Oficialii mărcii MINI au promis încă de acum câțiva ani că gama de modele și oferta mărcii va fi extinsă radical, iar astăzi începem să vedem rezultatele acestei strategii. După ce acum câteva luni prezentau noul Clubman, versiunea ceva mai încăpătoare a familiei de hatchback-uri Mini, britanicii anunță noul Clubman ALL4, adică versiunea cu tracțiune integrală a modelului pe care mulți îl consideră un fel de versiune break a clasicului Mini.
Break e însă mult spus în termenii mărcii din Albion. Clubman este o variantă lungă și ceva mai practică a lui Mini destinată celor care sunt atrași de această marcă și nu vor s-o schimbe odată cu apariția unui copil în peisaj. Iar odată cu opțiunea tracțiunii integrale, Clubman devine o opțiune versatilă, care oferă un plus mai ales în zona dinamică.
Odată cu eliminarea propulsiei (tracțiune spate) din oferta Mini la prezentarea noii generații, gama de modele ale brandului britanic rămăseseră două modele cu tracțiune integrală: crossover-ul Countryman și fratele coupe al acestuia, Paceman.
Evident, noul Clubman ALL4 nu este conceput pentru noroaie și rulare în teren accidentat, noul sistem fiind gândit pentru a aduce un plus de stabilitate la rularea sportivă pe șosele. Pachetul ALL4 lasă în mod normal puterea pe roțile din față, însă transferă momentul spre axa posterioară în cazul în care simte că nivelul de aderență scade. Mai mult, cuplul poate fi împărțit independent între roți la nevoie.
Versiunea ALL4 va fi disponibilă pe două dintre motorizările lui Clubman: Cooper S (2.0 benzină de 192 CP) și Cooper SD (2.0 diesel de 190 CP). Pe benzină, Clubman ALL4 vine cu o cutie manuală cu șase trepte, însă în lista de opționale există și transmisia Steptronic cu opt trepte. Aceasta este deja inclusă în preț pe Clubman ALL4 Cooper SD.
Debutul oficial al modelului pe care Mini îl consideră un rival direct al unor modele precum VW Golf sau Audi A3 va avea loc la Salonul Auto de la New York, în luna martie.
via BMW
Dar cand a avut Mini tractiune spate?!?!