MINI hatchback are o a doua versiune de caroserie, prima cu cinci uşi din istoria modelului iconic al mărcii din Oxford. Englezii îi spun simplu "MINI Cooper 5", iar versiunea de caroserie marchează prima intrare a constructorului deţinut de BMW Group în acest segment. Bazată pe a treia generaţie a hatcback-ului, după cum ne demonstrează fiecare element al său, versiunea cu cinci uşi prezintă un ampatament extins, are un portbagaj mai mare şi oferă trei locuri în spate. Într-un fel, vorbim despre acel Mini "mai practic" pe care susţineau mulţi clienţi că şi-l doresc, manifestat iniţial sub forma lui Clubman, apoi prin SUV-ul Countryman. Odată cu această lansare, gama Mini promite să îndeplinească şi dorinţele unei clientele căreia nu i se adresa până acum.
TEST DRIVE MINI COOPER S (3 uşi)
DIMENSIUNI
Preţuri pentru noua generaţie Mini în România: start de la 20.900 euro
MOTORIZĂRI
Mini Superleggera Vision: conceptul unui roadster britanic cu inspiraţie italiană
Asta înseamnă că modelul cu cinci uşi beneficiază şi de noile moduri de conducere introduse de Mini odată cu a treia generaţie a hatchback-ului lor. Schimbarea între modurile MID, SPORT şi GREEN se face folosind un comutator rotativ la baza selectorului treptelor de viteză şi alterează modul în care maşina răspunde la acceleraţie şi direcţie, precum şi iluminarea ambientală. Sistemul de control dinamic al amortiozarelor este oferit alături de versiunea de performanţă – Cooper S. Sistemul respectiv oferă alegerea între o rulare orientată spre confort şi o rulare sportivă, acest lucru fiind transformat în realitate prin controlul compresiei şi revenirii amortizoarelor cu ajutorul supapelor electronice de drenaj (EDC) ale telescoapelor.
Versiune | Cilindree | Resurse |
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) |
Consum (l/100 km) |
Viteză maximă (km/h) |
Mini Cooper 5 uşi | 1.496 cmc | 136 CP/ 220 Nm | 8.2 (cutie automată: 8.1) | 4.7-4.8 (automată: 4.8-4.9) | 207 |
Mini Cooper D 5 uşi | 1.496 cmc | 116 CP/270 Nm | 9.4 (automată: 9.5) | 3.6-3.7 (automată: 3.8-3.9) | 203 (automată:202) |
Mini Cooper SD 5 uşi | 1.995 cmc | 170 CP/ 360 Nm | 7.4 (automată: 7.3) | 4.1-4.3 (automată: 4.1-4.2) | 225 (automată: 223) |
Mini Cooper S 5 uşi | 1.998 cmc | 192 CP/ 300 Nm | 6.9 (automată: 6.8) | 5.9-6.0 (automată: 5.4-5.5) | 232 (automată: 230) |
INTERIOR
Lansarea versiunii de caroserie cu cinci uşi marchează un hotar important pentru Mini Cooper, modelul oferind în premieră cinci locuri la bord şi un portbagaj mai mare, care totalizează 278 de litri. În comparaţie cu versiunea cu trei uşi, vorbim despre 67 de litri în plus la nivelul portbagajului, 15 milimetri în plus pentru capetele pasagerilor din spate şi 61 de milimetri în lăţime în plus pentru coatele acestora. În cazul în care bancheta spate cu trei locuri individuale, rabatabilă 60:40, este pliată, volumul spaţiului de încărcare urcă la 941 de litri.
La fel ca în cazul celorlalte elemente, versiunea cu cinci uşi a hatchback-ului beneficiază de aceeaşi planşă de bord, aceleaşi comenzi şi aceleaşi elemente de design şi tehnologie lansate în urmă cu cinci luni pe fratele său mai mic.Noul Mini - imagini şi detalii oficiale cu a treia generaţie
În materie de tehnologie, clienţilor li se oferă o alegere între un afişaj cu patru linii şi un ecran TFT de 8.8 inch. Acesta din urmă învie interiorul modelului britanic, fie el cu cinci sau cu trei uşi, integrând un sistem multimedia cu navigaţie şi cu diferite aplicaţii din gama MINI Connected. Unitatea multimedia oferă acum suport şi pentru smartphone-urile cu sistem de operare Android, nu doar pentru iOS, incluzând şi aplicaţii dedicate acestora. Tot din gama BMW, unitatea multimedia primeşte un buton rotativ de control cu suprafaţă tactilă, exact cum este controller-ul iDrive al unui model al mărcii din Munchen, care poate fi acţionat atât prin rotire şi apăsare, cât şi prin folosirea gesturilor pe suprafaţa tactilă, fiind posibile mai multe combinaţii pentru a realiza o modificare la nivelul comenzilor multimedia.
Prima generatie de Mini Cooper de la preluarea de catre BMW a fost cea mai reusita (cel putin estetic), dupa care toate versiunile lansate l-au facut ca numele sa nu mai fie la fel de atragator.
Intr-adevar prima generatie dupa preluarea de catre BMW a fost cea mai reusita, restul nu au niciun farmec ..