La 6 ani de la lansarea iniţială, MINI Countryman primeşte cea de-a doua generaţie, care vine cu câteva noutăţi importante. Din punct de vedere estetic, schimbările sunt mai degrabă minore şi vizează un design uşor mai agresiv, însă Countryman este acum cu 200 de milimetri mai lung şi cu 30 de milimetri mai lat decât predecesorul său, astfel că oferă mai mult spaţiu interior atât pentru şoferi, cât şi pentru pasageri.
În plus, şi volumul portbagajului a crescut cu 220 de litri, ajungând acum la 450 de litri sau 1.309 litri cu bancheta din spate rabatata. De altfel, prin aceste schimbari, Mini Countryman devine cel mai mare model din gama constructorului britanic, detronând astfel noul Clubman.
Pe de altă parte, Countryman devine primul model Mini care beneficiază de propulsie hibridă, iar versiunea poartă numele oficial Mini Cooper S E Countryman ALL4.
Vorbim despre sistemul cu motor cu 3 cilindri de 1.5 litri şi 136 CP cuplat la un motor electric de 65 kW (88 CP) care furnizează în total echivalentul a 224 CP şi care este împrumutat din gama BMW. Bateria are o capacitate de 7.6 kWh şi este poziţionată sub scaunele din spate. Cu acest sistem de propulsie, Mini Countryman poate rula în regim electric pe o distanţă de cel mult 40 de kilometri cu o viteză maximă de 125 km/h, iar consumul oficial este de 2.1 litri/100 km/h.Pe lângă sistemul hibrid, noul Countryman este echipat cu alte patru motoare tradiţionale. Cel mai modest dintre acestea are 3 cilindri, 1.5 litri şi 136 CP, în timp ce unitatea cu 4 cilindri de 2.0 litri furnizează 192 CP. Fanii diesel-ului vor putea opta pentru unitatea cu 4 cilindri de 2.0 litri, disponibilă în versiuni de 150 CP şi 190 CP. Toate cele 4 motorizari sunt disponibile opţional cu sistemul de tracţiune integrală ALL4.
Noul Mini Countryman va apărea pe piaţa în cursul anului viitor, mai întâi cu versiunile de motorizare tradiţionale, iar ulterior şi cu propulsie hibridă.
Via Mini
Reusita masinuta. Daca as avea bani de asa ceva cu siguranta ca as achizitiona-o...