La interior, şoferii vor fi răsfăţaţi cu un habitaclu orientat doar către ei şi pasagerul din dreapta. Spunem asta pentru că bancheta spate lipseşte. Nu puteau lipsi însă scaunele Recaro cu cusături GP, volanul şi schimbătorul modificate de John Cooper Works, nici instrumentarul de bord creat special şi nici modul de rulare Sport sau DSC-ul cu mod de funcţionare GP.Mini a anunţat că noul JCW GP va fi produs în doar 2000 de exemplare.
Comentarii (0)