Mini are de acum versiune cu cinci uși: el este cel mai nou model Mini

de Sebastian Toma
Joi, 05.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mini a prezentat oficial cea de-a doua versiune de caroserie a hatchback-ului său. Pentru prima dată în istoria modelului, stindardul gamei Mini are versiune hatchback cu cinci uşi.

MINI hatchback are o a doua versiune de caroserie, prima cu cinci uşi din istoria modelului iconic al mărcii din Oxford. Englezii îi spun simplu "MINI Cooper 5", iar versiunea de caroserie marchează prima intrare a constructorului deţinut de BMW Group în acest segment. Bazată pe a treia generaţie a hatcback-ului, după cum ne demonstrează fiecare element al său, versiunea cu cinci uşi prezintă un ampatament extins, are un portbagaj mai mare şi oferă trei locuri în spate. Într-un fel, vorbim despre acel Mini "mai practic" pe care susţineau mulţi clienţi că şi-l doresc, manifestat iniţial sub forma lui Clubman, apoi prin SUV-ul Countryman. Odată cu această lansare, gama Mini promite să îndeplinească şi dorinţele unei clientele căreia nu i se adresa până acum.

TEST DRIVE MINI COOPER S (3 uşi)

DIMENSIUNI

Nu-ţi trebuie un ochi antrenat ca să observi diferenţele dintre cele două versiuni de caroserie. Cooper-ul cu cinci uşi este mai lung şi mai înalt.

Urmareste Automarket
Versiunea standard a lui Mini Cooper cu cinci uşi are o lungime de 3.982 milimetri, o lăţime de 1.727 milimetri şi o înălţime de 1.425 milimetri. Ampatamentul său este de 2.567 milimetri. În cazul motorizărilor Cooper S şi Cooper SD, modelul este ceva mai lung, caroseriile aferente celor două propulsoare totalizând 4.005 milimetri lungime. Indiferent de motorizare, toate elementele stilistice lansate de a treia generaţie a hatcback-ului au fost preluate, iar înălţimea a crescut cu 11 milimetri, pe când lăţimea a rămas neschimbată, iar lungimea a crescut cu 161 de milimetri.

Preţuri pentru noua generaţie Mini în România: start de la 20.900 euro

MOTORIZĂRI

Cele două uşi în plus i-au adus lui Mini Cooper S un timp 0-100 km/h cu 0.1 secunde mai slab decât cel al fratelui său mai mic.
Cu transmisia manuală, vorbim despre 6.8 secunde.

Esential 0.30 este coeficientul aerodinamic al lui Mini Cooper în versiunea cu cinci uşi. Cel mai bun din segment, după spusele reprezentanţilor mărcii din Oxford.
Propulsoarele din gama Mini hatchback cu cinci uşi oferă între 116 şi 192 CP şi respectă normele Euro 6. Gama are două motoare alimentate cu benzină, unul de 136 CP, cu trei cilindri în linie şi tehnologie TwinPower Turbo de la BMW, iar altul de 2.0 litri şi 192 CP, care intră în echiparea versiunii Cooper S. Oferta de diesel-uri are tot două unităţi, una cu trei cilindri în linie şi 116 CP, respectiv o unitate de 2.0 litri şi 170 CP pentru versiunea Cooper SD. Aceasta din urmă este un nou motor diesel în gama Mini, oferit atât în compania transmisiilor automate cu şase trepte Steptronic/ Steptronic Sport, cât şi cu o manuală cu şase trepte – aceasta din urmă fiind standard, la fel ca sistemul Start-Stop automat şi tehnologia MINIMALISM de reducere a consumului de carburant şi a emisiilor de CO2. Toate elementele tehnice şi tehnologice ale hatchback-ului sunt prezente, fără excepţie, şi pe versiunea de caroserie cu cinci uşi.

Mini Superleggera Vision: conceptul unui roadster britanic cu inspiraţie italiană

Asta înseamnă că modelul cu cinci uşi beneficiază şi de noile moduri de conducere introduse de Mini odată cu a treia generaţie a hatchback-ului lor. Schimbarea între modurile MID, SPORT şi GREEN se face folosind un comutator rotativ la baza selectorului treptelor de viteză şi alterează modul în care maşina răspunde la acceleraţie şi direcţie, precum şi iluminarea ambientală. Sistemul de control dinamic al amortiozarelor este oferit alături de versiunea de performanţă – Cooper S. Sistemul respectiv oferă alegerea între o rulare orientată spre confort şi o rulare sportivă, acest lucru fiind transformat în realitate prin controlul compresiei şi revenirii amortizoarelor cu ajutorul supapelor electronice de drenaj (EDC) ale telescoapelor.

Versiune Cilindree Resurse Acceleraţie
0-100 km/h (secunde)
Consum (l/100 km)
Viteză maximă (km/h)
Mini Cooper 5 uşi 1.496 cmc 136 CP/ 220 Nm 8.2 (cutie automată: 8.1) 4.7-4.8 (automată: 4.8-4.9) 207
Mini Cooper D 5 uşi 1.496 cmc 116 CP/270 Nm 9.4 (automată: 9.5) 3.6-3.7 (automată: 3.8-3.9) 203 (automată:202)
Mini Cooper SD 5 uşi 1.995 cmc 170 CP/ 360 Nm 7.4 (automată: 7.3) 4.1-4.3 (automată: 4.1-4.2) 225 (automată: 223)
Mini Cooper S 5 uşi 1.998 cmc 192 CP/ 300 Nm 6.9 (automată: 6.8) 5.9-6.0 (automată: 5.4-5.5) 232 (automată: 230)

INTERIOR

Interiorul nu prezintă nicio surpriză pentru cei care au văzut deja noul Mini Cooper.

Lansarea versiunii de caroserie cu cinci uşi marchează un hotar important pentru Mini Cooper, modelul oferind în premieră cinci locuri la bord şi un portbagaj mai mare, care totalizează 278 de litri. În comparaţie cu versiunea cu trei uşi, vorbim despre 67 de litri în plus la nivelul portbagajului, 15 milimetri în plus pentru capetele pasagerilor din spate şi 61 de milimetri în lăţime în plus pentru coatele acestora. În cazul în care bancheta spate cu trei locuri individuale, rabatabilă 60:40, este pliată, volumul spaţiului de încărcare urcă la 941 de litri.

La fel ca în cazul celorlalte elemente, versiunea cu cinci uşi a hatchback-ului beneficiază de aceeaşi planşă de bord, aceleaşi comenzi şi aceleaşi elemente de design şi tehnologie lansate în urmă cu cinci luni pe fratele său mai mic.

Noul Mini - imagini şi detalii oficiale cu a treia generaţie

În materie de tehnologie, clienţilor li se oferă o alegere între un afişaj cu patru linii şi un ecran TFT de 8.8 inch. Acesta din urmă învie interiorul modelului britanic, fie el cu cinci sau cu trei uşi, integrând un sistem multimedia cu navigaţie şi cu diferite aplicaţii din gama MINI Connected. Unitatea multimedia oferă acum suport şi pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, nu doar pentru iOS, incluzând şi aplicaţii dedicate acestora. Tot din gama BMW, unitatea multimedia primeşte un buton rotativ de control cu suprafaţă tactilă, exact cum este controller-ul iDrive al unui model al mărcii din Munchen, care poate fi acţionat atât prin rotire şi apăsare, cât şi prin folosirea gesturilor pe suprafaţa tactilă, fiind posibile mai multe combinaţii pentru a realiza o modificare la nivelul comenzilor multimedia.

Comentarii (5)

  • la asta i-au pus si portbagaj? ca intr-un un mini normal ai portbagaj doar pentru mers la cumparaturi, si aia fara sa te intinzi :)
    6 1
  • Din pacate nu prea mai vad nimic cool la Mini.
    Prima generatie de Mini Cooper de la preluarea de catre BMW a fost cea mai reusita (cel putin estetic), dupa care toate versiunile lansate l-au facut ca numele sa nu mai fie la fel de atragator.
    14 1
  • booring :(
    Intr-adevar prima generatie dupa preluarea de catre BMW a fost cea mai reusita, restul nu au niciun farmec ..
    7 0
  • Si eu sunt de acord cu cei de mia sus. Mini si-a pierdut stralucirea de altadata din pacate....sa speram ca in viitor o sa isi recapete frumusetea.
    6 0
  • Nu stiu ce este miniiiiii la masina asta, poate insigna pe capota. Dar in rest mare cat un Bmw x1. Se tine cu steroid :+)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru